A Ferrarinál még nem mernek a győzelemről beszélni

Vágólapra másolva!
2011.07.09. 21:15
null
Fernando Alonso kiváló eredményt ért el a Ferrari számára kedvezőtlen silverstone-i időmérőn (Fotó: Action Images)
Címkék
A Ferrari-istálló tagjai igen elégedettek a csapat Brit Nagydíjon mutatott szombati teljesítményével, a második rajtsor kisajátítása után a versenyen legalább a harmadik helyezés megszerzése a cél, de még többre is futhatja Fernando Alonsónak. Paul di Resta szerint nem a szerencse miatt indul a 6. rajtkockából, míg Michael Schumacher pontosan tudja, miért lett csak 13. az időmérőn. Az összes pilóta reakciója.

 

A Ferrari-istálló sorozatban harmadszor volt a Red Bull legfőbb vetélytársa az időmérő edzésen, Fernando Alonso nagyon közel került Vettelhez, és a tavalyi győztes Webbertől is kiváló kör kellett ahhoz, hogy a spanyol kiszoruljon az első rajtsorból.

A Red Bull és a McLaren reakciója: A Red Bull számára a végén minden jóra fordult

„Papíron ez a pálya egyáltalán nem kedvez nekünk, mégis közel kerültünk az első rajtsorhoz, ami nagyon is örömteli hír számunkra – mondta Stefano Domenicali csapatfőnök. – Hatalmas különbség szokott lenni a Red Bull és az üldözői között, és ezt sikerült csökkentenünk, ami nagyon jó előjel az idény hátralévő részére nézve. És ha arra gondolok, hogy a versenytempónk jobb, mint az időmérős sebességünk, inkább be sem fejezem a mondatot."

Fernando Alonso (3.): – Nagyon boldog vagyok, ennyire közel még egyszer sem voltunk az idén a Red Bullhoz. Hét tizedre számítottunk, Silverstone ugyanis nem a mi pályánk. Az új alkatrészeink jól működnek, elégedettek lehetünk velük. Remélem, legalább tartani tudjuk ezt a tempót a versenyen, a Red Bull pilótáihoz közel maradok és dobogóra állhatok.

Felipe Massa (4.): – A 3. és a 4. rajtpozíció nagyon jó eredménynek számít, még akkor is, ha a 3. szakaszban a mért körömben több apró hibát is elkövettem. A lényeg, hogy a McLaren előtt vagyunk. Az edzéseken nem mentem teletankolt autóval, ezért nehéz lesz a verseny eleje. A mi autónkat is érintette a kipufogók korlátozása, nem ennek tudható be ez az eredmény, több fejlesztést is hoztunk. A kemény keverékű gumikat már jobban értjük, ez talán a legfőbb szempont.

