A Red Bullnál azért a pénteki fél másodperces hátrány megtette a hatását, a csapat az egész éjszakát azzal töltötte, hogy megpróbálta kideríteni, miért nem elég gyorsak az autói. Az idén bevezetett kötelező takarodó alól az év során négy kivétel van csapatonként, s a Red Bull most használta ki az elsőt – az élcsapatok közül elsőként.
A plusz munka megtette a hatását, Sebastian Vettel szombat délelőtt a napsütésben megtartott időmérőn lágy és szuperlágy gumikon is a leggyorsabb volt, megelőzve Fernando Alonsót és Jenson Buttont.
A Ferrari és a McLaren pilótája a péntek délutánt is ugyanezen a helyen zárta, azzal a különbséggel, hogy akkor Lewis Hamilton állt előttük.
A 2008-as világbajnok a leggyorsabbnak szánt szuperlágy gumis körében a célegyenes végén elfékezte magát, ezért nem tudta kihasználni a piros felirattal ellátott abroncsok előnyeit.
A nagy szélben megbocsátható volt a hibája – főleg, mert még csak szabadedzésen követte el –, s egyébként is rengetegen rontottak. A célegyenesben szemből, a felső sikánnál hátulról fújó szélben sok volt a vezetői hiba, főleg a lassítónál tévesztettek rengetegen, alig volt olyan versenyző, aki nem egyenesítette ki a kanyarkombinációt.
Az F1-es program szombat délután 14 órakor az időmérővel folytatódik.
AZ EDZÉS KRÓNIKÁJA
Hamilton révén a McLaren kezdett a legjobban pénteken, a futam 2007-es és 2009-es győztese mindkét szabadedzésen a leggyorsabb volt. Ugyanakkor a Ferrari és a Red Bull is közel van a McLarenhez, nagyon szoros a csata az élen.
Az edzés előtt a levegő 21, az aszfalt 32 fokos – éppen, mint a pénteki második tréning végén.
Elsőként Heikki Kovalainen hagyta el a boxutcát, majd a Lotus finn pilótáját nyolcan követték egyből a pályára. Az első perc végén már 16-an voltak kint.
A 4. percre mindenki megtette a próbakörét, aztán ismét kiürült a pálya. Vitalij Petrov maradt kint egyedül második körre, de annak a végén ő is a boxba állt.
Csend telepedett a ringre, a lelátón pedig már annyian voltak, mint péntek délután. A hatperces csendet Jérome d'Ambrosio törte meg a Virginnel.
A szél erősen fújt, ráadásul a célegyenes végén szembeszél volt, ami nem könnyítette meg a pilóták feladatát, nehéz volt megérezni a fékezési pontot.
D'Ambrosio 1:32.884-gyel nyitott, majd többen is kimentek a pályára. Kobajasi 1:27.338-ra faragta a legjobb időt. A japán második köre 1:26.188 lett.
Utána jött Rosberg, a 17. percben 1:24.464-gyel állt az élre, míg Schumacher egy ezreddel maradt el tőle. Aztán Button vette át a vezetést 1:23.016-tal.
Vettel, Hamilton és Webber is a pályára hajtott, Barrichellót pedig a két fia a Williams garázsából figyelte.
Webber Button mögé ért be, Vettel pedig 1:22.360-nal az időlista élére ugrott. Hamilton másodiknak jött be, hat tizeddel Vettel mögé.
A célegyenesbeli szembeszél fent a sikánnál hátszélként érte a pilótákat, ami miatt többen is elnézték a féktávot és átvágták a lassítót. Hamilton is így járt.
Vettel 1:22.021-re javította a legjobbját.
Mindenki az ezúttal a keményebbnek számító lágy gumin volt kint a pályán, a 30. percben a két Ferrari is ezeken érkezett. Maldonado tett egy kitérőt a kavicságyban, Alonso pedig három másodperccel lassabb kört teljesített Vetteléknél.
Aztán belehúzott, nyolc tizedre megközelítette az éllovas németet. Massa egy másodperccel lassabb volt csapattársánál – a brazil a 8-as kanyarban lesodródott a pályáról, de folytatni tudta.
A 37. percben Rosberg szuperlágy gumikon száguldott, s öt tizedre megközelítette Vettelt.
Pérez elrontotta a célegyenesre fordító kanyart, miközben Schumacher fél másodperccel gyengébb időt ment Rosbergnél a szuperlágy gumin.
Az edzés vége előtt 18 perccel Vettel, Rosberg, Hamilton, Webber, Alonso, Button, Schumacher, Massa volt a sorrend, de még csak a két Mercedes-pilóta volt kint szuperlágy gumikon.
A Red Bull és a McLaren versenyzői következő menetüket is a lágyon kezdték meg.
A Renault-nál Nick Heidfeld csak hat megtett körrel állt, autóján az üzemanyag-befecskendező rendszert szerelték. Az első pénteki edzést Bruno Senna szerepeltetése miatt kihagyó német ezzel még több időt veszített.
A két Ferrari az utolsó tíz percre kiment a szuperlágyon, s Alonso 1:21.469-cel állt az élre. Massa fél másodperces hátránnyal a 2. helyre jött fel mögé.
A McLaren és a Red Bull párosa is kijött az utolsó percekre, de Hamilton elfékezte magát a célegyenes végén.
Button körbement, 170 ezreddel maradt el Alonsótól. Vettel és Webber a végére hagyta a körét. Az ausztrál Alonsótól és Buttontól is elmaradva a 3. helyre jött be.
Vettel az első két szektorban elért gyengébb eredménye után végül a harmadikban lefaragta hátrányát, és 1:21.168-cal állt az élre. Ezzel meg is szerezte az elsőséget a szabadedzésen, úgy tűnik, a Red Bull szerelői nem hiába virrasztottak.
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:21.168 | átlag: 194.308 km/ó | 17 kör |
2. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:21.469 | 0.301 mp h. | 13 |
3. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:21.639 | 0.471 | 14 |
4. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:21.645 | 0.477 | 18 |
5. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:22.002 | 0.834 | 14 |
6. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:22.534 | 1.366 | 22 |
7. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:22.667 | 1.499 | 14 |
8. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:23.037 | 1.869 | 19 |
9. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 1:23.175 | 2.007 | 19 |
10. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:23.276 | 2.108 | 18 |
11. | Nick Heidfeld | német | Renault | 1:23.281 | 2.113 | 13 |
12. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:23.375 | 2.207 | 18 |
13. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:23.626 | 2.458 | 25 |
14. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 1:23.663 | 2.495 | 17 |
15. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 1:23.894 | 2.726 | 17 |
16. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:23.966 | 2.798 | 18 |
17. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:23.998 | 2.830 | 15 |
18. | Sébastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 1:25.061 | 3.893 | 19 |
19. | Jarno Trulli | olasz | Lotus-Renault | 1:25.141 | 3.973 | 20 |
20. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 1:25.501 | 4.333 | 20 |
21. | Jérome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 1:26.955 | 5.787 | 20 |
22. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Hispania-Cosworth | 1:26.991 | 5.823 | 19 |
23. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 1:27.174 | 6.006 | 16 |
24. | Vitantonio Liuzzi | olasz | Hispania-Cosworth | 1:27.713 | 6.545 | 20 |