Új boxépület és új versenyző is debütál Silverstone-ban

Vágólapra másolva!
2011.07.07. 15:25
null
Silverstone új boxépülete a hét végén debütál F1-es versenyhétvégén (Fotó: Action Images)
Címkék
A Red Bull mellett a Ferrari és a McLaren-istálló számíthat arra, hogy sikerül dobogós helyezést elcsípnie a hét végi Brit Nagydíjon. A többiek a pontszerzésben reménykedhetnek, míg Daniel Ricciardo számára az a fő cél, hogy kvalifikálja magát élete első F1-es futamára, majd végigmenjen azon. A pilóták várakozásai a Brit Nagydíj előtt, a program, az elmúlt évek legjobbjai és a DRS-zóna itt, egy helyen.

A világbajnoki versenyfutás folytatása, az új boxépület és a kipufogókra vonatkozó szabálymódosítás mellett a Red Bull által a Hispaniához bevásárolt Daniel Ricciardo bemutatkozása lesz a fő érdekessége a Brit Nagydíjnak. A 22 éves ausztrál nagy lehetőséget kap, de nem lesz könnyű feladata.

„Nagyon örülök, hogy Silverstone-ban már versenyezhetek is – mondta az eddig csak a pénteki tréningeken szereplő ausztrál. – Rengeteget jelent ez nekem, sokat álmodoztam róla, ám nem nagyon hittem benne, hogy valamikor meg is fog történni. Még a szabadedzéseken való szereplés lehetősége mellett sem nagyon bíztam benne, hogy majd versenyezhetek is. Köszönöm a Red Bullnak, hogy lehetőséget teremtett számomra."

Sokak szerint Ricciardo a Toro Rossónál kapott volna lehetőséget Jaime Alguersuari helyén, de a spanyol a Kanadai és az Európai Nagydíjon elért 8. helyezéseivel „keresztülhúzta csapata számításait", ezek után ugyanis nem lehet csak úgy lecserélni. Ráadásul a Hispaniánál Narain Karthikeyan szponzorai nem fizettek időben, így lehetőség nyílt a Red Bull és Ricciardo számára.

Ezért is jött a Hispania, mint B-terv. Így viszont Ricciardo ugyanúgy Vitantonio Liuzzi csapattársaként debütál, mint a Toro Rossóhoz felküldött Sebastian Vettel 2007-ben (igaz, ez a szó szoros értelmében nem igaz, a németnek ugyanis volt előtte egy versenye a BMW-vel).

„Remélem, hamar alkalmazkodni tudok a kocsihoz, de a legfőbb célom a célba érkezés lesz, így tudok a lehető legtöbbet autózni és tapasztalatot szerezni" – mondta Ricciardo.

A célba éréshez először is kvalifikálnia kell magát, ami ugyan már rendszeresen sikerült a Hispania pilótáinak, de az új autó megismerését megnehezítheti a pénteki eső vagy az esetleges műszaki hibák.

A GP SZÁMOKBAN
A pálya hossza: 5891 méter

A verseny: 52 kör, 306.227 km

Leggyorsabb kör: Vettel (2010) 1:29.615 (átlag: 236.652 km/óra)
Teljes gázzal: 12 mp a 4 -es és a 6-os kanyar között, 67% a teljes pályán. Váltások egy körben: 43

 

TOVÁBBI VÁRAKOZÁSOK A BRIT NAGYDÍJ ELŐTT
Michael Schumacher (8.): – Az istálló főhadiszállása Brackleyben, a motorgyártó részleg Brixworthben található, azaz a csapat tagjai számára ez a hazai versenyünk. Ez persze még nem jelenti, hogy a pálya fekszik az autónknak: mint mindig, ezúttal is a pénteki szabadedzéseken derül ki, hol állunk.
Nico Rosberg (7.): – Tavaly harmadik lettem itt, és ezúttal is jó eredményben bízom, főleg a munkatársaink miatt. A két hazai versenyünk közül ez az első, reméljük, fel tudunk zárkózni az élcsoporthoz.
Nick Heidfeld (9.): – A hétvége legfontosabb kérdése a Pirelli két gumikeverékének egymáshoz viszonyított képessége lesz, míg a másik, ami engem érint, hogy még nem vezettem az új vonalvezetésen. A kipufogókra vonatkozó szabályok módosítása egyesek szerint semmit sem fog megváltoztatni, mások viszont úgy vélik, felborul az erősorrend, és mi leszünk az egyik kárvallottjai a változásnak. Ezt kétlem, az igazság a pályán derül ki.
Vitalij Petrov (11.): – Eső és napsütés követhetetlenül váltja egymást Silverstone-ban, ez adja a helyszín pikantériáját. A pálya bizonyos szakaszai teljesen eltérő beállításokat igényelnek, ezért nehéz lesz a kocsi finomhangolása.
Rubens Barrichello (13.): – Érdekes lesz az első edzés a pályán, mert bár Silverstone-ban tudjuk a kanyarok nevét, a mérnökökkel a bevett gyakorlat szerint az ívek számát használjuk, és a célegyenes áthelyezése miatt ez érdekes helyzeteket teremthet, hozzá kell szokni. Imádom a pályát, gyönyörű az új boxépület, ráadásul a csapatnak hazai pályán kell a jó eredmény.
Pastor Maldonado (15.): – Először négy éve voltam itt, tavalyelőtt és tavaly pedig nyertem is a GP2-ben. A Becketts kanyarkombináció a kedvencem, nagyon gyors ott a pálya.
Adrian Sutil (10.): – Óriási pálya a silverstone-i, a gyors szakasz a Copse-on, a Maggotson és a Beckettsen át zseniális, itt jön ki a legjobban, mit is tud az F1-es autó. A három utcai pálya után nagyon jó lesz ezen száguldani, és az autón kívül sem fogunk unatkozni: a gyárban dolgozókkal közvetlen kapcsolatban lehetünk, a központban sütögethetünk a hétvégén.
Paul di Resta (12.): – Régóta vártam arra, hogy Formula–1-es versenyzőként érkezzem Silverstone-ba, ez lesz az idény csúcspontja. Annak ellenére, hogy brit vagyok, csak egy Formula Renault-viadalom volt ezen a pályán, de tavaly az első szabadedzésen kipróbálhattam az új vonalvezetést is.
Kobajasi Kamui (14.): – A kedvenc pályámon versenyezhetek, imádom a gyors kanyarokat és a lelkes közönséget. Tavaly hatodik lettem, ez volt a legjobb eredményem az idényben. Eshet az eső, ami nem zavar, hiszen Kanadában bebizonyítottuk, hogy vizes pályán is gyorsak vagyunk.
Sergio Pérez (16.): – Formula–3-as korszakom óta jó voltam Silverstone-ban, Oxfordban is éltem, szeretem az itteni embereket, mondhatom, hogy ez hazai verseny számomra.
Sébastien Buemi (17.): – A gumik ismét kulcsszerepet fognak játszani, az időmérő furcsán fog alakulni emiatt. Valenciában ugyanis hiába voltam sokkal gyorsabb Alguersuarinál, az időmérő első szakaszában kiesve spórolt egy készlet gumit, amit a versenyen kihasznált: engem és többeket megelőzve nyolcadik lett. Ezzel is számolni kell a futam előtt.
Jaime Alguersuari (18.): – A legutóbbi két futamon nyolcadik lettem; kezd jól alakulni számomra az idény, kezd végleg eltűnni az az óriási hátrányom, amelyet amiatt szenvedtem el, hogy tesztelés nélkül kezdtem el versenyezni az F1-ben. Silverstone-ban hasonlóan jó folytatásban bízom.
Heikki Kovalainen (19.): – Bármi történik is a futamon, nagyon szép hétvégénk lesz, ebben biztos vagyok. Régebben a száguldás élvezeti értéke volt a fő erénye Silverstone-nak, de a tavaly bemutatott új szakasznak, valamint az idei gumiknak és a DRS-nek köszönhetően nagyon élvezetes versenyre is lehet számítani.
Jarno Trulli (20.): – A brit szurkolók akkor is szerettek, amikor még külföldi csapatokban szerepeltem, a Lotus pilótájaként viszont még nagyobb támogatásra számíthatok. Ami a versenyzést illeti, a Pirelli lágy és kemény keveréke között óriási különbség várható, ami érdekessé teheti a futamot.
Vitantonio Liuzzi (22.): – Nagy-Britanniában óriási az autósport iránti szenvedély, különleges az itteni közönség előtt versenyezni. Tavaly az utolsó helyről rajtolva 11. lettem, ami nagyon szép teljesítmény ezen a pályán. Az idén nehezebb viadalunk lesz.
Timo Glock (21.): – Most a csapat, két hét múlva pedig az én hazai versenyem következik, és nagyon fel vagyok dobva, a McLarennel kötött együttműködés a felemelkedés kezdetét jelenti. A silverstone-i pálya nem változott tavalyhoz képest, csak a célegyenes van más helyen – ez a pálya az egyik legjobb a versenynaptárban.
Jérome d’Ambrosio (23.): – Mivel Oxfordban élek, a silverstone-i pálya a szomszédban van. Az igazi hazai versenyemre, a Belga Nagydíjra csak augusztus végén kerül sor, de ez a ring sok mindenben hasonlít a spáira: gyors, kiváló kanyarjai vannak, és az időjárás is hasonló.
AZ ELŐZŐ TÍZ BRIT NAGYDÍJ LEGJOBBJAI
győztes pole pozíció leggyorsabb kör
2001 Mika Häkkinen Michael Schumacher Mika Häkkinen
2002 Michael Schumacher Juan Pablo Montoya Rubens Barrichello
2003 Rubens Barrichello Rubens Barrichello Rubens Barrichello
2004 Michael Schumacher Kimi Räikkönen Michael Schumacher
2005 Juan Pablo Montoya Fernando Alonso Kimi Räikkönen
2006 Fernando Alonso Fernando Alonso Fernando Alonso
2007 Kimi Räikkönen Lewis Hamilton Kimi Räikkönen
2008 Lewis Hamilton Heikki Kovalainen Kimi Räikkönen
2009 Sebastian Vettel Sebastian Vettel Sebastian Vettel
2010 Mark Webber Sebastian Vettel Fernando Alonso
A DRS-zóna Silverstone-ban a 4-es és a 6-os kanyar között lesz, benne az 5-ös ívvel
A DRS-zóna Silverstone-ban a 4-es és a 6-os kanyar között lesz, benne az 5-ös ívvel
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik