A világbajnoki versenyfutás folytatása, az új boxépület és a kipufogókra vonatkozó szabálymódosítás mellett a Red Bull által a Hispaniához bevásárolt Daniel Ricciardo bemutatkozása lesz a fő érdekessége a Brit Nagydíjnak. A 22 éves ausztrál nagy lehetőséget kap, de nem lesz könnyű feladata.
„Nagyon örülök, hogy Silverstone-ban már versenyezhetek is – mondta az eddig csak a pénteki tréningeken szereplő ausztrál. – Rengeteget jelent ez nekem, sokat álmodoztam róla, ám nem nagyon hittem benne, hogy valamikor meg is fog történni. Még a szabadedzéseken való szereplés lehetősége mellett sem nagyon bíztam benne, hogy majd versenyezhetek is. Köszönöm a Red Bullnak, hogy lehetőséget teremtett számomra."
Sokak szerint Ricciardo a Toro Rossónál kapott volna lehetőséget Jaime Alguersuari helyén, de a spanyol a Kanadai és az Európai Nagydíjon elért 8. helyezéseivel „keresztülhúzta csapata számításait", ezek után ugyanis nem lehet csak úgy lecserélni. Ráadásul a Hispaniánál Narain Karthikeyan szponzorai nem fizettek időben, így lehetőség nyílt a Red Bull és Ricciardo számára.
Ezért is jött a Hispania, mint B-terv. Így viszont Ricciardo ugyanúgy Vitantonio Liuzzi csapattársaként debütál, mint a Toro Rossóhoz felküldött Sebastian Vettel 2007-ben (igaz, ez a szó szoros értelmében nem igaz, a németnek ugyanis volt előtte egy versenye a BMW-vel).
„Remélem, hamar alkalmazkodni tudok a kocsihoz, de a legfőbb célom a célba érkezés lesz, így tudok a lehető legtöbbet autózni és tapasztalatot szerezni" – mondta Ricciardo.
A célba éréshez először is kvalifikálnia kell magát, ami ugyan már rendszeresen sikerült a Hispania pilótáinak, de az új autó megismerését megnehezítheti a pénteki eső vagy az esetleges műszaki hibák.
A pálya hossza: 5891 méter |
A verseny: 52 kör, 306.227 km |
Leggyorsabb kör: Vettel (2010) 1:29.615 (átlag: 236.652 km/óra) |
Teljes gázzal: 12 mp a 4 -es és a 6-os kanyar között, 67% a teljes pályán. Váltások egy körben: 43 |
Michael Schumacher (8.): – Az istálló főhadiszállása Brackleyben, a motorgyártó részleg Brixworthben található, azaz a csapat tagjai számára ez a hazai versenyünk. Ez persze még nem jelenti, hogy a pálya fekszik az autónknak: mint mindig, ezúttal is a pénteki szabadedzéseken derül ki, hol állunk. |
Nico Rosberg (7.): – Tavaly harmadik lettem itt, és ezúttal is jó eredményben bízom, főleg a munkatársaink miatt. A két hazai versenyünk közül ez az első, reméljük, fel tudunk zárkózni az élcsoporthoz. |
Nick Heidfeld (9.): – A hétvége legfontosabb kérdése a Pirelli két gumikeverékének egymáshoz viszonyított képessége lesz, míg a másik, ami engem érint, hogy még nem vezettem az új vonalvezetésen. A kipufogókra vonatkozó szabályok módosítása egyesek szerint semmit sem fog megváltoztatni, mások viszont úgy vélik, felborul az erősorrend, és mi leszünk az egyik kárvallottjai a változásnak. Ezt kétlem, az igazság a pályán derül ki. |
Vitalij Petrov (11.): – Eső és napsütés követhetetlenül váltja egymást Silverstone-ban, ez adja a helyszín pikantériáját. A pálya bizonyos szakaszai teljesen eltérő beállításokat igényelnek, ezért nehéz lesz a kocsi finomhangolása. |
Rubens Barrichello (13.): – Érdekes lesz az első edzés a pályán, mert bár Silverstone-ban tudjuk a kanyarok nevét, a mérnökökkel a bevett gyakorlat szerint az ívek számát használjuk, és a célegyenes áthelyezése miatt ez érdekes helyzeteket teremthet, hozzá kell szokni. Imádom a pályát, gyönyörű az új boxépület, ráadásul a csapatnak hazai pályán kell a jó eredmény. |
Pastor Maldonado (15.): – Először négy éve voltam itt, tavalyelőtt és tavaly pedig nyertem is a GP2-ben. A Becketts kanyarkombináció a kedvencem, nagyon gyors ott a pálya. |
