A Red Bull-istállónál a szezon feléhez közeledve egyértelművé vált, hogy Sebastian Vettel és Mark Webber között a Pirelli-gumik kezelése okozza a nagy különbséget. Az időmérő edzéseken a német nyolcból hétszer, a versenyeken nyolcból nyolcszor győzte le csapattársát, aki eddig a legutóbbi, valenciai futamával volt a legelégedettebb. Ekkor is kikapott Vetteltől, sőt a ferraris Fernando Alonso is megelőzte.
Webber a helyezésétől függetlenül elismerte, hogy most először tudta úgy megóvni a gumijait, mint csapattársa, aki az első pillanatokban ráérzett a Pirelli által követelt vezetési stílusra
„Sebnek nagyon bejött a gumiszállító váltása, örömmel vezeti az autót ezeken a gumikon, senki sem érzi és élvezi annyira, mint ő" – ismerte el Webber, de a csapatfőnök Christian Horner a valenciai futam után az ausztráltól is többet vár.
„Mark eddig egyetlen versenyen sem tudott ilyen jól bánni a gumikkal, ennek köszönhető, hogy versenyben volt Sebastiannal, ilyet az idén még nem láttunk tőle – mondta Horner. – Eddig sem volt titok, hogy nehéz neki a Pirelli-gumik használata és csúcsformában tartása, de remélem, meg tudja tartani az Európai GP-n megszerzett lendületét. Most már hinnie kell benne, hogy tartani tudja a lépést Sebbel."
A háromszoros futamgyőztes Johnny Herbert szerint Webberből a tavalyi agresszivitás hiányzik, mert bár elmaradnak a 2010-ben látott konfliktusok a csapaton belül, az sem jó, ha csak egy autója tud nyerni az istállónak. Helmut Marko, az istálló osztrák tanácsadója ugyanakkor elmondta, Webber valószínűleg még egy évig marad az alakulatnál.
„Mark szeretne még egy évig versenyezni, ami megkönnyíti a dolgunkat, hiszen a Toro Rosso pilótái még nem győztek meg arról, hogy készen állnának a feljebb lépésről: hiányzik az a szikra, amely ehhez szükséges" – mondta Marko.
A brit szaksajtó közben arra az álláspontra jutott, hogy a kipufogógázt a motor alapjáratán is nagy erővel a diffúzorra áramoltató megoldás silverstone-i betiltása nem csökkenteni, hanem növelni fogja a Red Bull előnyét a riválisokkal szemben. Az elmélet szerint a Red Bull a leszorítóerő csökkenése miatt sokkal kevésbé gyötri majd a gumijait, és tartósabbá válnak az abroncsai – ez elsősorban Webber teljesítményén javíthat majd sokat.
„Ahogy eddig sem tudtuk, milyen változtatásokat okozhat a szabálymódosítás, továbbra sem akarunk a részletekről beszélni. Majd a pályán minden kiderül, feleslegesek a találgatások. Szerintem mindenkit ugyanúgy érintenek a változások, senki sem kerül előnybe" – mondta Horner.