Nem hiába virrasztott a Red Bull: Vettel az élen

Vágólapra másolva!
2011.07.30. 10:50
null
Sebastian Vettel a lágy és a szuperlágy gumikon is a leggyorsabb volt
Címkék
Sebastian Vettel zárta az élen a Magyar Nagydíj szombat délelőtti szabadedzését, s a német pilóta eredménye  azt mutatja, volt értelme a Red Bull-szerelők éjszakázásának. A vb-címvédő istálló ugyanis szombat hajnalban az idén először dolgozott tiltott időszakban, 2 és 8 óra között a garázsban - erre egy évben négyszer van lehetősége egy csapatnak. Vettel mögött Fernando Alonso és Jenson Button zárt, a pénteki éllovas Lewis Hamilton pedig elfékezte magát a gyors körében, és csak 7. lett.

 

A Red Bullnál azért a pénteki fél másodperces hátrány megtette a hatását, a csapat az egész éjszakát azzal töltötte, hogy megpróbálta kideríteni, miért nem elég gyorsak az autói. Az idén bevezetett kötelező takarodó alól az év során négy kivétel van csapatonként, s a Red Bull most használta ki az elsőt – az élcsapatok közül elsőként.

KATTINTSON A KÉPRE ÉS TEKINTSE MEG VERSENYRE  HANGOLÓ PÉNTEKI ÉS SZOMBATI NAP LEGJOBB KÉPEIBŐL ÖSSZEÁLLÍTOTT  GALÉRIÁNKAT! (FOTÓK: CZERKL GÁBOR, KORPONAI TAMÁS, REUTERS)
KATTINTSON A KÉPRE ÉS TEKINTSE MEG VERSENYRE HANGOLÓ PÉNTEKI ÉS SZOMBATI NAP LEGJOBB KÉPEIBŐL ÖSSZEÁLLÍTOTT GALÉRIÁNKAT! (FOTÓK: CZERKL GÁBOR, KORPONAI TAMÁS, REUTERS)

A plusz munka megtette a hatását, Sebastian Vettel szombat délelőtt a napsütésben megtartott időmérőn lágy és szuperlágy gumikon is a leggyorsabb volt, megelőzve Fernando Alonsót és Jenson Buttont.

A Ferrari és a McLaren pilótája a péntek délutánt is ugyanezen a helyen zárta, azzal a különbséggel, hogy akkor Lewis Hamilton állt előttük.

A 2008-as világbajnok a leggyorsabbnak szánt szuperlágy gumis körében a célegyenes végén elfékezte magát, ezért nem tudta kihasználni a piros felirattal ellátott abroncsok előnyeit.

A nagy szélben megbocsátható volt a hibája – főleg, mert még csak szabadedzésen követte el –, s egyébként is rengetegen rontottak. A célegyenesben szemből, a felső sikánnál hátulról fújó szélben sok volt a vezetői hiba, főleg a lassítónál tévesztettek rengetegen, alig volt olyan versenyző, aki nem egyenesítette ki a kanyarkombinációt.

Az F1-es program szombat délután 14 órakor az időmérővel folytatódik.

AZ EDZÉS KRÓNIKÁJA

Hamilton révén a McLaren kezdett a legjobban pénteken, a futam 2007-es és 2009-es győztese mindkét szabadedzésen a leggyorsabb volt. Ugyanakkor a Ferrari és a Red Bull is közel van a McLarenhez, nagyon szoros a csata az élen.

Az edzés előtt a levegő 21, az aszfalt 32 fokos – éppen, mint a pénteki második tréning végén.

Elsőként Heikki Kovalainen hagyta el a boxutcát, majd a Lotus finn pilótáját nyolcan követték egyből a pályára. Az első perc végén már 16-an voltak kint.

A 4. percre mindenki megtette a próbakörét, aztán ismét kiürült a pálya. Vitalij Petrov maradt kint egyedül második körre, de annak a végén ő is a boxba állt.

Csend telepedett a ringre, a lelátón pedig már annyian voltak, mint péntek délután. A hatperces csendet Jérome d'Ambrosio törte meg a Virginnel.

A szél erősen fújt, ráadásul a célegyenes végén szembeszél volt, ami nem könnyítette meg a pilóták feladatát, nehéz volt megérezni a fékezési pontot.

D'Ambrosio 1:32.884-gyel nyitott, majd többen is kimentek a pályára. Kobajasi 1:27.338-ra faragta a legjobb időt. A japán második köre 1:26.188 lett.

Utána jött Rosberg, a 17. percben 1:24.464-gyel állt az élre, míg Schumacher egy ezreddel maradt el tőle. Aztán Button vette át a vezetést 1:23.016-tal.

Vettel, Hamilton és Webber is a pályára hajtott, Barrichellót pedig a két fia a Williams garázsából figyelte.

Webber Button mögé ért be, Vettel pedig 1:22.360-nal az időlista élére ugrott. Hamilton másodiknak jött be, hat tizeddel Vettel mögé.

A célegyenesbeli szembeszél fent a sikánnál hátszélként érte a pilótákat, ami miatt többen is elnézték a féktávot és átvágták a lassítót. Hamilton is így járt.

Vettel 1:22.021-re javította a legjobbját.

Mindenki az ezúttal a keményebbnek számító lágy gumin volt kint a pályán, a 30. percben a két Ferrari is ezeken érkezett. Maldonado tett egy kitérőt a kavicságyban, Alonso pedig három másodperccel lassabb kört teljesített Vetteléknél.

Aztán belehúzott, nyolc tizedre megközelítette az éllovas németet. Massa egy másodperccel lassabb volt csapattársánál – a brazil a 8-as kanyarban lesodródott a pályáról, de folytatni tudta.

A 37. percben Rosberg szuperlágy gumikon száguldott, s öt tizedre megközelítette Vettelt.

Pérez elrontotta a célegyenesre fordító kanyart, miközben Schumacher fél másodperccel gyengébb időt ment Rosbergnél a szuperlágy gumin.

Az edzés vége előtt 18 perccel Vettel, Rosberg, Hamilton, Webber, Alonso, Button, Schumacher, Massa volt a sorrend, de még csak a két Mercedes-pilóta volt kint szuperlágy gumikon.

A Red Bull és a McLaren versenyzői következő menetüket is a lágyon kezdték meg.

A Renault-nál Nick Heidfeld csak hat megtett körrel állt, autóján az üzemanyag-befecskendező rendszert szerelték. Az első pénteki edzést Bruno Senna szerepeltetése miatt kihagyó német ezzel még több időt veszített.

A két Ferrari az utolsó tíz percre kiment a szuperlágyon, s Alonso 1:21.469-cel állt az élre. Massa fél másodperces hátránnyal a 2. helyre jött fel mögé.

A McLaren és a Red Bull párosa is kijött az utolsó percekre, de Hamilton elfékezte magát a célegyenes végén.

Button körbement, 170 ezreddel maradt el Alonsótól. Vettel és Webber a végére hagyta a körét. Az ausztrál Alonsótól és Buttontól is elmaradva a 3. helyre jött be.

Vettel az első két szektorban elért gyengébb eredménye után végül a harmadikban lefaragta hátrányát, és 1:21.168-cal állt az élre. Ezzel meg is szerezte az elsőséget a szabadedzésen, úgy tűnik, a Red Bull szerelői nem hiába virrasztottak.


A 3. SZABADEDZÉS VÉGEREDMÉNYE
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:21.168 átlag: 194.308 km/ó 17 kör
2. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:21.469 0.301 mp h. 13
3. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:21.639 0.471 14
4. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:21.645 0.477 18
5. Felipe Massa brazil Ferrari 1:22.002 0.834 14
6. Nico Rosberg német Mercedes 1:22.534 1.366 22
7. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:22.667 1.499 14
8. Michael Schumacher német Mercedes 1:23.037 1.869 19
9. Vitalij Petrov orosz Renault 1:23.175 2.007 19
10. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:23.276 2.108 18
11. Nick Heidfeld német Renault 1:23.281 2.113 13
12. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1:23.375 2.207 18
13. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:23.626 2.458 25
14. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 1:23.663 2.495 17
15. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Cosworth 1:23.894 2.726 17
16. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:23.966 2.798 18
17. Jaime Alguersuari spanyol Toro Rosso-Ferrari 1:23.998 2.830 15
18. Sébastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari 1:25.061 3.893 19
19. Jarno Trulli olasz Lotus-Renault 1:25.141 3.973 20
20. Heikki Kovalainen finn Lotus-Renault 1:25.501 4.333 20
21. Jérome D'Ambrosio belga Virgin-Cosworth 1:26.955 5.787 20
22. Daniel Ricciardo ausztrál Hispania-Cosworth 1:26.991 5.823 19
23. Timo Glock német Virgin-Cosworth 1:27.174 6.006 16
24. Vitantonio Liuzzi olasz Hispania-Cosworth 1:27.713 6.545 20

 

Az utolsó, 14-es kanyar előtt lesz a mérőpont, a DRS-t a teljes célegyenesben használni lehet a futamon
Az utolsó, 14-es kanyar előtt lesz a mérőpont, a DRS-t a teljes célegyenesben használni lehet a futamon

NSO Formula–1 app okostelefonra!

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik