A Ferrari-istálló sorozatban harmadszor volt a Red Bull legfőbb vetélytársa az időmérő edzésen, Fernando Alonso nagyon közel került Vettelhez, és a tavalyi győztes Webbertől is kiváló kör kellett ahhoz, hogy a spanyol kiszoruljon az első rajtsorból.
A Red Bull és a McLaren reakciója: A Red Bull számára a végén minden jóra fordult |
„Papíron ez a pálya egyáltalán nem kedvez nekünk, mégis közel kerültünk az első rajtsorhoz, ami nagyon is örömteli hír számunkra – mondta Stefano Domenicali csapatfőnök. – Hatalmas különbség szokott lenni a Red Bull és az üldözői között, és ezt sikerült csökkentenünk, ami nagyon jó előjel az idény hátralévő részére nézve. És ha arra gondolok, hogy a versenytempónk jobb, mint az időmérős sebességünk, inkább be sem fejezem a mondatot."
Fernando Alonso (3.): – Nagyon boldog vagyok, ennyire közel még egyszer sem voltunk az idén a Red Bullhoz. Hét tizedre számítottunk, Silverstone ugyanis nem a mi pályánk. Az új alkatrészeink jól működnek, elégedettek lehetünk velük. Remélem, legalább tartani tudjuk ezt a tempót a versenyen, a Red Bull pilótáihoz közel maradok és dobogóra állhatok. |
Felipe Massa (4.): – A 3. és a 4. rajtpozíció nagyon jó eredménynek számít, még akkor is, ha a 3. szakaszban a mért körömben több apró hibát is elkövettem. A lényeg, hogy a McLaren előtt vagyunk. Az edzéseken nem mentem teletankolt autóval, ezért nehéz lesz a verseny eleje. A mi autónkat is érintette a kipufogók korlátozása, nem ennek tudható be ez az eredmény, több fejlesztést is hoztunk. A kemény keverékű gumikat már jobban értjük, ez talán a legfőbb szempont. |
Paul di Resta (6.): – A folyton változó időjárás miatt nagyon nehéz ez a hétvége, amit az is megnehezít, hogy ez az első élményem ezen a vonalvezetésen. Ám az autó minden körrel gyorsabbá vált, végig az élmezőny mögött tudtunk száguldani. A célom az volt, hogy bejussak a 3. szakaszba, ami nem a szerencsén múlt. Innen már a pontszerzés is meglehet. |
Pastor Maldonado (7.): – Remekül működik az autó, örülök, hogy éppen a csapat hazai versenyén kerültünk ilyen jó formába. Imádom ezt a pályát, derűlátó vagyok a verseny előtt, a gyors kanyarok nekünk kedveznek. |
Kobajasi Kamui (8.): – Nem volt könnyű kitalálni, mikor mit kell tenni ezen az időmérőn, örülök, hogy végül is jól jöttünk ki belőle. Az első szakaszban a kemény keverékű gumikkal csak nagy nehezen jutottunk tovább, a második sem volt könnyű, de a harmadikra minden összeállt, és jókor futottam a körömet. Köszönöm a csapatnak, hogy lehetőséget adott erre a péntek délelőtti balesetem után. |
Nico Rosberg (9.): – A rajtpozícióm nem tükrözi az autónk valós teljesítményét, a második szakaszban elért 5. helyezésem közelebb van a valósághoz. Az utolsó gyors köröm jó volt, de a pálya végén már állt a víz a pályán, és nem tudtam javítani. Majd a versenyen megmutatom, mi van a kocsiban. |
Adrian Sutil (11.): – Kifejezetten örülök a teljesítményemnek, ez a legjobb rajthely stratégiai szempontból. A 2. szakaszban a folyamatosan száradó pályán nagyon sűrű volt a mezőny, ezredeken múlt a továbbjutás. Vasárnap jobb idő lesz, bízom a pontszerzésben. |
Sergio Pérez (12.): – Harminchat ezreddel maradtam el a 3. szakaszba jutástól, ennek ellenére elégedett vagyok. A pálya fekszik nekünk, a fejlesztéseink beváltak, a 12. rajtkockából minden esélyem megvan a pontszerzésre. |
Michael Schumacher (13.): – Tudom jól, mi az oka a vártnál gyengébb rajthelynek, és nem aggódom emiatt. A 2. szakaszban túl korán kimentem a pályára, és erre fizettem rá. A délelőtti váltóhiba nem hátráltatott. Kíváncsi vagyok, mire megyek majd a versenyen, a friss gumik jól jönnek, és azt sem bánnám, ha esne. |
Vitalij Petrov (14.): – Sokkal többet vártunk ettől a hétvégétől, de az eső miatt nem tudtuk végrehajtani a felkészülésünket, az autóból nem hoztuk ki a maximumot, a mért köreinket a lehető legrosszabbkor teljesítettük. Az autó még mindig erősnek tűnik, a gyors kanyarokban jók vagyunk, és ha minden rendben lesz, a versenyen sokkal előrébb jutunk. |
Rubens Barrichello (15.): – Forgalomba kerültem a 2. szakaszban futott körömben, a pálya állapota is folyamatosan változott, sajnos balszerencsém volt. Nem tudom, milyen idő lesz vasárnap, de abban biztos vagyok, hogy ennél a helyezésnél sokkal többet tud az autó. |
Nick Heidfeld (16.): – Még most sincs fogalmam arról, mekkora hatása van a kipufogós szabályváltoztatásnak, nem biztos, hogy ez az eredmény annak a következménye. Több összetevője van a problémánknak, de az biztos, hogy sokkal gyorsabbak lehetünk ennél. Nagyon csalódott vagyok. |
Heikki Kovalainen (17.): – Tudtuk, hogy jönni fog az eső, ezért nagyon fontos, hogy a lehető legkorábban kimenjek a pályára, és a lágy gumin gyors kört fussak. Sikerült, és tovább is jutottam a második szakaszba, ennél többet nemigen várhattam. Remélem, a verseny is jól sikerül. |
Jaime Alguersuari (18.): – A lágy gumikon kellett volna kezdenem az első szakaszt, mint több középcsapat is tette, mert így két másodperces hátrányba kerültünk valós képességeinkhez képest. De legalább ismét spórolni tudtunk a gumikkal, és versenyképesek lehetünk. |
Sébastien Buemi (19.): – Későbbre vártuk az esőt, és csapdába estünk. Csalódott vagyok, a lágy gumin ugyanis már nem volt esélyünk gyors kört futni. A DRS-t nem nagyon tudtuk használni az eső miatt, nem tudjuk, milyen hatása lesz, szerintem ezzel együtt is nagyon nehéz lesz előzni. |
Jarno Trulli (20.): – Sajnos keresztülhúzta a számításaimat az eső, rövidre vágta az első szakaszt, és az egyetlen köröm nem volt elég ahhoz, hogy továbbjussak. Heikkinek sikerült, amihez gratulálok, de remélem, vasárnap nekem is szerencsém lesz. |
Timo Glock (21.): – Majdnem sikerült megelőznöm Trullit, azt hiszem, ezzel elégedett lehetek. Délelőtt nem éreztem jónak a kocsit, de mindent feltettem az időmérőn arra az egy körre, és a gumik is a lehető legjobb formába kerültek. |
Jérome d’Ambrosio (22.): – Az eső érkezése miatt csak egy gyors köröm lehetett, ezen hibáztam, és már nem volt lehetőségem javítani. A verseny jó lehet. |
Vitantonio Liuzzi (23.): – még nincs nyilatkozat – |
Daniel Ricciardo (24.): – még nincs nyilatkozat – |
1. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:30.399 | átlag: 234.599 km/ó |
2. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:30.431 | 0.032 mp h. |
3. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:30.516 | 0.117 |
4. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:31.124 | 0.725 |
5. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:31.898 | 1.499 |
6. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:31.929 | 1.530 |
7. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 1:31.933 | 1.534 |
8. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:32.128 | 1.729 |
9. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:32.209 | 1.810 |
10. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:32.376 | 1.977 |
11. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:32.617 | |
12. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:32.624 | |
13. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:32.656 | |
14. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 1:32.734 | |
15. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 1:33.119 | |
16. | Nick Heidfeld | német | Renault | 1:33.805 | |
17. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 1:34.821 | |
18. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:35.245 | |
19. | Sebastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 1:35.749 | |
20. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 1:36.203 | |
21. | Jarno Trulli | olasz | Lotus-Renault | 1:36.456 | |
22. | Jerome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 1:37.154 | |
23. | Vitantonio Liuzzi | olasz | Hispania-Cosworth | 1:37.484 | |
24. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Hispania-Cosworth | 1:38.059 |