TOVÁBBI NYILATKOZATOK AZ IDŐMÉRŐ UTÁN
Paul di Resta (6.): – A folyton változó időjárás miatt nagyon nehéz ez a hétvége, amit az is megnehezít, hogy ez az első élményem ezen a vonalvezetésen. Ám az autó minden körrel gyorsabbá vált, végig az élmezőny mögött tudtunk száguldani. A célom az volt, hogy bejussak a 3. szakaszba, ami nem a szerencsén múlt. Innen már a pontszerzés is meglehet.
Pastor Maldonado (7.): – Remekül működik az autó, örülök, hogy éppen a csapat hazai versenyén kerültünk ilyen jó formába. Imádom ezt a pályát, derűlátó vagyok a verseny előtt, a gyors kanyarok nekünk kedveznek.
Kobajasi Kamui (8.): – Nem volt könnyű kitalálni, mikor mit kell tenni ezen az időmérőn, örülök, hogy végül is jól jöttünk ki belőle. Az első szakaszban a kemény keverékű gumikkal csak nagy nehezen jutottunk tovább, a második sem volt könnyű, de a harmadikra minden összeállt, és jókor futottam a körömet. Köszönöm a csapatnak, hogy lehetőséget adott erre a péntek délelőtti balesetem után.
Nico Rosberg (9.): – A rajtpozícióm nem tükrözi az autónk valós teljesítményét, a második szakaszban elért 5. helyezésem közelebb van a valósághoz. Az utolsó gyors köröm jó volt, de a pálya végén már állt a víz a pályán, és nem tudtam javítani. Majd a versenyen megmutatom, mi van a kocsiban.
Adrian Sutil (11.): – Kifejezetten örülök a teljesítményemnek, ez a legjobb rajthely stratégiai szempontból. A 2. szakaszban a folyamatosan száradó pályán nagyon sűrű volt a mezőny, ezredeken múlt a továbbjutás. Vasárnap jobb idő lesz, bízom a pontszerzésben.
Sergio Pérez (12.): – Harminchat ezreddel maradtam el a 3. szakaszba jutástól, ennek ellenére elégedett vagyok. A pálya fekszik nekünk, a fejlesztéseink beváltak, a 12. rajtkockából minden esélyem megvan a pontszerzésre.
Michael Schumacher (13.): – Tudom jól, mi az oka a vártnál gyengébb rajthelynek, és nem aggódom emiatt. A 2. szakaszban túl korán kimentem a pályára, és erre fizettem rá. A délelőtti váltóhiba nem hátráltatott. Kíváncsi vagyok, mire megyek majd a versenyen, a friss gumik jól jönnek, és azt sem bánnám, ha esne.
Vitalij Petrov (14.): – Sokkal többet vártunk ettől a hétvégétől, de az eső miatt nem tudtuk végrehajtani a felkészülésünket, az autóból nem hoztuk ki a maximumot, a mért köreinket a lehető legrosszabbkor teljesítettük. Az autó még mindig erősnek tűnik, a gyors kanyarokban jók vagyunk, és ha minden rendben lesz, a versenyen sokkal előrébb jutunk.
Rubens Barrichello (15.): – Forgalomba kerültem a 2. szakaszban futott körömben, a pálya állapota is folyamatosan változott, sajnos balszerencsém volt. Nem tudom, milyen idő lesz vasárnap, de abban biztos vagyok, hogy ennél a helyezésnél sokkal többet tud az autó.
Nick Heidfeld (16.): – Még most sincs fogalmam arról, mekkora hatása van a kipufogós szabályváltoztatásnak, nem biztos, hogy ez az eredmény annak a következménye. Több összetevője van a problémánknak, de az biztos, hogy sokkal gyorsabbak lehetünk ennél. Nagyon csalódott vagyok.
Heikki Kovalainen (17.): – Tudtuk, hogy jönni fog az eső, ezért nagyon fontos, hogy a lehető legkorábban kimenjek a pályára, és a lágy gumin gyors kört fussak. Sikerült, és tovább is jutottam a második szakaszba, ennél többet nemigen várhattam. Remélem, a verseny is jól sikerül.
Jaime Alguersuari (18.): – A lágy gumikon kellett volna kezdenem az első szakaszt, mint több középcsapat is tette, mert így két másodperces hátrányba kerültünk valós képességeinkhez képest. De legalább ismét spórolni tudtunk a gumikkal, és versenyképesek lehetünk.
Sébastien Buemi (19.): – Későbbre vártuk az esőt, és csapdába estünk. Csalódott vagyok, a lágy gumin ugyanis már nem volt esélyünk gyors kört futni. A DRS-t nem nagyon tudtuk használni az eső miatt, nem tudjuk, milyen hatása lesz, szerintem ezzel együtt is nagyon nehéz lesz előzni.
Jarno Trulli (20.): – Sajnos keresztülhúzta a számításaimat az eső, rövidre vágta az első szakaszt, és az egyetlen köröm nem volt elég ahhoz, hogy továbbjussak. Heikkinek sikerült, amihez gratulálok, de remélem, vasárnap nekem is szerencsém lesz.
Timo Glock (21.): – Majdnem sikerült megelőznöm Trullit, azt hiszem, ezzel elégedett lehetek. Délelőtt nem éreztem jónak a kocsit, de mindent feltettem az időmérőn arra az egy körre, és a gumik is a lehető legjobb formába kerültek.
Jérome d’Ambrosio (22.): – Az eső érkezése miatt csak egy gyors köröm lehetett, ezen hibáztam, és már nem volt lehetőségem javítani. A verseny jó lehet.
Vitantonio Liuzzi (23.): – még nincs nyilatkozat –
Daniel Ricciardo (24.): – még nincs nyilatkozat –
BRIT NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
1. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:30.399 átlag: 234.599 km/ó
2. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:30.431 0.032 mp h.
3. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:30.516 0.117
4. Felipe Massa brazil Ferrari 1:31.124 0.725
5. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:31.898 1.499
6. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:31.929 1.530
7. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Cosworth 1:31.933 1.534
8. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:32.128 1.729
9. Nico Rosberg német Mercedes 1:32.209 1.810
10. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:32.376 1.977
11. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:32.617
12. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1:32.624
13. Michael Schumacher német Mercedes 1:32.656
14. Vitalij Petrov orosz Renault 1:32.734
15. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 1:33.119
16. Nick Heidfeld német Renault 1:33.805
17. Heikki Kovalainen finn Lotus-Renault 1:34.821
18. Jaime Alguersuari spanyol Toro Rosso-Ferrari 1:35.245
19. Sebastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari 1:35.749
20. Timo Glock német Virgin-Cosworth 1:36.203
21. Jarno Trulli olasz Lotus-Renault 1:36.456
22. Jerome D'Ambrosio belga Virgin-Cosworth 1:37.154
23. Vitantonio Liuzzi olasz Hispania-Cosworth 1:37.484
24. Daniel Ricciardo ausztrál Hispania-Cosworth 1:38.059
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik