Fernando Alonso a vasárnapi győzelmével utolérte az örökranglista 5. helyén álló Jackie Stewartot, aki 1973-tól 1987-ig az élen állt ebben a tekintetben a Formula–1-ben. Akkor Alain Prost előzte meg, s azóta Ayrton Senna, Nigel Mansell és Michael Schumacher is a háromszoros világbajnok skót elé került.
Csütörtökön lesz 60 éve, hogy a Ferrari-istálló Silverstone-ban az argentin José Froilán González révén megszerezte az első győzelmét a Formula–1-ben. A Scuderia már a helyszínen megünnepelte az évfordulót: Alonso a verseny előtt González 1951-es Ferrarijával tett meg két kört a ringen. Az elsőnél fél kézzel integetett a közönségnek, a másodikban viszont rálépett a gázpedálra, és több kanyarban is megcsúsztatta a kocsi farát – ahogy a régi nagyok tették. „Nagyon szeretem a Formula–1-et, a múlt héten John Surtees 1960-as évekbeli Ferrariját vezethettem Maranellóban – mondta Alonso Silverstone-ban a futam után. – A régi idők autóinál a tapadáshoz képest óriási erő volt a kocsikban, a néhány centi széles kerekeken nehéz volt az úton tartani a járművet." Arról, hogy a különböző érák versenyzői mennyiben másak egymáshoz képest, így felelt: „Ha beülsz az autóba, teljesen mindegy, hogy 60 vagy 30 évvel ezelőtti gépről van szó, nem érzed a különbséget, nem foglalkozol vele, mennyire veszélyes, átadod magad a száguldásnak, élvezni akarod a sebességet, méghozzá padlógáznál. Ezekben az autókban ülve átérzem, milyen adrenalinfröccsöt kaptak akkoriban a versenyzők, de az élmény nem sokban különbözik a mostani autókétól. Az persze nem kérdés, hogy mi sokkal szerencsésebbek vagyunk, hogy ilyen biztonságos körülmények között versenyezhetünk." |
Alonso eddig szinte győzelmenként lépdélt előre az örökrangsorban: Ferrarihoz szerződése óta a 22. győzelmével Damon Hillt, a 23.-kal Nelson Piquet-t, a 24.-kel Juan Manuel Fangiót, a 25.-kel Jim Clarkot és Niki Laudát érte utol, most pedig Stewartot is befogta. A következő ugrásért többet kell majd tennie, Nigel Mansell 31-étől ugyanis még négy diadalra van. Aztán még meredekebb lesz a csúcs felé tartó út, hiszen tízesével jönnek majd a lépcsőfokok: Senna 41-nél, Prost pedig 51-nél. Schumi utoléréséhez pedig – feltételezve, hogy a veterán német nem nyer már versenyt karrierje során – újabb 40 siker kellene, a jelenlegi állapothoz mérve 64...
Alonso a futamon pályafutása 19. leggyorsabb körével az örökranglista 11. helyén befogta Sennát, Damon Hillt és Stirling Mosst.
Sebastian Vettel az idén először a pole pozícióról és a futamgyőzelemről is lemaradt, de első rajtsoros sorozatát 14-re nyújtotta. Ennél hosszabb szériája csak Sennának (24), Damon Hillnek (17), Alain Prostnak (16) és Nigel Mansellnek volt (15).
Vettel az első kilenc versenyből hatot megnyert, hármat pedig a 2. helyen zárt, amivel Alonso 2006-os idénykezdetének sikerességét idézi. A spanyol akkor a tizedik futamon az 5. lett, Vettel tehát hazájában, a Német Nagydíjon minden idők legjobb idénykezdését produkálhatja. Schumacher 2002-ben minden versenyen dobogóra állt, de neki az évad második futamán, Malajziában becsúszott egy 3. helyezés a hat győzelem és két 2. pozíció mellé (a 10.-et, a 11.-et és a 12.-et viszont megnyerte).
Csapattársa, Mark Webber az idei második pole-ját sem tudta legalább egy, a verseny élén töltött körre váltani, és továbbra is nulla van a neve mellett ebben a tekintetben. Vettel bezzeg 435-öt töltött az első helyen a lehetséges 551-ből (78 százalék). A második legtöbb kör ugyanabban a pozícióban Lewis Hamiltoné, a McLaren-pilóta 148-szor haladt át a vonalon a 2. pozícióban – ezenkívül felfér a „dobogóra" Vitantonio Liuzzi is, aki 144 körön át volt 23., míg Alonso 140 körön át 3. Vettel csupán 16 kört tett meg a dobogós helyezéseken kívül 2011-ben.
Azzal, hogy Jenson Buttonnak szerelői hibája miatt fel kellett adnia hazája nagydíját, már csak Vettel és Webber mondhatja el magáról, hogy az összes idei versenykört teljesítette, s az is bizonyítja a vb-éllovas istálló erejét, hogy a három futamot, amelyet nem nyert meg, pilótái a 2. és a 3. helyen zárták. A peches McLaren-versenyzőnek közben 10 viadal után szakadt meg a pontszerző sorozata.
Daniel Ricciardo hispaniás fellépésével az 1977-es Osztrák Nagydíj óta először két ausztrál pilóta is ott volt a mezőnyben, akkor Alan Jones és Vern Schuppan állt rajthoz.
Nico Rosberg az idén először tudott a versenyen javítani a rajtpozíciójához képest, a 9. helyről startolva a 6. lett. Sergio Pérez 7. helyezése pályafutása legjobbja volt, míg két újonc, a 6. kockából induló Paul di Resta és a 7. pozíciót megszerző Pastor Maldonado az időmérőn javította meg az egyéni legjobbját.
A silverstone-i versenypálya az F1 történetében a 7., amelynek áthelyezték a célegyenesét. Korábban Monte-Carlóban, a belgiumi Spa-Francorchamps-ban, Montrealban, az amerikai Long Beachben és Watkins Glenben, valamint a dél-afrikai Kyalamiban költöztették át a start helyét. Indianapolisban pedig a 2000-es években ugyanazt az egyenest használták, mint az ötvenes években az F1-es vb-be számító Indy 500-as futamokon, csak éppen a másik irányban haladtak az autók.