Webber volt a leggyorsabb a vizes edzésen, de leállt az autója

Vágólapra másolva!
2011.07.08. 09:58
Címkék
Mark Webber zárta az élen a Brit Nagydíj első szabadedzését, amely esőben kezdődött. Az első percekben elállt a csapadék, de mielőtt felszáradt volna a pálya, újra esett. A változó körülmények között a Red Bull ausztrál versenyzője volt a leggyorsabb, megelőzve Michael Schumachert és Rubens Barrichellót. A vizes pálya kifogott Kobajasi Kamuin, aki a célegyenesbe fordulva összetörte Sauber-Ferrariját.



Mark Webber remekül kezdett tavalyi győzelme helyszínén (Fotó: Action Images)
Mark Webber remekül kezdett tavalyi győzelme helyszínén (Fotó: Action Images)

Esőben kezdődött, változó időben zajlott a Brit Nagydíj első szabadedzése, amelyen Mark Webber, a futam tavalyi győztese volt a leggyorsabb. Az ausztrál az edzés hajrájában érte el legjobb eredményét, majd a leintés után leparkolta a pályán műszaki hibás Red Bull-Renault-ját.

62. BRIT NAGYDÍJ, SILVERSTONE
(a vb 9. futama, július 10.)
A TOVÁBBI PROGRAM (magyar idő szerint)
PÉNTEK
2. szabadedzés
14.00–15.30
SZOMBAT
3. szabadedzés 11.00–12.00
Időmérő edzés
14.00–15.00
VASÁRNAP
A verseny
14.00

Az ausztrálra az utolsó percekben kisütő nap miatt gyorsan száradó pályán Michael Schumacher, Rubens Barrichello és Sergio Pérez jött fel, e hármas eredménye is jelzi, mennyire nem mérvadóak az első edzés időeredményei. Sebastian Vettel például volt olyan gyors, mint Webber, de legjobb köreit akkor futotta, amikor a silverstone-i pályabírók Kobajasi Kamui összetört autójával bajlódtak a célegyenes melletti területen, így a németnek lassítania kellett.

A McLaren és a Ferrari új aerodinamikai elemeket tesztelt, Lewis Hamilton még száraz pályára való gumikat is kapott, hogy a lehető legjobb eredményeket kapják meg a mérnökök (vizes pályás gumikkal nem lehet tökéletes eredményeket kapni a hátsó légterelőről).

A versenyzőként a hét végén bemutatkozó Daniel Ricciardo utolsó lett a Hispania-Cosworthtal, az ausztrál 1.2 másodperccel kapott ki csapattársától, Vitantonio Liuzzitól, és 9 tizeddel az utolsó előtti Jérome d'Ambrosiótól.

AZ EDZÉS KRÓNIKÁJA

A Brit Nagydíj több csapat számára is vízválasztó lesz a 2011-es Formula–1-es világbajnokságban. Az FIA szabályértelmezést módosított, így mostantól a kipufogóból a motor alapjáratán már nem jöhet ki olyan erővel a gáz, mint padlógázas állapotban, ami csökkentheti a kipufogócsővel célba vett diffúzor hatékonyságát és az autó stabilitását a kanyarokban.

Sokak szerint ezt a megoldást a Red Bullnak sikerült tökéletesítenie, ezért a vb-éllovas istálló visszaesésére számítanak. Az igazság persze a pályán derül ki, de még nem pénteken – már csak azért sem, mert az első szabadedzés elején csuromvizes a pálya a szakadó eső miatt.

A 14 fokos időben a Force Indiá-s Paul di Resta ment ki először a pályára – a skót élete első Brit Nagydíjára készül versenyzőként.

A Hispaniánál Narain Karthikeyan helyén induló Daniel Ricciardo élete első futamára készül, neki különösen rosszul jött az eső, hiszen ilyen körülmények között nagyon nehéz lesz megismerkedni az autóval és a pályával, a tét a fiatal ausztrál számára a kvalifikáció, azaz a 107 százalékos határon belülre kerülés.

Az edzés elején elállt az eső, a csapatok a következő 30 percben nem is számolnak csapadékkal. Az autók ettől még természetesen hatalmas vízfüggönyt húznak maguk után bemelegítő körükben.

Az első mért kör Jérome d'Ambrosióé, a Virgin pilótája 2:03.001 perces kört futott.

A száradó pályán Nico Rosberg 1:51.590-re javított a Mercedesszel. Fél órához közeledve többek között Michael Schumacher, Jenson Button, Mark Webber és Fernando Alonso is a pályán volt, Webber 1:50.032 perccel vette át a vezetést.

Alonso a Stowe-kanyarban, Sébastien Buemi a Toro Rossóval a boxutca bejáratánál csúszott le a pályáról, mindketten tovább tudtak menni.

Button ment be elsőként 1:50 perc alá (1:49.651), riválisaihoz hasonlóan a világoskék felirattal megjelölt intermediate gumikon száguldott. Az élen ezután szinte percről percre változott a helyzet, Lewis Hamilton és Sebastian Vettel csatlakozott az élcsoportban Buttonhoz.

Ricciardo 8 kör megtétele után 1.3 másodpercre volt a virgines D'Ambrosiótól, a kilencedikben két tizedet javított. Liuzzi azonban még ekkor is gyengébb idővel állt, mint az ausztrál társa.

A célegyenes elején kisodródó Vettel 1:48.794 percre javította a legjobb eredményt, miközben újra esni kezdett az eső, és Kobajasi kicsúszott. A japán tovább tudott menni, akárcsak csapattársa, a szintén kicsúszó Pérez.

Schumacher is áthajtott az egyik kavicságyon, de a következő körében az aszfalton maradt, és 1:48.388 percre javított.

Az eső ismét elállt, Schumi tovább faragott idején (1:48.278), majd beállt a boxba.

Alonso sokáig az élen állt az edzésen
Alonso sokáig az élen állt az edzésen

A szintén a garázsában várakozó Vettel autója körül füst terjengett a levegőben, de a német az autójában maradt. Hátul Ricciardo az utolsó helyen állt, de csak tizedre volt az utolsó előtti D'Ambrosiótól.

35 perccel az edzés vége előtt Hamilton autójára slick gumikat tett a McLaren, a pénteki tesztelésre szánt közepesen kemény keveréken a futam három évvel ezelőtti győztese óvatosan haladt át a még meglévő tócsákon. Az angol aerodinamikai tesztet végzett autójának új hátsó légterelőjén, erre a vizes pályás gumik nem megfelelőek.

A többiek továbbra is intermediate gumikon száguldottak, előbb Webber, majd Alonso állt az élre.

28 perccel az edzés vége előtt elkezdett esni az eső.

A forgalom csak néhány percre állt le, a versenyzők utána lassan visszatértek a pályára, Felipe Massa Ferrariján is megjelent egy új hátsó légterelő.

Negyedórával a vége előtt Kobajasi a célegyenes bejáratánál a műfűre futva megcsúszott, autója a korlátnak csapódott. A japán pilótának ugyan nem esett baja, autójával nem folytathatta az edzést.

Bár lassan takarították el a Sauber-Ferrari roncsát a célegyenes melletti füves területről, a piros zászlót nem lengették meg. A száguldás folytatódhatott, az eső elállt.

Vettel az első két szektorban jobbnál jobb részeredményeket ért el, ám a célegyenes előtt lassítania kellett, ezért nem tudott javítani legjobbján, Alonso maradt az élen 1:48.161-gyel.

Tíz perccel az edzés vége előtt eltűnt a pálya mellől a fehér roncs, a sárga zászlókra sem volt szükség, teljes gázzal folytatódhatott a száguldás.

Webber 1:47.553-mal átvette a vezetést, óriási lett a forgalom a pályán. Az edzés hajrájára a nap is kisütött, a pilóták az intermediate gumikon száguldottak. Miközben Webber 1:46.881-re javította legjobbját, Nico Rosberg feljött a második helyre.

Az edzés utolsó perceiben Michael Schumacher, Rubens Barrichello és Sergio Pérez zárkózott fel az ausztrál mögé, igaz, a veterán német is 660 ezreddel kikapott a Red Bull pilótájától, aki nem tudott visszamenni a boxba, autója leállt a pályán az edzés végén.

BRIT NAGYDÍJ, 1. SZABADEDZÉS
1. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:46.603 átlag: 198.939 km/ó 19 kör
2. Michael Schumacher német Mercedes 1:47.263 0.660 mp h. 20
3. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 1:47.347 0.744 23
4. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1:47.422 0.819 22
5. Felipe Massa brazil Ferrari 1:47.562 0.959 13
6. Nico Rosberg német Mercedes 1:47.758 1.155 23
7. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:48.161 1.558 16
8. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:48.549 1.946 21
9. Nico Hülkenberg* német Force India-Mercedes 1:48.598 1.995 19
10. Jaime Alguersuari spanyol Toro Rosso-Ferrari 1:48.678 2.075 22
11. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:48.730 2.127 18
12. Sebastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari 1:48.778 2.175 18
13. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:48.794 2.191 21
14. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Cosworth 1:48.809 2.206 17
15. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:48.841 2.238 23
16. Nick Heidfeld német Renault 1:48.941 2.338 20
17. Vitalij Petrov orosz Renault 1:49.603 3.000 15
18. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:50.133 3.530 17
19. Jarno Trulli olasz Lotus-Renault 1:50.222 3.619 14
20. Karun Chandhok* indiai Lotus-Renault 1:51.119 4.516 17
21. Timo Glock német Virgin-Cosworth 1:52.470 5.867 17
22. Vitantonio Liuzzi olasz Hispania-Cosworth 1:53.143 6.540 20
23. Jerome D'Ambrosio belga Virgin-Cosworth 1:53.469 6.866 26
24. Daniel Ricciardo ausztrál Hispania-Cosworth 1:54.334 7.731 24
*Tesztpilóták, a hétvége további részében nem ülnek F1-es autóba
AZ ELŐZŐ TÍZ BRIT NAGYDÍJ LEGJOBBJAI
győztes pole pozíció leggyorsabb kör
2001 Mika Häkkinen Michael Schumacher Mika Häkkinen
2002 Michael Schumacher Juan Pablo Montoya Rubens Barrichello
2003 Rubens Barrichello Rubens Barrichello Rubens Barrichello
2004 Michael Schumacher Kimi Räikkönen Michael Schumacher
2005 Juan Pablo Montoya Fernando Alonso Kimi Räikkönen
2006 Fernando Alonso Fernando Alonso Fernando Alonso
2007 Kimi Räikkönen Lewis Hamilton Kimi Räikkönen
2008 Lewis Hamilton Heikki Kovalainen Kimi Räikkönen
2009 Sebastian Vettel Sebastian Vettel Sebastian Vettel
2010 Mark Webber Sebastian Vettel Fernando Alonso
A Brit Nagydíjon új helyre került a célegyenes
A Brit Nagydíjon új helyre került a célegyenes
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik