Felipe Massa, Nico Rosberg, Kobajasi Kamui – ez lett az első három sorrendje a Brit Nagydíj második szabadedzésén. Nem a trükkös kipufogók Silverstone-ban érvénybe lépő visszaszorítása okozta a szokatlan sorrend az élen, hanem a nagy eső után a tréning záró perceiben folyamatosan felszáradó pálya, amelyen az futotta éppen a leggyorsabb kört, aki utolsóként haladt át a célvonalon (leszámítva persze a tavalyi újonc csapatok pilótáit).
Mivel Massa időzített legszerencsésebben, ő zárt az élen. Mindent elmond, hogy a Red Bull párosa az utolsó öt percben már ki sem jött a pályára, és az addig az élen álló Mark Webber a 14., Sebastian Vettel pedig a 18. helyen zárt.
Az edzés első órájában szakadt az eső, a pilóták nemigen merészkedtek ki a pályára, a záró 30 percben viszont nagy forgalom lett. Szombatra és vasárnapra jobb időt jósolnak, a szabálymódosítás hatásai csak akkor derülhetnek ki.
AZ EDZÉS KRÓNIKÁJA
Kobajasi Kamui összetörte az autóját a péntek délelőtti szabadedzésen, de a Sauber-istálló bízik benne, hogy időben sikerül megjavítani a négykerekűt, és a japán pilóta a második másfél órában is kimehet a pályára.
Az edzés előtti percekben eltűnt a nap, és eleredt az eső.
A silverstone-i pálya vadonatúj boxépülete miatt átkerült a célegyenes a pálya másik pontjára. Az ultramodern komplexum lenyűgöző látványt nyújt a helyszínen, de a célegyenesbeli lelátón ülők már panaszkodtak, hogy a pálya szintjéhez képest süllyesztett boxutcában nem lehet belátni a garázsok elé, és a kerékcserék „titokban” zajlanak majd a közönség számára.
Az edzés első öt percében egy autó sem ment ki a pályára, a csendet Timo Glock törte meg a Virgin-Cosworthtal. Az egyre intenzívebb eső miatt csak a két Toro Rosso ment még ki a pályára, de Glockhoz hasonlóan hamar vissza is mentek a boxba. Jaime Alguersuari egyszer végigment a célegyenesen, de megcsúszott, úgyhogy második köre végén a garázsba gurult. Újra csend telepedett a pályára.
A pilóták negyedóra elteltével is a boxban maradtak, állt a víz a pályán, túl veszélyes lett volna kimenni az aszfaltra.
A 16. percben Kobajasi szánta el magát, a japán ellenőrizte, hogy a két edzés között összerakott autója milyen állapotban van. Biztonságosan körbement, majd beállt a helyére.
Eltelt fél óra, a lelkes szurkolók összesen öt kört láthattak, a mezőny a boxban várt a szakadó eső múlására. Szombatra és vasárnapra sokkal jobb időt ígérnek.
Újabb hét perc múltával az eső fokozatos csillapodását jósolták, de fél óra múlva jön a következő erősebb zápor.
A versenyzők a boxban a mérnökeikkel beszélgettek, Vitalij Petrov Bruno Sennával, a Renault tartalék pilótájával nevetgélt.
Elállt az eső, a 48. percben Alguersuari hagyta el a boxutcát. Három körével az edzés derekán túl annyit teljesített, mint a mezőny többi tagja összesen.
Adrian Sutil is a pályára hajtott, majd Sébastien Buemi is. A víz még állt a pályán. Alguersuari első mért köre 2:04.096 perc volt. Buemi ment elsőként két perc alá (1:58.323), de csapattársa azonnal válaszolt (1:57.384).
A TOVÁBBI PROGRAM (magyar idő szerint) | ||||
SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés | 11.00–12.00 | |||
Időmérő edzés | 14.00–15.00 | |||
VASÁRNAP | ||||
A verseny | 14.00 |
Fokozatosan javultak az eredmények, a két Mercedes-pilóta is a pályára hajtott.
Fél órával az edzés vége előtt Alguersuari már 1:54-nél járt, a második helyen Schumacher, a harmadikon Sutil állt. Újra eleredt az eső, Kobajasi kisodródott a pályáról, de megúszta falnak ütközés nélkül, és folytatta a körét.
Az eleredő eső ellenére gyorsultak az autók, Buemi, majd Sutil állt az élre. A két Renault is megjelent a pályán.
Fernando Alonso és Mark Webber is megjelent a pályán, fölöttük pedig hatalmas sötét felhő tornyosult. Webber 1:53.537-tel átvette a vezetést – negyedórával az edzés vége előtt Liuzzin és a két McLaren-pilótán kívül mindenki elhagyta a boxutcát.
Button csatlakozott a mezőnyhöz, Schumacher 1:53.024-gyel az élre ugrott. Webber 1:53 alá ért, akárcsak Alonso, aki feljött a 2. helyre. Tíz perccel a vége előtt Hamilton is kijött a boxból. Vettel ismét pazar szektoridőket ért el, de nem ugyanabban a körben – a listán a 7. helyen állt, de mindenki tudta, hogy ennél sokkal több van benne és az autójában.
Az eső továbbra is annyira esett, hogy az intermediate gumik számára tökéletesen használhatóan tartotta az aszfaltot.
Az utolsó öt perc előtt Vettel és Webber kiszállt az autójából, pedig újra kisütött a nap. Az utolsó percekben többen is javítani tudtak, Schumacher, majd Hamilton és Rosberg is az élre állt, a Mercedes németje 1:50.744 perccel zárt.
A legutolsó mért kör azonban Massáé volt, a Ferrari brazilja 1:50 alá ment, 1:49.967 perccel zárt az élen.Valóban számított, ki hol volt a pályán a kockás zászló első meglengetésénél.
1. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:49.967 | átlag: 192.854 km/ó | 9 kör |
2. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:50.744 | 0.777 mp h. | 16 |
3. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:51.395 | 1.428 | 16 |
4. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:51.438 | 1.471 | 6 |
5. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:51.518 | 1.551 | 6 |
6. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:51.738 | 1.771 | 18 |
7. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:51.781 | 1.814 | 7 |
8. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 1:51.992 | 2.025 | 13 |
9. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:52.169 | 2.202 | 12 |
10. | Sebastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 1:52.189 | 2.222 | 21 |
11. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 1:52.198 | 2.231 | 9 |
12. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:52.325 | 2.358 | 12 |
13. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 1:52.578 | 2.611 | 16 |
14. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:52.587 | 2.620 | 6 |
15. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:52.869 | 2.902 | 8 |
16. | Nick Heidfeld | német | Renault | 1:54.023 | 4.056 | 8 |
17. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:54.274 | 4.307 | 16 |
18. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:54.545 | 4.578 | 4 |
19. | Jerome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 1:54.714 | 4.747 | 13 |
20. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 1:55.155 | 5.188 | 8 |
21. | Jarno Trulli | olasz | Lotus-Renault | 1:55.155 | 5.188 | 12 |
22. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 1:55.549 | 5.582 | 10 |
23. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Hispania-Cosworth | 1:55.828 | 5.861 | 10 |
24. | Vitantonio Liuzzi | olasz | Hispania-Cosworth | 1:56.037 | 6.070 | 6 |