A Red Bull-istálló számára rossz hírrel kezdődött a nap, a Nemzetközi Automobil-szövetség ugyanis a pénteki visszakozása után mégis érvénybe léptette a trükkös kipufogók korlátozását. Az időmérőn azonban a szigorítás ellenére is megszerezte az első rajtsort a csapat, Mark Webber idei második pole-ja és Sebastian Vettel sorozatban elért 14. első rajtsoros helyezése végre mosolyt csalt az osztrák istálló dolgozói arcára.
A Nemzetközi Automobil-szövetség felvetette, hogy a Német Nagydíjra feloldja a diffúzorra irányított kipufogók korlátozását, de csak abban az esetben, ha ebbe minden istálló beleegyezik. „A technikai igazgatók szombati gyűlésén a szakemberek arról vitáztak, visszatérhet-e a Formula–1 a Brit Nagydíj előtti állapothoz – szólt az FIA közleménye. – Ha minden istálló beleegyezik, az idény végére halasztjuk a szabálymódosítást." |
Sőt, a végén lehet, hogy a Red Bull örülhet a szabálymódosító huzavonának is, hiszen az FIA délutáni közleménye szerint, ha minden csapat belemegy, visszacsinálják a szabálymódosítást (lásd keretes írásunkat).
„A sok politika után végre a pályára terelődött a figyelem, aminek nagyon örültem, mert fárasztó az örökös vitázás a szabályokról – mondta Christian Horner csapatfőnök. – A pilótáink ügyesen átlavíroztak az első két szakaszon, és a harmadik elején a legfontosabb pillanatban mindketten remek kört futottak. Főleg Marké lett fantasztikus, nagyon kellett ez, hogy magunk mögött tartsuk a Ferrarikat ezen a nehéz napon."
Mark Webber (1.): – Ez az eredmény is azt mutatja, mennyire keményen dolgozik a csapat. Azt is mondhatnám, hogy mi ébredünk a legkorábban, és mi fekszünk le a legkésőbb. Hónapok kőkemény munkája áll mögöttünk, igyekszünk mindenre felkészülni, nem először kerültünk olyan helyzetbe, hogy az autónkról beszél a többi csapat, és valami szabálytalanságot sejt. Sebet és engem nem sem tántorítanak el ezek a megnyilvánulások, mindketten a vezetésre összpontosítunk. A háttérben folyó vitával pedig le kellene állni, a közönség egy tized százalékát sem érdekli. |
Sebastian Vettel (2.): – Örülök, az volt a lényeg, hogy az első sorba kerüljek. Az időjárás változása nem könnyítette meg a dolgunkat, nehéz körülmények között vezettünk. Ami a szabálymódosítást illeti, örülök, ha nem kell erről beszélnem vagy ezt hallgatnom, és az autóban ülhetek, hogy vezessem. A lényeg, hogy a csapatot nem ingatták meg a változások, és gyorsak maradtunk. A verseny viszont nagyon hosszú lesz, nem igazán tudjuk, hogyan viselkednek majd a gumik. |
A McLaren-istálló csatát nyert a Red Bull-lal szemben a zöld asztalnál, hiszen a kipufogókra vonatkozó szabálymódosítást a pénteki visszakozás után végül is helyben hagyta az FIA. Ám nem sokáig lehettek elégedettek a wokingiak, a szombat délelőtti szabadedzésen, majd a délutáni időmérőn ugyanis kiderült, hogy a csapat sokkal több teljesítményt veszített, mint a Red Bull.
Hamilton ráadásul az első 10 rajthelyről döntő 3. szakaszban használt lágy gumikon futotta leggyorsabb körét, pedig azok csak az első körükben használhatóak igazán jól.
„Mindenképpen jobb eredményre számítottunk a hazai versenyünk időmérőjén – mondta Martin Whitmarsh, a McLaren csapatfőnöke. – Nehéz nap volt, a szabályok körüli hercehurca és a változékony időjárás kicsit megosztotta a figyelmünket, de ez nem lehet kifogás, hiszen mások is ugyanebben a cipőben járnak. Az autóinkban a mezőny legjobb versenyzőiből ül kettő is, Jenson és Lewis is arra törekszik majd, hogy bebizonyítsa a szurkolóknak, érdemes volt kijönniük a futamra."
Jenson Button (5.): – A helyezésem nem rossz, de a sebességünk elszomorító. Nem volt tökéletes a köröm, az autó nem kiegyensúlyozott. Nem tudom, hová tűnt a sebességünk, nem hiszem, hogy az autónk 1.3 másodperccel gyengébb lenne a Ferrarinál. |
Lewis Hamilton (10.): – Mit mondhatnék? A közönség csodálatos, elképesztő, mekkora támogatást kapunk, remélem, vasárnap vissza tudunk adni valamit, és szerzünk néhány pontot. Talán van előttem néhány srác, akinél gyorsabb lehetek, de nem lesz könnyű előzni ezen a pályán. Érdekes lehet a verseny, örülök, hogy ilyen nagy támogatást kapunk. |
1. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:30.399 | átlag: 234.599 km/ó |
2. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:30.431 | 0.032 mp h. |
3. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:30.516 | 0.117 |
4. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:31.124 | 0.725 |
5. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:31.898 | 1.499 |
6. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:31.929 | 1.530 |
7. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 1:31.933 | 1.534 |
8. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:32.128 | 1.729 |
9. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:32.209 | 1.810 |
10. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:32.376 | 1.977 |
11. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:32.617 | |
12. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:32.624 | |
13. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:32.656 | |
14. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 1:32.734 | |
15. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 1:33.119 | |
16. | Nick Heidfeld | német | Renault | 1:33.805 | |
17. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 1:34.821 | |
18. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:35.245 | |
19. | Sebastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 1:35.749 | |
20. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 1:36.203 | |
21. | Jarno Trulli | olasz | Lotus-Renault | 1:36.456 | |
22. | Jerome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 1:37.154 | |
23. | Vitantonio Liuzzi | olasz | Hispania-Cosworth | 1:37.484 | |
24. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Hispania-Cosworth | 1:38.059 |