Jenson Button öt kerékcseréje és egy boxutcai áthajtásos büntetése ellenére megnyerte a Kanadai Nagydíjat, amelyen háromszor kellett átküzdenie magát a mezőnyön, 29 körrel a leintés előtt pedig még az utolsó helyen állt. A záró körben érte utol a szinte végig vezető Sebastian Vettelt, akit hibázásra kényszerített, és megszerezte idei első győzelmét – ismét bizonyítva, hogy a változékony időjárási körülmények között ő az úr.
„Nem tudom, mit mondjak, nagyon hullámzó és szenvedélyes órákon vagyok túl – mondta Button a leintés után. – Először jött a baleset Lewiszal. Nem láttam, hogy hol jön, nem akartam nekimenni, már bocsánatot is kértem tőle. Attól kezdve folyamatos küzdelem volt a verseny. A büntetés után háromszor kellett átverekednem magam a mezőnyön, aztán az utolsó körben Seb mögé értem, ő a vizes részen próbált meg fékezni, kicsúszott, és elmentem mellette. Úgy is csodás verseny lett volna, ha nem nyerek, de így életem legjobbja."
Sebastian Vettel elismerte, hogy saját hibája miatt bukta el a futamgyőzelmet, az utolsó biztonsági időszak utáni újrainduláskor ugyanis túlságosan könnyen elhúzott az akkori második Michael Schumachertől, és meglepte, hogy nem sokkal később Jenson Button támadja. A vb-éllovas úgy véli, így is tartani tudta volna az első helyet a célig, de hibázott a 3-as kanyarban.
„Természetesen csalódott vagyok, mert azután, hogy az elejétől a végéig uralni tudtam a versenyt, az utolsó körben rontottam, és ezen ment el a győzelem – mondta Vettel, aki öt győzelme mellé két második helyezést gyűjtött be az eddigi hét versenyen. – A biztonsági időszak után azt hittem, nem kell sietnem, Michael ugyanis lemaradt, és próbáltam a biztosra menni. Aztán amikor megláttam, hogy jön Jenson, rákapcsoltam, és szerintem ki is húztam volna a végéig, ha nincs a megcsúszásom. Én hibáztam, és utána könnyű préda voltam.
Csapattársa, Mark Webber roppant eseménydús versenyt zárt a 3. helyen.
„Lewis azt hihette, hogy a harmadik kanyarban leintik a versenyt – mondta Webber a rajtról. – Ügyetlen manőver volt, visszaestem a középmezőnybe, de vissza tudtam kapaszkodni. Amikor felszáradt az ideális ív, már nehéz volt előzni, főleg a slick gumikon. Michaellel óriásit csatáztunk, kiválóan védekezett, nem is tudtam megelőzni, a hátulról fantasztikus tempóban érkező Jenson el is ment mellettem. A harmadik helyezés reális eredmény, Sebet sajnálom, ilyen körülmények között nem nehéz hibázni.
Webber a befutónál 3 tizedmásodperccel haladt Michael Schumacher előtt, a 42 éves Mercedes-pilóta tavalyi visszatérése óta talán a legjobb versenyét teljesítette, s bár érezhette a pezsgő illatát, a végén nem állhatott fel a dobogóra.
„Kellett a rutin ahhoz, hogy tudjam, mikor lehet gyorsan menni, és milyen esetekben vállalhatom be a manővereket – mondta Schumacher. – Ezek a körülmények a kezemre játszottak, ki tudtam hozni magamból a maximumot.Bár nyolc körrel a vége előtt az újrainduláskor karnyújtásnyira volt tőlem Seb, tudtam, hogy nem vele kell küzdenem a hajrában. A csata a végén élvezetes volt, az már kevésbé, hogy végül én lettem az, aki lemaradt a dobogóról. De elégedettek lehetünk, hogy egyáltalán küzdhettünk ezekkel az autókkal."
Fernando Alonso a szombati időmérőn megszorongatta Vettelt, és a második rajtkockát szerezte meg, de a verseny elején a repülőrajtnál nem tudta megelőzni Vettelt, és utána mélyrepülést kezdett, aminek kiesés lett a vége. A sportfelügyelők a verseny után vizsgálták az esetet, de egyiküket sem büntették meg.
„Nem mondanám, hogy szerencsés voltam: amikor feltettük az átmeneti gumikat, esni kezdett az eső. Amikor visszakaptam az esős gumikat, leállították a versenyt, és mindenki más szabadon cserélhetett – fogalmazott az elkeseredett spanyol. – Ezt tetézte, hogy a boxkiállásomnál is pozíciókat veszítettem, a mélypont pedig a Jensonnal történt ütközés volt. Nem hiszem, hogy az én hibámból történt."
Lewis Hamilton a verseny elején kiesett, miután összeakadt a célegyenesben az agresszívan védekező Jenson Buttonnal. Bár Niki Lauda szerint kezd életveszélyes lenni, amit az angol a pályán művel, Hamilton kiesése elsősorban csapattársa hibája volt. A Webberrel a rajtnál történt ütközésért pedig bocsánatot kért.
„Nehéz körülmények között versenyeztünk, mindent megtettem, hogy a pályán tartsam az autót, és meg is találtam a ritmust – kezdte Hamilton. – Aztán Jenson hibázott a célegyenes előtti kanyarban, így volt esélyem támadni. Kívülről megpróbáltam megelőzni, de balra rántotta az autóját, és a falnak lökött. Nem tudom, hogy látott-e. Már nem maradt helyem, a falnak mentem, örülök, hogy legalább ő nem esett ki. Webber elég helyet hagyott nekem, de ráfutottam a kerékvetőre, az megdobott, és összeütköztünk. Elnézést kérek tőle."
1. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 4:04:39.537 |
2. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 2.709 mp h. |
3. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 13.828 mp h. |
4. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 14.219 mp h. |
5. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 20.395 mp h. |
6. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 33.225 mp h. |
7. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 33.270 mp h. |
8. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 35.964 mp h. |
9. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 45.117 mp h. |
10. | Sebastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 47.056 mp h. |
11. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 50.454 mp h. |
12. | Pedro de la Rosa | spanyol | McLaren-Mercedes | 1:03.607 p h. |
13. | Vitantonio Liuzzi | olasz | Hispania-Cosworth | 1 kör h. |
14. | Narain Karthikeyan | indiai | Hispania-Cosworth | 1 kör h. |
15. | Jerome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 1 kör h. |
16. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 1 kör h. |
17. | Jarno Trulli | olasz | Lotus-Renault | 1 kör h. |
18. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 3 kör h. |
FELADTÁK | ||||
Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 61 megtett kör | |
Nick Heidfeld | német | Renault | 55 | |
Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 49 | |
Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 36 | |
Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 28 | |
Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 7 | |
Leggyorsabb kör: Button (69. kör) 1:16.956 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZ. | PONT | ||||
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 5 | 7 | 7 | 161 |
2. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1 | 4 | 7 | 101 |
3. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | – | 3 | 7 | 94 |
4. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1 | 3 | 6 | 85 |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | – | 2 | 6 | 69 |
6. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | – | – | 4 | 32 |
7. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | – | 1 | 4 | 31 |
8. | Nick Heidfeld | német | Renault | – | 1 | 4 | 29 |
9. | Michael Schumacher | német | Mercedes | – | – | 4 | 26 |
10. | Nico Rosberg | német | Mercedes | – | – | 3 | 26 |
11. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | – | – | 6 | 25 |
12. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | – | – | 2 | 8 |
13. | Sebastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | – | – | 4 | 8 |
14. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | – | – | 1 | 4 |
15. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | – | – | 2 | 4 |
16. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | – | – | 1 | 2 |
17. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | – | – | 2 | 2 |
1. | Red Bull-Renault | 255 |
2. | McLaren-Mercedes | 186 |
3. | Ferrari | 101 |
4. | Renault | 60 |
5. | Mercedes | 52 |
6. | Sauber-Ferrari | 27 |
7. | Toro Rosso-Ferrari | 12 |
8. | Force India-Mercedes | 10 |
9. | Williams-Cosworth | 4 |