Christian Horner, a Red Bull és Martin Whitmarsh, a McLaren csapatfőnöke péntek délután az FIA csapatfőnökökkel megtartott hivatalos sajtótájékoztatóján egymásnak esett, mert a diffúzorokra irányított kipufogók korlátozása kapcsán mindketten meg voltak győződve róla, hogy a másik csapata jár jól.
A Renault péntek reggel engedményt kapott az FIA-tól, amely szerint 50 százalékra nyithatta a fojtószelepet a motor alapjáratán, ami ugyan a Renault-istállót hátrányosan érintette, az utóbbi versenyeken 45 százalékos nyitottságot alkalmazó Red Bull igenis jól járt. Az ok az volt, hogy a Renault nem forró, hanem hideg levegőt alkalmazott, a hivatalos indok szerint a motor hűtése miatt – e nélkül ugyanis megbízhatatlan lenne az erőforrása.
A Mercedes már korábban engedményt kapott, motorfékezéskor ugyanis magas fordulaton mehet tovább a motorja (ennek szintén a megbízhatóság az oka, és a Mercedes már 2009 óta használja a rendszert, aminek eredetileg semmi köze sem volt a diffúzorokhoz), azaz nem érinti olyan mértékben a megszorítás, mint a többi istállót.
Az FIA szombat délelőtt, egy órával a 3. szabadedzés előtt úgy döntött, a csütörtöki állapotra visszatérve 10 százalékban határozza meg a fojtószelep nyitottságát gázelvételnél, de a Mercedes megtarthatta saját kedvezményeit.
Horner és Adrian Newey, a Red Bull műszaki vezetője a szombat délelőtti szabadedzés első 45 percében Charlie Whiting versenyigazgató irodájában tárgyalt, távozásukkor nem nyilatkoztak az újságíróknak, de láthatóan dühösek voltak a szombat délelőtt bejelentett szabályértelmezési módosítás miatt. Előfordulhat, hogy a Red Bull óvni is fog az ügyben.
„Muszáj valahogy tisztáznunk az ügyet, senkinek sem jó, ha kusza szabályok szerint versenyzünk. Ezen a hétvégén hátrányba kerültünk a rivális motorgyártókkal szemben, amibe nem törődünk bele. Az lenne a legjobb, ha visszaállnánk arra a rendszerre, amelyben két héttel ezelőttig versenyeztünk, de ehhez minden csapat támogatására szükségünk van" – mondta Horner a BBC-nek.
Ha hinni lehet a Red Bull indokainak, már nem elsősorban a sebesség a tét (körönként 2.3 tizedet veszít a döntéssel a Red Bull), hanem a megbízhatóság.
A Formula–1-es csapatok technikai vezetői 13 órától rendkívüli ülésen vesznek részt, hogy megtárgyalják Whitinggal a helyzetet. Az FIA versenyigazgatója – aki már Bernie Ecclestone-nal is egyeztetett az ügyben – azt mondta, pénteken túlságosan elhamarkodottan adtak engedményt a Renault-motorokat használó istállóknak, s miután ezt belátták, inkább megváltoztatták a döntésüket.