Adrian Sutil (10.): – Óriási pálya a silverstone-i, a gyors szakasz a Copse-on, a Maggotson és a Beckettsen át zseniális, itt jön ki a legjobban, mit is tud az F1-es autó. A három utcai pálya után nagyon jó lesz ezen száguldani, és az autón kívül sem fogunk unatkozni: a gyárban dolgozókkal közvetlen kapcsolatban lehetünk, a központban sütögethetünk a hétvégén. |
Paul di Resta (12.): – Régóta vártam arra, hogy Formula–1-es versenyzőként érkezzem Silverstone-ba, ez lesz az idény csúcspontja. Annak ellenére, hogy brit vagyok, csak egy Formula Renault-viadalom volt ezen a pályán, de tavaly az első szabadedzésen kipróbálhattam az új vonalvezetést is. |
Kobajasi Kamui (14.): – A kedvenc pályámon versenyezhetek, imádom a gyors kanyarokat és a lelkes közönséget. Tavaly hatodik lettem, ez volt a legjobb eredményem az idényben. Eshet az eső, ami nem zavar, hiszen Kanadában bebizonyítottuk, hogy vizes pályán is gyorsak vagyunk. |
Sergio Pérez (16.): – Formula–3-as korszakom óta jó voltam Silverstone-ban, Oxfordban is éltem, szeretem az itteni embereket, mondhatom, hogy ez hazai verseny számomra. |
Sébastien Buemi (17.): – A gumik ismét kulcsszerepet fognak játszani, az időmérő furcsán fog alakulni emiatt. Valenciában ugyanis hiába voltam sokkal gyorsabb Alguersuarinál, az időmérő első szakaszában kiesve spórolt egy készlet gumit, amit a versenyen kihasznált: engem és többeket megelőzve nyolcadik lett. Ezzel is számolni kell a futam előtt. |
Jaime Alguersuari (18.): – A legutóbbi két futamon nyolcadik lettem; kezd jól alakulni számomra az idény, kezd végleg eltűnni az az óriási hátrányom, amelyet amiatt szenvedtem el, hogy tesztelés nélkül kezdtem el versenyezni az F1-ben. Silverstone-ban hasonlóan jó folytatásban bízom. |
Heikki Kovalainen (19.): – Bármi történik is a futamon, nagyon szép hétvégénk lesz, ebben biztos vagyok. Régebben a száguldás élvezeti értéke volt a fő erénye Silverstone-nak, de a tavaly bemutatott új szakasznak, valamint az idei gumiknak és a DRS-nek köszönhetően nagyon élvezetes versenyre is lehet számítani. |
Jarno Trulli (20.): – A brit szurkolók akkor is szerettek, amikor még külföldi csapatokban szerepeltem, a Lotus pilótájaként viszont még nagyobb támogatásra számíthatok. Ami a versenyzést illeti, a Pirelli lágy és kemény keveréke között óriási különbség várható, ami érdekessé teheti a futamot. |
Vitantonio Liuzzi (22.): – Nagy-Britanniában óriási az autósport iránti szenvedély, különleges az itteni közönség előtt versenyezni. Tavaly az utolsó helyről rajtolva 11. lettem, ami nagyon szép teljesítmény ezen a pályán. Az idén nehezebb viadalunk lesz. |
Timo Glock (21.): – Most a csapat, két hét múlva pedig az én hazai versenyem következik, és nagyon fel vagyok dobva, a McLarennel kötött együttműködés a felemelkedés kezdetét jelenti. A silverstone-i pálya nem változott tavalyhoz képest, csak a célegyenes van más helyen – ez a pálya az egyik legjobb a versenynaptárban. |
Jérome d’Ambrosio (23.): – Mivel Oxfordban élek, a silverstone-i pálya a szomszédban van. Az igazi hazai versenyemre, a Belga Nagydíjra csak augusztus végén kerül sor, de ez a ring sok mindenben hasonlít a spáira: gyors, kiváló kanyarjai vannak, és az időjárás is hasonló. |
győztes | pole pozíció | leggyorsabb kör | |
2001 | Mika Häkkinen | Michael Schumacher | Mika Häkkinen |
2002 | Michael Schumacher | Juan Pablo Montoya | Rubens Barrichello |
2003 | Rubens Barrichello | Rubens Barrichello | Rubens Barrichello |
2004 | Michael Schumacher | Kimi Räikkönen | Michael Schumacher |
2005 | Juan Pablo Montoya | Fernando Alonso | Kimi Räikkönen |
2006 | Fernando Alonso | Fernando Alonso | Fernando Alonso |
2007 | Kimi Räikkönen | Lewis Hamilton | Kimi Räikkönen |
2008 | Lewis Hamilton | Heikki Kovalainen | Kimi Räikkönen |
2009 | Sebastian Vettel | Sebastian Vettel | Sebastian Vettel |
2010 | Mark Webber | Sebastian Vettel | Fernando Alonso |