Sebastian Vettel cáfolta, hogy a valenciai időmérőn megszerzett rajtelsőségének már nem tudott annyira örülni, mint a korábbiaknak, mondván, annyira megszokta a pole pozíciót, hogy már nem is lelkesíti. Ezt azután feltételezték róla a helyszínen tartózkodó újságírók, hogy az edzés végén nyilvánossá tett rádióbeszélgetésben elég rezignáltan reagált mérnöke gratulációjára.
„Szó sincs erről – tiltakozott Vettel. – Azért lehetett furcsa a hangom, mert nem a pályán voltam, amikor beszéltünk, hanem már a boxban, és arra figyeltem, hogy az autó leállítása előtt mindent jól csináljak. Arra koncentráltam."
Vettel továbbra sem érti, miért várták azt az emberek, hogy a speciális kvalifikációs motorbeállítás tilalma miatt Valenciában sebezhetővé válik a Red Bull az időmérőn.
„Mindenki arról beszélt, hogy most megváltoztatják a szabályokat, de nem is értettem, hogy kerültünk mi összefüggésbe ezzel – mondta Vettel. – Mindegy is, mi csak tettük a dolgunkat, és sikerült jól felkészülni az időmérőre, és megszereztük az első rajtsort."
Vettel szerint a Red Bullt a következő versenyre eszközölendő módosítás sem fogja jobban hátráltatni, mint a riválisait. A Brit Nagydíjtól kezdve ugyanis visszaszorítják a trükkös kipufogó hatását. A leszorítóerő növelése érdekében a diffúzorra irányított kipufogócsőből akkor is nagy erővel ömlik ki a gáz, amikor a pilóta már nem nyomja a gázpedált. A következő futamtól azonban a padlógázas áramlat tíz százalékára korlátozzák a kipufogóból kiömlő gáz mennyiségét alapjáraton.
„Tudom, hogy a silverstone-i versenyhétvégét is ugyanilyen szövegelés előzi majd meg, de nem hiszem, hogy minket érzékenyebben érintene a szabálymódosítás, mint a többi csapatot – mondta Vettel. – Tisztában vagyunk vele, hogy vissza fogunk lépni, de a többi csapat is így jár majd. Tovább fogunk dolgozni, hogy az új feltételek között is a miénk legyen a legjobb autó. Leginkább a Mercedes és a Renault aggódhat, azokat az autókat e megoldás köré építették fel."
Mark Webber (2.): – Milliószor elmondtuk már, hogy nem vártunk nagy változást, és nekünk lett igazunk. Túl sokat beszéltek és írtak erről a jelentéktelennek tűnő részletről, fel lett fújva, pedig semmi különös nem volt a háttérben. Sajnos a csapatunk is ludas ebben, olyan emberek is sérelmezték a szabálymódosítást, akiknek nem nagyon van fogalmuk a technikai háttérről. |
Lewis Hamilton (3.): – A délelőtti szabadedzés után nem hittem, hogy ennyire előre tudok kerülni, gondjaink voltak ugyanis a gumik felmelegítésével. Valahogy sikerült megoldanunk a problémát. Az edzés végén próbáltam javítani, de amikor láttam, hogy nem sikerül, inkább a boxba hajtottam, hogy kíméljem a gumikat. A verseny érdekes lesz, sok boxkiállással, ami miatt reménykedhetünk a győzelemben. |
Jenson Button (6.): – Nem túl jó ez a rajthely, nem erre számítottam. A harmadik szakaszban túlkormányozott volt az autó, a hátsó kerekeknek alig volt tapadásuk. Bosszantó, talán a nagy melegben nem olyan jó az autó egyensúlyának beállítása. Remélem, a verseny előtt tudunk változtatni rajta. |
Fernando Alonso (4.): – Örülök, a kanadai után ez volt a legjobb időmérőnk. A Red Bull elérhetetlen, de a McLarennel azonos szinten vagyunk, előttünk is van egy és mögöttünk is. A versenyen egy autót kell megelőznünk azért, hogy dobogóra álljunk. A legjobb esélyünk a rajt: biztos vagyok benne, hogy Lewis agresszív lesz, és ha karambol történik, készen állok majd. |
Felipe Massa (5.): – A 4. és az 5. rajthely nem rossz, főleg egy ilyen nehéz időmérő után. A közepesen kemény gumival több bajunk volt, mint pénteken, ezért korán a lágyra váltottam. A McLarenhez képest ingadozik a formánk, a versenyen nagy csatát vívunk majd. A stratégia érdekes lesz, nem tudjuk, mennyit bírnak a gumik. |
Michael Schumacher (8.): – Rendben van a rajthelyezésem, ezt vártam. Talán eggyel előrébb léphettem volna, de az utolsó előtti kanyart elrontottam, és ezzel Nico elém került. A rajthelyeink híven tükrözik, hol állunk az erőrangsorban, álom, hogy az előttünk állókkal csatázzunk. |
Nico Rosberg (7.): – A pénteki edzések után javultunk, de nagyon kellett figyelni, hogy ne hevítsük túl a hátsó gumikat, vigyázzunk rájuk. A versenyen is ez lesz a legfontosabb. A második szakaszban használt lágy gumikkal mentem, így sikerült megspórolnom egy friss készlet lágy abroncsot. |
Nick Heidfeld (9.): – Azt hittem, egy menetből túljutok az első szakaszon, de sajnos nem sikerült. A végén láttuk, hogy Sutil a boxban marad, így a 9. rajtkockához már az is elég volt, hogy kint voltam, de mért kör nélkül visszajöttem, mert így legalább spóroltunk a gumival. |
Vitalij Petrov (11.): – Nagyon kevésen múlt, hogy nem jutottam be a harmadik szakaszba, de vasárnap lesz lehetőségem javítani. Nem volt gond a kocsival, egyszerűen nem vagyunk elég gyorsak. A gumik nem kopnak el gyorsan, nem lesz káosz a futamon, simább lehet, és kevésbé múlik a szerencsén. |
Rubens Barrichello (13.): – Be kellett volna jutnunk a harmadik szakaszba. A versenyt szeretném élvezni, és hiszek benne, hogy előreverekedhetem magam, és pontokat szerezhetek. |
Pastor Maldonado (15.): – Nem tudom, mi volt a gond az autóval, de gyanúsan működött. Az időmérőig jó hétvégénk volt, ha megy, akkor gyors az autó. |
Adrian Sutil (10.): – Teljesen jól működik az autó, ezért hittem benne, hogy eljutok a 3. szakaszig. Ehhez persze jó kör is kellett, de sikerült összehozni. A végén azért nem mentem ki, mert tudtam, hogy Heidfeldet már nincs esélyem legyőzni, és inkább spóroltunk a gumival. |
Paul di Resta (12.): – A pénteki problémák miatt csak néhány kört tettem meg, tudtam, hogy lemaradásban leszek a hétvégén. Ám így is jól állok, van esélyem a pontszerzésre, de még egyáltalán nem mentem nehéz autóval a hétvégén. |
Kobajasi Kamui (14.): – Nem könnyű kezelni a gumikat: lassan melegednek fel, de amint megjön a tapadás, az első gumik túlhevülnek. Erre a problémára mihamarabb megoldást kell találnunk, talán a versenyen így is összejön a pontszerzés. |
Sergio Pérez (16.): – Azt hittem, az aszfalt melegebbé válásával gyorsabb leszek, de aztán nem így történt. Sok kört kell megtenni, mire felhevülnek a gumik, és ennek megvannak a hátulütői. |
Sébastien Buemi (17.): – Az időmérő második szakaszában a végére hagytuk a menetemet, de a piros zászlós szünet kicsit megzavart, és a 17. maradtam. De legalább maradtak friss gumijaim a versenyre. |
Jaime Alguersuari (18.): – A második szabadedzés elmulasztása nem segített, a gumikat kevésbé ismerhettem ki, mint a többiek, ami nagy gond, hiszen óriási különbség van a két keverék között. Az egyetlen pozitívum, hogy csak egy készlet gumit használtam el. |
Heikki Kovalainen (19.): – Úgy érzem, nagyon jó teljesítményt nyújtottam, a második menetemben javítani tudtam az elsőhöz képest, és megszorongattam a középmezőny pilótáit, akiket azonban a lágy gumikon még mindig sokkal jobb tapadás segített. Sajnos nem tudtunk közelebb kerülni hozzájuk. |
Jarno Trulli (20.): – Kicsit csalódott vagyok, mert a forgalom nem játszott a kezemre. Bár az edzés előtt megbeszéltük, hogy senki se lassítson az utolsó szektorban, mert a beláthatatlan kanyarok miatt veszélyes, ezt többen is megtették, és ezzel tönkretették mások köreit. A versenytempónk jó, ha jól rajtolok, elvegyülhetek a középmezőnyben. |
Narain Karthikeyan (24.): – még nincs nyilatkozat – |
Vitantonio Liuzzi (22.): – még nincs nyilatkozat – |
Timo Glock (21.): – A forgalommal akadtak gondok, egyszer lefékeztem Petrov mögött, és ketten is majdnem belém jöttek, mert nehéz reagálni a falak között az ilyen váratlan helyzetekre. Amúgy elégedett vagyok, a fiúk jól felkészítették az autót, csak három tizedre voltam Trullitól. |
Jérome d’Ambrosio (23.): – Csalódott vagyok, mert valami eltört az autóban, ezért nem kerülhettem előrébb. De még mindig jobb az ilyen gond az időmérőn, mint a versenyen. |
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:36.975 | átlag: 201.169 km/ó |
2. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:37.163 | 0.188 mp h. |
3. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:37.380 | 0.405 |
4. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:37.454 | 0.479 |
5. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:37.535 | 0.560 |
6. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:37.645 | 0.670 |
7. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:38.231 | 1.256 |
8. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:38.240 | 1.265 |
9. | Nick Heidfeld | német | Renault | idő nélkül | |
10. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | idő nélkül | |
11. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 1:39.068 | |
12. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:39.422 | |
13. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 1:39.489 | |
14. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:39.525 | |
15. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 1:39.645 | |
16. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:39.657 | |
17. | Sébastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 1:39.711 | |
18. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:40.232 | |
19. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 1:41.664 | |
20. | Jarno Trulli | olasz | Lotus-Renault | 1:42.234 | |
21. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 1:42.553 | |
22. | Vitantonio Liuzzi | olasz | Hispania-Cosworth | 1:43.584 | |
23. | Jérome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 1:43.735 | |
24. | Narain Karthikeyan | indiai | Hispania-Cosworth | 1:44.363 |