A Red Bull-istálló pilótái kemény csatát vívtak a ferraris Fernando Alonsóval a valenciai Európai Nagydíjon, s bár Sebastian Vettel magabiztosan versenyezve nyerni tudott, Mark Webber a pályán és a boxtaktika terén is szoros küzdelmet folytatott a spanyollal. A végén az ausztrál kikapott a Ferrari pilótájától, de a Red Bull elégedett volt az eredménnyel.
„Sebastian nagyon élvezte a délutánt, a rajttól a célig irányítani tudta a versenyt – mondta Christian Horner csapatfőnök a leintés után. – Alonso azonban végig a nyomunkban volt, keményen üldözött, közel sem volt olyan könnyű a verseny, mint sokan gondolnák. A körülmények között az első és a harmadik helyezés fantasztikusnak mondható."
Horner kiemelte, hogy a dupla dobogóra azért is büszke, mert Dietrich Mateschitz, a csapat tulajdonosa a helyszínen szurkolt a gárdának.
Sebastian Vettel (1.): – Talán kívülről unalmas volt a verseny, én az autóból nagyon élveztem. Mark és Fernando időnként nyomás alatt tudott tartani, ezért oda kellett figyelni. Keményen nyomtam a gázt, de közben figyeltem a gumikra, és próbáltam megfejteni, hogy az egyes etapok végén mennyire lesz jó a tapadás. Annak ellenére, hogy gyors kanyarok nélkül nem fekszik igazán az autónknak, élvezem ezt a pályát, tavaly és az idén is viszonylag sima versenyem volt, mert tökéletesen felkészültünk |
Mark Webber (3.): – Meg kellett volna szereznem a második helyezést, de nem sikerült, ami az én hibám. Az idei legjobb versenyem volt, nagyon szorosan haladtunk az élen hárman, és elégedett voltam, hogy végre tartani tudtam Sebastian tempóját. Aztán az utolsó boxkiállásom után a közepesen kemény gumin túl óvatos voltam, nem akartam rögtön széthajtani a gumikat, és erre faragtam rá, Fernando visszajött elém. Elszúrtam, a végén a váltó meghibásodása miatt pedig már vigyáztam a váltóra. Megtehettem, mert Lewis messze volt. |
Ferrarinál elégedettek voltak Alonso 2. helyezésével, a spanyol a Monacói Nagydíjon megszerzett eredményét tudta megismételni hazai pályán. A gárda Felipe Massa teljesítményével is elégedett volt.
„A Ferrari egyetlen célja a győzelem lehet, de mindent egybevetve ezzel az eredménnyel elégedettnek kell lennünk – mondta Stefano Domenicali, a Ferrari csapatfőnöke. – Érdekes verseny volt, egyenlő felek küzdelmével, Fernando és Felipe is remek versenyt zárt. Fernando hazai pályán versenyezve a maximumot nyújtotta, a legyőzhetetlennek hitt Red Bullok egyikét maga mögé tudta utasítani. Felipét pedig a második boxkiállása során közbejött malőr fosztotta meg attól, hogy Lewis Hamiltont megelőzve a 4. helyen érjen célba."
Fernando Alonso (2.): – Szerintem nem panaszkodhatnak a nézők a verseny miatt, Webberrel nagy csatát vívtunk. Az elején csak arra ügyeltem, hogy közel maradjak hozzá, és az első boxkiállás után is támadó helyzetben maradjak. Később jött el az alkalom az előzésre, de a boxban jobb munkát végzett a Red Bull, és ismét mögé kerültem. Ám volt rá válasza a csapatomnak, visszaszereztem a második helyezést, ami a maximum volt ezen a versenyen. Nagyon jó irányba haladunk, elégedett vagyok. |
Felipe Massa (5.): – Végig küzdelemben álltam valakivel, és igyekeznem kellett a lágy gumikon, mert tudtam, hogy a keményebben nem leszek elég erős. A végén meglepően jól tapadtak azok is, ez is a fejlődésünk egyértelmű jele. Nekem is a McLarenek elé kellett volna kerülnöm, ha nincs a hiba a boxkiállásomkor, talán csatázhattam volna Hamiltonnal a 4. helyért. |
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:39:36.169 |
2. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 10.891 mp h. |
3. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 27.255 mp h. |
4. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 46.190 mp h. |
5. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 51.705 mp h. |
6. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:00.065 p h. |
7. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:38.090 p h. |
8. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1 kör h. |
9. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1 kör h. |
10. | Nick Heidfeld | német | Renault | 1 kör h. |
11. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
12. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 1 kör h. |
13. | Sebastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 1 kör h. |
14. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1 kör h. |
15. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 1 kör h. |
16. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
17. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1 kör h. |
18. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 1 kör h. |
19. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 2 kör h. |
20. | Jarno Trulli | olasz | Lotus-Renault | 2 kör h. |
21. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 2 kör h. |
22. | Jerome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 2 kör h. |
23. | Vitantonio Liuzzi | olasz | Hispania-Cosworth | 3 kör h. |
Leggyorsabb kör: Vettel (53. kör) 1:41.852 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZ. | PONT | ||||
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 6 | 8 | 8 | 186 |
2. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1 | 4 | 8 | 109 |
3. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | – | 4 | 8 | 109 |
4. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1 | 3 | 7 | 97 |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | – | 3 | 7 | 87 |
6. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | – | – | 5 | 42 |
7. | Nico Rosberg | német | Mercedes | – | – | 4 | 32 |
8. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | – | 1 | 4 | 31 |
9. | Nick Heidfeld | német | Renault | – | 1 | 5 | 30 |
10. | Michael Schumacher | német | Mercedes | – | – | 4 | 26 |
11. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | – | – | 6 | 25 |
12. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | – | – | 3 | 10 |
13. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | – | – | 2 | 8 |
14. | Sebastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | – | – | 4 | 8 |
15. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | – | – | 2 | 4 |
16. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | – | – | 1 | 2 |
17. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | – | – | 2 | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Renault | 295 pont |
2. | McLaren-Mercedes | 206 |
3. | Ferrari | 129 |
4. | Renault | 61 |
5. | Mercedes | 58 |
6. | Sauber-Ferrari | 27 |
7. | Toro Rosso-Ferrari | 16 |
8. | Force India-Mercedes | 12 |
9. | Williams-Cosworth | 4 |