„Ez volt az F1 történetének egyik legnagyobb versenye, körülbelül százszor hallottam a hihetetlen kifejezést a garázsunkban a futam alatt. Ez a szó Jensont jellemezte – mondta Martin Whitmarsh, a McLaren csapatfőnöke az eső miatt több mint két órára félbeszakított, több mint négyórás Kanadai Nagydíj után. – Persze sorolhatnánk még a jelzőket, meg is érdemli azok után, amit tett. Minden idők egyik legnagyobb győzelme az övé."
„Az egész csapat dicséretet érdemel, hiszen Barcelonában és Monte-Carlóban is mi voltunk a leggyorsabbak a versenyen. Remélem, ez Valenciában is így lesz – folytatta Whitmarsh, majd két versenyzője korai ütközéséről beszélt, amely Lewis Hamilton kiesését eredményezte. – Versenybaleset volt, a két pilóta megbeszélte, és arra jutottak, hogy egyikük sem hibázott, szerencsétlenül alakultak a dolgok. Jenson nem látta, hogy Lewis támad, de tudta, hogy ott van mögötte, és balra húzott, hogy az egyes kanyarban ő legyen belül, a jó íven. Lewis vissza akart jönni a boxba, de a hátsó felfüggesztését látva jobbnak láttuk, ha leparkolja az autóját a pályán."
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint hét versenyenként egy vezetői hiba könnyen megbocsátható Vettelnek, aki hét viadal után 60 pontos előnnyel vezeti a világbajnoki pontversenyt. A német pilóta a Kanadai Nagydíj utolsó körében az őt üldöző Button nyomásában a 3-as kanyarban elfékezte magát, és visszaesett a McLaren-pilóta mögé. Ezzel öt győzelme mellett másodszor lett a második.
„Ez semmiség, ezen a maratoni versenyen mindenki követett el hibákat – mondta Horner. – Nem keseredhet el, és abból, amit a verseny végén mutatott, úgy láttam, nem is lesz gond."
Horner szerint Button tempója miatt a hiba nélkül is nehéz lett volna védekeznie, igaz, Vettel erről másképpen vélekedett, szerinte a végén a DRS-zónában is kivédte volna Button támadását.
„Jenson nagyon gyorsan jött fel rá, Seb pedig nem védekezhetett ellene a DRS-zónában, ezért mindent megtett azért, hogy egy másodperc fölé növelje a kettejük közötti különbséget – folytatta Horner. – Egy pici vizes foltra futott rá, és ez lett a veszte. Ám Hamilton és Alonso is pont nélkül zárt Kanadában, ahol a hétvége előtt simán aláírtuk volna a 2. és a 3. helyezést, és ezért elégedettek vagyunk. Ráadásul jobb ez így, mint megnyerni a félbeszakított versenyt, amiért csak 12 és fél pontot szerzett volna, így viszont 18-at."
A Ferrarinál a remek időmérő után balul sikerült verseny sem vette el a lelkesedését, a Felipe Massa révén hatodik helyezést megszerző istálló többet várt, de még a csalódás után is hisz abban, hogy fel tud zárkózni a Red Bullra.
„Csalódottak vagyunk, de nincs idő a kesergésre, Valenciában hasonlóan jó teljesítményt várok, azzal a különbséggel, hogy a lehető legtöbb pontot megszerezzük, aztán Silverstone-ban a trükkös diffúzorok betiltása miatt teljesen megváltozhat az erősorrend. Ha így lesz, még a világbajnokságról sem kell lemondanunk" – mondta Stefano Domenicali, aki kalapot emelt Button teljesítménye előtt.
A Mercedes vezetősége végre Michael Schumachert méltathatta, Ross Brawn csapatfőnök és Norbert Haug, a Mercedes sportigazgatója is elmondta, mennyire elégedett a dobogóról 3 tizeddel lemaradó 42 éves pilótával.
„Fantasztikus volt, ahogy feljött, kár a kényszerszünet előtti két boxkiállásért. A hajrában Michael fantasztikusan védekezett Webber és Button ellen, a Red Bullnak először még a DRS sem segített az előzésben" – mondta Brawn.
„Büszke vagyok Michaelre, az intermediate gumikon ő volt a leggyorsabb a mezőnyben, eredménye pedig szép ajándék a csapatnak, amely kemény munkával készült fel a hétvégére" – tette hozzá Haug.
Felipe Massa (6.): – Ahhoz képest, milyen jó volt az autó, nem lehetek elégedett a hatodik helyezéssel. A győzelemre is volt esélyem, de Karthikeyan lekörözésekor a pálya vizes oldalára kerültem, megcsúsztam, és a korlátnak mentem. A végén a safety carnak köszönhetően felzárkóztam, és több autót is megelőztem, de így is mérges vagyok. |
Nico Rosberg (11.): – Sajnos nem jött össze a jó eredmény, de biztos vagyok benne, hogy akik kivárták a hosszú szünet után a verseny folytatását, nem bánták meg. Az újraindítás után jól álltam, Kobajasit üldöztem, de valamiért a szokásosnál korábban fékezett, és nekimentem. Az autó orrkúpját ki kellett cserélni, de vissza tudtam zárkózni a pontszerző helyekre, amikor négy körrel a vége előtt elrontottam a hajtűkanyart, és kezdhettem elölről. Sajnos már nem tudtam visszajönni a tíz közé. |
Nick Heidfeld (kiesett): – Csalódott vagyok, amiért nem értem célba. Kamui mögött haladtam, valamiért lassított, nem tudtam idejében reagálni, nekimentem. Azután leszakadt az első légterelő, és nem tehettem semmit. Kár, mert az ötödik helyért csatáztam, ki kellett volna használni ezeket a körülményeket. |
Vitalij Petrov (5.): – Jó döntés volt megállítani a versenyt, és megvárni, hogy elvonuljon a felhőszakadás. Az autó nem tapadt, össze-vissza csúszkált, állt a víz a pályán, ezekkel az alacsony autókkal nem lehet ilyen körülmények között haladni. Mivel a leállítás előtt nem cseréltem kereket, feljöttem a negyedik helyre, és utána végig előkelő pozíciókért csatázhattam. |
Rubens Barrichello (9.): – A 16. helyről indulva örülök a pontszerzésnek, de lehettem volna 6. vagy 7. is, ha az előttem veszélyesen manőverező Kobajasi kikerülése érdekében nem kell a fűre mennem. |
Pastor Maldonado (kiesett): – Nehéz verseny volt, az elején alig tudtam irányítani az autót. Az újraindulás után jobb volt, de belementem a Kobajasi hibája miatt fékező Rosbergbe, és eltört az első légterelőm. A szárny cseréje után pedig egyszerűen kicsúsztam egy vizes folton. |
Adrian Sutil (kiesett): – A verseny elején a vizes gumikról az intermediate-re váltottam, ami jó döntés volt, de aztán elviselhetetlen eső kezdett esni. Az újraindulás előtt a hajtűkanyarnál mindenki túlságosan lelassított, és az ütközés elkerülése végett el kellett mennem Rosberg mellett. A büntetés után kockáztatnom kellett, de túl korán váltottam slick gumikra, nekicsúsztam a falnak, és vége volt a versenynek. |
Paul di Resta (18., nem ért célba): – Borzasztó volt az időjárás, tökéletes döntés volt a futam leállítása. Miután újraindult a verseny, jó pozícióba kerültem, de Heidfeld bevágott elém a sikánnál, és koccantunk. Meglepődtem, hogy engem büntettek meg az eset miatt, ez tönkretette a versenyemet. A végén Barrichellót támadtam, de túlságosan is elszánt voltam, lecsúsztam a pályáról, defektet kaptam, és inkább leálltam a pálya szélén. |
Kobajasi Kamui (7.): – Újabb pontokat szereztem, és ez jó hír, meg az is az, hogy bebizonyítottuk, jók vagyunk az esőben. A száradó pályán azonban egyre inkább visszaestem, és nem tudtam védekezni a többiek ellen. A 13. rajthelyhez képest elégedett lehetek, de ha azt nézem, hogy a szünet után a 2. voltam, csalódott vagyok. |
Pedro de la Rosa (12.): – Először is, még egyszer köszönöm az FIA-nak, hogy engedélyezte a rajthoz állásomat, felejthetetlen élmény volt ez a pár nap. A 17. helyről rajtolva feljöttem a 9. helyre, de aztán Jensonnal koccanva megsérült az autóm, a boxba kellett hajtanom, és a gyors szerviz után sem volt tökéletes a kocsi, nem tudtam pontot szerezni. |
Sébastien Buemi (10.): – Túl korán váltottam slick gumikra, ha türelmesebbek vagyunk, jobb eredményt is elérhettem volna. Jaime eredményével együtt sikeres hétvégét zártunk. |
Jaime Alguersuari (8.): – A boxutcából rajtoltam, és a 8. helyen értem célba, és megszereztem az első idei pontjaimat, amivel nagyon elégedett vagyok. Az autót sikerült rendbe tenni a rajt előtt, és sikerült előnyt kovácsolnunk riválisaink balszerencséjéből. A dupla pontszerzésünk szárnyakat ad a valenciai folytatás előtt. |
Heikki Kovalainen (kiesett): – Az erőátvitel meghibásodása miatt rögtön a hosszú szünet után véget ért a versenyem. Kár érte, de vannak ilyen napok. |
Jarno Trulli (16.): – Jó rajt után szinte végig küszködtem a fékkel. Az első biztonsági időszak után teljesen tönkrementek, már annak is örülök, hogy célba tudtam érni. |
