Bár a vb-éllovas istálló pilótái legyintettek a korlátozás hallatán, Adrian Newey főtervező és műszaki igazgató igenis aggódik a szabálymódosítás miatt. Ezentúl ugyanis a kipufogóból a motor alapjáratán már nem jöhet ki olyan erővel a gáz, mint padlógázas állapotban, ami csökkentheti a kipufogócsővel célba vett diffúzor hatékonyságát és az autó stabilitását a kanyarokban.
„Sajnos talán minket érint a legsúlyosabban a szigorítás, mert mi e megoldás köré építettük az autót – mondta Newey. – Talán a Renault az egyetlen kivétel, a többiek mind másolták valakiről, főleg rólunk, a kipufogójukat. Nem ez az autójuk alapja, csak egy kis pluszt jelent számukra. Aggódom, de az igazság majd a pályán derül ki."
Newey is elmondta, amit korábban az istálló többi vezetője: „Meghökkent, hogy az idény felénél módosítanak a szabály értelmezésén. Ami két hete még szabályos volt, most nem az. A Ferrari néhány éve nem tudta tökélyre fejleszteni a lengéscsillapítóját, és betiltották. Most ugyanez van a kipufogóval is. A McLaren jobban alkalmazkodott, de talán azt sem tudja felmérni, mennyit veszít ezzel, és már annak is örül, ha valamit megváltoztatnak, még ha vissza is üt a módosítás."
A pilóták közül Mark Webber megnyerte a tavalyi Brit GP-t, s valenciai formajavulása után sokat vár magától.
„Az előző futamon éreztem, hogy egyre jobb formába kerülök, ráérzek az idei versenyzési stílusra. Hiszek benne, hogy a győzelemért csatázhatok Silverstone-ban" – mondta az ausztrál, aki tavalyi győzelme után mondta azt a csapat rádiójában, hogy „Nem is volt rossz a második számú pilótától."
Egy éve az időmérő előtt Sebastian Vettel autóján összetört az első légterelő, és Webberét adták oda a németnek. Az ausztrál felszólalt a csapat vezetősége ellen, győzelmével pedig a pályán üzent a Red Bull vezetőségének. Az idén többek között ezt a pimaszságot hiányolják Webbertől a kritikusai, akiket elhallgattathat.