Schumi a legnagyobb kapaszkodásával ünnepelt - Spa számokban

Vágólapra másolva!
2011.08.30. 15:18
null
Michael Schumacher 20 évvel és 3 nappal első F1-es versenye után is vb-futamon indult (Fotó: Reuters)
Címkék
Ismét Michael Schumacherről szólt egy F1-es futam statisztikai szempontból, a Belga Nagydíjon a német több egyéni és abszolút rekordot is átadott a múltnak, és újabb jelentős, soha nem látott mérföldkőhöz ért el, hiszen a sportág történetében példátlan módon több mint 20 év telt el első és a legutóbbi futama között. Sebastian Vettel már több pontot szerzett, mint tavaly, pedig még hét verseny hátra van, míg Lewis Hamilton a legutóbbi négy kiesését ütközés miatt szenvedte el.

 

Michael Schumacher szombaton az időmérő elején leváló kereke miatt az utolsó, 24. rajtkockába szorult, ez negatív egyéni rekord. Innen sikerült 19 pozíciónyit felkapaszkodnia, és ötödikként célba érnie. Spában még senki sem fért be az első ötbe úgy, hogy a 20. rajtkockánál hátrébbról indult, az eddigi legnagyobb kapaszkodást Emanuele Pirro mutatta be 1991-ben, amikor a 25. rajtkockából indulva 8. lett.

Schumi eddigi rekordja 1995-ben a 16. helyről indulva aratott győzelem volt. A mostani felkapaszkodása a legnagyszerűbb volt Kimi Räikkönen 2006-os bahreini produkciója óta: akkor a finn a 22. rajtpozícióval startolva végzett 3.-ként.

Schumacher az első versenyző, akinek F1-es karrierje 20 évnél is tovább tart, a német 20 évvel és 3 nappal első versenye, az 1991-es Belga GP után állt rajthoz. A második e tekintetben Rubens Barrichello 18 évvel, 5 hónappal és 14 nappal, a harmadik Graham Hill 16 évvel, 8 hónappal és 8 nappal.

ROSBERG: 60 KÖR AZ ÉLEN GYŐZELEM NÉLKÜL

Nico Rosberg a Spában élen töltött köreivel 60-ig jutott pályafutása során. Nála több kört csak négyen töltöttek az első pozícióban F1-es vb-futamon úgy, hogy egy győzelmet sem arattak: Chris Amon 183-at, Jean Behra 107-et, Jean-Pierre Jarier pedig 79-et. (Az 1950-es években az F1-es versenynaptárba számító Indy 500-okon Jack McGrath 70 körön állt az élen.)

A Red Bull-istálló fennállása 10. kettős győzelmét aratta, a győztes Sebastian Vettel 30. dobogós helyezésével utolérte Juan Pablo Montoyát az örökranglista 29. helyén. Idei 11 dobogós helyezése máris több, mint amennyit tavaly összesen begyűjtött, és már három ponttal többel áll, mint amennyivel tavaly világbajnok lett (256). Természetesen minden további pontjával javítja az egy idényen belül szerzett pontok csúcsát, de ez a tavaly bevezetett pontozás miatt nem nagy szó.

A 17. győzelmével Stirling Mosst és Lewis Hamiltont maga mögött hagyó Vettel jegyezte Németország 120. futamgyőzelmét, az összetett 2. helyén álló germánok 96-tal maradnak el az éllovas britektől. 1998 óta először fordult elő, hogy nem Ferrari- vagy McLaren-pilóta nyerte meg a Belga GP-t, ez legutóbb Damon Hillnek sikerült a Jordannel.

Vettel 24. rajtelsőségével utolérte az örökranglistán Niki Laudát és Nelson Piquet-t, s az idei pályák közül már csak a Nürburgring az, amelyen egyszer sem került az első sorba.

Mark Webber idei ötödik leggyorsabb körét jegyezte, még sohasem történt olyan, hogy valaki négynél több leggyorsabb kört érjen el, de egy futamot se nyerjen meg ugyanabban az évadban. Webbernek hét versenye van, hogy megszabaduljon ettől a kellemetlen adattól.

Jenson Button 37. dobogós helyezésével utolérte az örökranglistán Riccardo Patresét. Az olasz a 251. futamán ért el 37-ig, Buttonnak 50-nel kevesebb futam kellett ehhez. Button az idén először maradt le az időmérő 3. szakaszáról, már csak Vettel, Lewis Hamilton, Fernando Alonso, Felipe Massa és Nico Rosberg hibátlan ezen a téren.

Alonso négy futam után lemaradt a dobogóról, míg Hamilton legutóbbi négy kiesését ütközés okozta. A McLaren angol pilótája ezúttal Kobajasi Kamuival ütközött, Kanadában Buttonnal, míg tavaly Szingapúrban Webberrel, Monzában pedig Massával történt koccanása miatt adta fel a futamot.

Pastor Maldonado révén 1983 óta először venezuelai pontszerzés történt az F1-ben, legutóbb Johnny Cecotto volt eredményes az F1-ben.

Az időmérőn Jaime Alguersuari (6.), Bruno Senna (7.) és Sergio Pérez (9.) is élete legjobbját érte el, közülük Senna a versenyen is megjavította eddigi legjobbját (13. lett).

A Virgin-istálló 31. versenyén sem szerzett pontot, ezzel utolérte a nyolcvanas évek elején az F1-ben szereplő RAM-csapatot, és holtversenyben állnak az élen a legtöbb rajt pont nélkül kategóriájában. Ám hozzá kell tenni, hogy a RAM akkoriban jegyzett 8. helyezést is, amiért abban az időben még nem járt pont. (A másik két, tavaly bemutatkozó csapat esetében a Lotust is lehetne a Virginnel együtt említeni, de össze is olvashatjuk a statisztikáját a korábbi Lotus-istállóéval; míg a Hispania az idei Ausztrál Nagydíjra nem kvalifikálta magát, ezért eggyel kevesebb futammal áll, mint a Virgin.)

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik