Prost: Az első élmény Sennával kifejezetten kellemes volt

Vágólapra másolva!
2011.06.02. 18:07
null
Ayrton Senna és Alain Prost viszonya nem volt felhőtlen, de akadtak kellemes perceik (Foto: Action Images)
Címkék
Pénteken mutatják be a nagy-britanniai mozikban az Ayrton Sennáról készült egész estés dokumentumfilmet, s a premier alkalmából a Top Gear magazin arra kérte Alain Prostot, Ayrton Senna legnagyobb riválisát, beszéljen közös élményeikről. A négyszeres világbajnok francia, aki 1988-ban és 1989-ben Senna csapattársa volt a McLarennél, és ezalatt óriási riválisokká váltak, első közös élményükről beszélt, amely cseppet sem volt kellemetlen.

„A Mercedesnek volt egy nürburgringi versenye 1984-ben, utcai autókkal versenyeztünk, és mindkettőnket meghívtak rá – kezdte Prost. – Amikor a repülőtérre érkeztem, már ott várt az autóm, és azt üzenték a Mercedestől, hogy várjam meg Ayrton Sennát, aki kicsit később érkezik, és vigyem el a Nürburgringre."

„Ekkor találkoztunk és beszélgettünk először. Két-három órán át tartott az út, ő nem gyakran szólalt meg, de lenyűgözte, milyen gyorsan vezetek az autópályán, és meg is jegyezte, hogy nagyon gyorsan megyünk. Kellemes találkozás volt, és mivel senkit sem ismert, ezen a néhány napon sok időt töltött velem. Nagyon nyitott és kedves volt, így utólag belegondolva vicces is talán."

„Aztán elkezdődött a körözés, az időmérőn egymással csatáztunk a pole pozícióért, és kicsattant belőle, mennyire nyerni akar. Az övé lett az első rajtkocka, és amikor a rajtnál már a jelzés előtt elindult a kocsival, tudtam, hogy erre a srácra nagyon oda kell figyelni. Pedig akkor még sejtelmem sem volt, mit hoz a jövő."

„Aztán a mikor az F1-be jött, tisztán láttam rajta, hogy az a célja, hogy engem legyőzzön. Mások a csapattársukat akarják megelőzni, csupán győzni akarnak vagy világbajnokok lenni, vagy egyszerűen örülnek, hogy ott lehetnek. Ő viszont már az elején kipécézett magának, és a vb-cím mellett az volt fontos neki, hogy engem legyőzzön, ez motiválta. Ez számomra mindig is nagyon furcsa volt" – fejezte be Prost.

Adrian Newey, a Red Bull technikai igazgatója, aki azt a Williams-Renault-t tervezte, amellyel versenyezve Senna 1994. május 1-jén halálos balesetet szenvedett az imolai San Marinó-i Nagydíjon, elmondta: nem akarja megnézni a Sennáról készült filmet, mert túlságosan is megviselné az élmény.

„Nem sok hajam volt, de az is kihullott a tragédiát követő hónapokban – mondta Newey. – Borzasztó volt, megváltoztatott engem. Patrick Headdel komolyan elgondolkoztunk azon, hogy kiszállunk, és nem térünk vissza az F1-be. Itt ugyanis meghalhatnak emberek amiatt, amit mi készítettünk."

„Az olaszországi bírósági tárgyalás nyomasztó volt, de igazából sohasem izgatott, mit gondol az ügyész, csak saját lelkiismeretemmel kellett megbirkóznom. Emlékszem, még az ünnepnapokon is bent voltunk a gyárban, hogy kiderítsük, mi is történhetett, de sohasem kaptunk választ. A kormányrúd nagy kérdés volt, de nem tudtuk meg, hogy azért csúszott ki, mert eltörött a kormány, vagy akkor törött el a kormányrúd, amikor nekiütközött a falnak. Kétségtelen, hogy rosszul volt megtervezve, de úgy tűnik, nem a kormánymű hibája miatt sodródott ki az autó a pályáról."

„Nem akarom megnézni a filmet, nem lenne könnyű" – mondta Newey.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik