A Red Bull számára a végén minden jóra fordult

Vágólapra másolva!
2011.07.09. 17:43
null
Mark Webber megismételheti tavalyi silverstone-i győzelmét (Fotó: Reuters)
Címkék
Szombat délelőtt úgy tűnt, a Red Bull veszít a trükkös kipufogó korlátozásának ügyében, de aztán a nap végére kiderült, a vb-éllovas istállónak a többiekhez hasonlóan valószínűleg a Német Nagydíjtól mégsem kell lemondania a diffúzor gázelvételkor történő befújásáról. Az osztrák istálló a két hír között kisajátította a Brit Nagydíj rajtrácsának első sorát, míg a McLaren betlizett.

 

A Red Bull-istálló számára rossz hírrel kezdődött a nap, a Nemzetközi Automobil-szövetség ugyanis a pénteki visszakozása után mégis érvénybe léptette a trükkös kipufogók korlátozását. Az időmérőn azonban a szigorítás ellenére is megszerezte az első rajtsort a csapat, Mark Webber idei második pole-ja és Sebastian Vettel sorozatban elért 14. első rajtsoros helyezése végre mosolyt csalt az osztrák istálló dolgozói arcára.

FELOLDHATJÁK A TILALMAT

A Nemzetközi Automobil-szövetség felvetette, hogy a Német Nagydíjra feloldja a diffúzorra irányított kipufogók korlátozását, de csak abban az esetben, ha ebbe minden istálló beleegyezik.

„A technikai igazgatók szombati gyűlésén a szakemberek arról vitáztak, visszatérhet-e a Formula–1 a Brit Nagydíj előtti állapothoz – szólt az FIA közleménye. – Ha minden istálló beleegyezik, az idény végére halasztjuk a szabálymódosítást."

Sőt, a végén lehet, hogy a Red Bull örülhet a szabálymódosító huzavonának is, hiszen az FIA délutáni közleménye szerint, ha minden csapat belemegy, visszacsinálják a szabálymódosítást (lásd keretes írásunkat).

„A sok politika után végre a pályára terelődött a figyelem, aminek nagyon örültem, mert fárasztó az örökös vitázás a szabályokról – mondta Christian Horner csapatfőnök. – A pilótáink ügyesen átlavíroztak az első két szakaszon, és a harmadik elején a legfontosabb pillanatban mindketten remek kört futottak. Főleg Marké lett fantasztikus, nagyon kellett ez, hogy magunk mögött tartsuk a Ferrarikat ezen a nehéz napon."

Mark Webber (1.): – Ez az eredmény is azt mutatja, mennyire keményen dolgozik a csapat. Azt is mondhatnám, hogy mi ébredünk a legkorábban, és mi fekszünk le a legkésőbb. Hónapok kőkemény munkája áll mögöttünk, igyekszünk mindenre felkészülni, nem először kerültünk olyan helyzetbe, hogy az autónkról beszél a többi csapat, és valami szabálytalanságot sejt. Sebet és engem nem sem tántorítanak el ezek a megnyilvánulások, mindketten a vezetésre összpontosítunk. A háttérben folyó vitával pedig le kellene állni, a közönség egy tized százalékát sem érdekli.

Sebastian Vettel (2.): – Örülök, az volt a lényeg, hogy az első sorba kerüljek. Az időjárás változása nem könnyítette meg a dolgunkat, nehéz körülmények között vezettünk. Ami a szabálymódosítást illeti, örülök, ha nem kell erről beszélnem vagy ezt hallgatnom, és az autóban ülhetek, hogy vezessem. A lényeg, hogy a csapatot nem ingatták meg a változások, és gyorsak maradtunk. A verseny viszont nagyon hosszú lesz, nem igazán tudjuk, hogyan viselkednek majd a gumik.

 

A McLaren-istálló csatát nyert a Red Bull-lal szemben a zöld asztalnál, hiszen a kipufogókra vonatkozó szabálymódosítást a pénteki visszakozás után végül is helyben hagyta az FIA. Ám nem sokáig lehettek elégedettek a wokingiak, a szombat délelőtti szabadedzésen, majd a délutáni időmérőn ugyanis kiderült, hogy a csapat sokkal több teljesítményt veszített, mint a Red Bull.

Hamilton ráadásul az első 10 rajthelyről döntő 3. szakaszban használt lágy gumikon futotta leggyorsabb körét, pedig azok csak az első körükben használhatóak igazán jól.

„Mindenképpen jobb eredményre számítottunk a hazai versenyünk időmérőjén – mondta Martin Whitmarsh, a McLaren csapatfőnöke. – Nehéz nap volt, a szabályok körüli hercehurca és a változékony időjárás kicsit megosztotta a figyelmünket, de ez nem lehet kifogás, hiszen mások is ugyanebben a cipőben járnak. Az autóinkban a mezőny legjobb versenyzőiből ül kettő is, Jenson és Lewis is arra törekszik majd, hogy bebizonyítsa a szurkolóknak, érdemes volt kijönniük a futamra."

Jenson Button (5.): – A helyezésem nem rossz, de a sebességünk elszomorító. Nem volt tökéletes a köröm, az autó nem kiegyensúlyozott. Nem tudom, hová tűnt a sebességünk, nem hiszem, hogy az autónk 1.3 másodperccel gyengébb lenne a Ferrarinál.

Lewis Hamilton (10.): – Mit mondhatnék? A közönség csodálatos, elképesztő, mekkora támogatást kapunk, remélem, vasárnap vissza tudunk adni valamit, és szerzünk néhány pontot. Talán van előttem néhány srác, akinél gyorsabb lehetek, de nem lesz könnyű előzni ezen a pályán. Érdekes lehet a verseny, örülök, hogy ilyen nagy támogatást kapunk.

 

BRIT NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
1. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:30.399 átlag: 234.599 km/ó
2. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:30.431 0.032 mp h.
3. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:30.516 0.117
4. Felipe Massa brazil Ferrari 1:31.124 0.725
5. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:31.898 1.499
6. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:31.929 1.530
7. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Cosworth 1:31.933 1.534
8. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:32.128 1.729
9. Nico Rosberg német Mercedes 1:32.209 1.810
10. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:32.376 1.977
11. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:32.617
12. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1:32.624
13. Michael Schumacher német Mercedes 1:32.656
14. Vitalij Petrov orosz Renault 1:32.734
15. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 1:33.119
16. Nick Heidfeld német Renault 1:33.805
17. Heikki Kovalainen finn Lotus-Renault 1:34.821
18. Jaime Alguersuari spanyol Toro Rosso-Ferrari 1:35.245
19. Sebastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari 1:35.749
20. Timo Glock német Virgin-Cosworth 1:36.203
21. Jarno Trulli olasz Lotus-Renault 1:36.456
22. Jerome D'Ambrosio belga Virgin-Cosworth 1:37.154
23. Vitantonio Liuzzi olasz Hispania-Cosworth 1:37.484
24. Daniel Ricciardo ausztrál Hispania-Cosworth 1:38.059
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik