Bár csak bő egy hónap múlva, a Magyar Nagydíj után kezdődik meg a Formula–1 négyhetes nyári szünete, Sebastian Vettel tulajdonképpen most is elmehetne nyaralni, és kétszeresére növelhetné a pihenőjét, a Belga Nagydíjig semmiképpen sem lehetne utolérni. Még akkor sem, ha Jenson Button vagy Mark Webber százszázalékos mérleggel zárná a Brit, a Német és a Magyar Nagydíjat.
A 8 futam után 77 pontos előnnyel álló német Red Bull-pilótának persze esze ágában sincs pihenőt tartania, és ezt riválisai is tudják. Sőt Fernando Alonso és Lewis Hamilton Valenciában vasárnap ki is jelentette, hogy már-már véget ért számára a világbajnokság. A McLaren pilótája bajba is sodorta magát emiatt, és hétfőn a twitteren kellett visszakoznia.
„Vettel nagyjából megnyerte a vébét, kész, vége. Ami az összetett trófeát illeti, szinte véget ért a világbajnokság, tíz versenyen kellene kiesnie, hogy legyen esélyünk, de ez úgysem történik meg – mondta Hamilton lehangoltan a brit újságíróknak Valenciában. – A Brit Nagydíjat sem merem úgy várni, mint korábban, Silverstone-ban, a hazai versenyemen ugyanis illik nyerni, vagy legalább a győzelemért csatázni. Ám nem leszünk elég gyorsak, nagyon nehéz hétvégére számítok. Már az is nagy siker lenne, ha a Ferrarik előtt végeznénk."
Az angol aludt egyet nyilatkozatára, amellyel persze tele van a hétfői brit sajtó, és a twitteren üzent: „Ne higgyetek az újságoknak, a McLaren sohasem adja fel a küzdelmet, és én sem adom fel!"
Hamiltonnak három futamból kettő után kellett megmagyaráznia a leintés után tett nyilatkozatát, s hiába mondják a McLaren vezetői, hogy így szeretik, kezd kellemetlenné válni néhány megnyilvánulása. Martin Whitmarsh csapatfőnök alig győzte bizonygatni, hogy a csapat igenis nyerhet a jövő hét végén Silverstone-ban.
„Nincs legyőzhetetlen autó, pedig mindig mindenki annak a megépítésére törekszik – kezdte Whitmarsh. – Mi is ezt tesszük. Valenciában a gumikat nem tudtuk megfelelő állapotba hozni, rosszak voltunk kigyorsításkor. Ennek semmi köze az autó leszorító erejéhez. Silverstone-ba néhány apró újítással érkezünk, lehet, hogy új hátsó légterelőnk is lesz, ezért derűlátó vagyok."
A Vettellel szemben 99 pontos hátrányba kerülő Alonso a verseny utáni sajtótájékoztatón beszélt esélytelenségéről.
„Nem érdemes a világbajnoki pontversenyről számolgatni, nekünk már nem erről szól az idényünk – mondta a spanyol. – Ha bárki azt hiszi, hogy a Red Bullhoz képest körönként nyolc tizedmásodperccel lassabb autóval meg lehet nyerni a vébét, az nem ért a Formula–1-hez. Jelenleg a második helyezés a legtöbb, amit elérhetek a futamokon, a vébét csak Sebastian veszítheti el, elvenni nem lehet tőle."
Pat Fry, a csapat műszaki vezetője szerint a Scuderia mérnökei elég okosak ahhoz, hogy kellő előrelépéshez segítsék az istállót az ötleteikkel, és szeretné elérni, hogy merjenek kreatívak lenni, és ne féljenek a kudarctól, ha mégsem sikerülne néhány újítás az autón. A Ferrarit ugyanis az utóbbi években azok a jogos vádak érték, hogy a rivális istállókkal ellentétben nem vet be forradalmi újításokat, inkább csak másolja a riválisok által jól bevált megoldásokat (például dupla diffúzor, F-csatorna, trükkös kipufogó).
„Semmi szükség átszervezésre, nagyon jó fejű embereink vannak, akiknek több szabadságot és teret kell hagyni, mert így mi is kreatívabbak lehetünk, s előnyt szerezhetünk a riválisainkkal szemben" – mondta Fry.
Vettel csak annyit mondott a vb-ről: „Sohasem nézem meg a vébé állását, nem látom értelmét, úgyis elég sokszor juttatják eszembe mások. Még bármi megtörténhet, ezért minden versenyhez úgy kell hozzáállnunk, mint egy új kihíváshoz."