Narain Karthikeyan (17.): – Érdekes verseny volt, de én tovább kint maradtam volna az intermediate gumikon, mert nagyon jól ment a kocsi, több autót is megelőztem rajta. A rádió nem működött jól, az utolsó kerékcserémkor azt hittem, intereket kaptam, ezért a pálya vizes ívét kerestem, de annyira csúszkáltam, hogy rá kellett jönnöm, már slickeken megyek. |
Vitantonio Liuzzi (13.): – Minél őrültebb egy verseny, annál jobban szeretjük. Óriási eredmény, hogy a közvetlen riválisainkat megvertük, még a Lotust is. Csodás volt előzgetni őket a pályán. Ez a csapat történetének legjobb eredménye, büszkék vagyunk, de még fejlődnünk kell. |
Timo Glock (15.): – Szokatlan és nehéz verseny volt, a végén még Trullit is sikerült megelőzni. Kár azért, hogy a végén elfékeztem magam, és pozíciót veszítettem, ráadásul a gumik eldeformálódása miatt rázott az autó az egyenesekben. Karthikeyan a sikánt levágva előzött meg, ráadásul elveszítettem a ritmust, és Jérome is elém került. |
Jérome d’Ambrosio (14.): – Hihetetlen verseny volt, több mint négy órán át tartott, még sohasem éltem át ilyet. Meglepődtem, amikor a vizes pályán csatázni tudtam a többiekkel, és Timót is meg tudtam előzni, de a pálya felszáradása után visszaestünk, ekkor már visszaütöttek a vizes beállításaink. |
1. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 4:04:39.537 |
2. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 2.709 mp h. |
3. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 13.828 mp h. |
4. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 14.219 mp h. |
5. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 20.395 mp h. |
6. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 33.225 mp h. |
7. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 33.270 mp h. |
8. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 35.964 mp h. |
9. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 45.117 mp h. |
10. | Sebastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 47.056 mp h. |
11. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 50.454 mp h. |
12. | Pedro de la Rosa | spanyol | McLaren-Mercedes | 1:03.607 p h. |
13. | Vitantonio Liuzzi | olasz | Hispania-Cosworth | 1 kör h. |
14. | Narain Karthikeyan | indiai | Hispania-Cosworth | 1 kör h. |
15. | Jerome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 1 kör h. |
16. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 1 kör h. |
17. | Jarno Trulli | olasz | Lotus-Renault | 1 kör h. |
18. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 3 kör h. |
FELADTÁK | ||||
Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 61 megtett kör | |
Nick Heidfeld | német | Renault | 55 | |
Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 49 | |
Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 36 | |
Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 28 | |
Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 7 | |
Leggyorsabb kör: Button (69. kör) 1:16.956 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZ. | PONT | ||||
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 5 | 7 | 7 | 161 |
2. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1 | 4 | 7 | 101 |
3. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | – | 3 | 7 | 94 |
4. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1 | 3 | 6 | 85 |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | – | 2 | 6 | 69 |
6. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | – | – | 4 | 32 |
7. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | – | 1 | 4 | 31 |
8. | Nick Heidfeld | német | Renault | – | 1 | 4 | 29 |
9. | Michael Schumacher | német | Mercedes | – | – | 4 | 26 |
10. | Nico Rosberg | német | Mercedes | – | – | 3 | 26 |
11. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | – | – | 6 | 25 |
12. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | – | – | 2 | 8 |
13. | Sebastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | – | – | 4 | 8 |
14. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | – | – | 1 | 4 |
15. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | – | – | 2 | 4 |
16. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | – | – | 1 | 2 |
17. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | – | – | 2 | 2 |
1. | Red Bull-Renault | 255 |
2. | McLaren-Mercedes | 186 |
3. | Ferrari | 101 |
4. | Renault | 60 |
5. | Mercedes | 52 |
6. | Sauber-Ferrari | 27 |
7. | Toro Rosso-Ferrari | 12 |
8. | Force India-Mercedes | 10 |
9. | Williams-Cosworth | 4 |