Az autók aerodinamikai tulajdonságainak talán itt jut a legkisebb szerep, így a Red Bull versenyzői nem reménykedhetnek akkora fölényben, mint a korábbi versenyeken – még az is előfordulhat, hogy Sebastian Vettel és Mark Webber a pole pozícióról is lecsúszik.
Sebastian Vettel: – A montreali nem szokványos versenypálya, a folyó szigetén van, a pálya bizonyos szakaszait közútként használják – kicsit olyan, mint a melbourne-i Albert Park. Az aszfalt nagyon sima, s tavaly láthattuk, milyen gyorsan el tudnak kopni a gumik. A verseny itt mindig óriási, a közönség szenzációs, a hangulat egyedi. Jó itt eltölteni egy hetet. |
Mark Webber: – Leginkább a kanadai szurkolók lazaságát szeretem, nagyon jó hangulatot tudnak teremteni, és a város bármelyik pontjára mész, érzed a bizsergést, amelyet a futam vált ki. A félig utcai pályán a sok egyenes miatt alacsony leszorítóerő és légellenállás jellemzi az autókat, ez máskor is sok előzést eredményez, az idén pedig még több lesz. A Red Bullnak eddig nem ment jól Montrealban, remélem, most megtörjük rossz sorozatunkat. |
(magyar idő szerint) | ||||
PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés | 16.00–17.30 | |||
2. szabadedzés | 20.00–21.30 | |||
SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés | 16.00–17.00 | |||
Időmérő edzés | 19.00–20.00 | |||
VASÁRNAP | ||||
A verseny | 19.00 |
A McLaren-istálló a Spanyol Nagydíjon Lewis Hamilton, Monte-Carlóban Jenson Button révén került közel a futamgyőzelemhez, de hiába voltak a győztes Vettel nyakában mindkét verseny hajrájában (Button esetében Alonso is a Red Bull és a McLaren közé fért), nem tudtak nyerni.
Hamiltonnak kifejezetten jó a mérlege Montrealban, eddig mind a három Kanadai GP-jét a pole pozícióból kezdte, 2007-ben és tavaly nyerni is tudott. 2008-ban is esélyes volt, de a boxutca kijáratánál nekiment Kimi Räikkönen Ferrarijának. Tavaly kettős győzelemre vezette a csapatot, amely bízik az ismétlésben.
„A McLaren-istállót dicsőséges és drámai pillanatok kötik a Circuit Gilles Villeneuve-höz, Lewis győzelmei és Jenson tavalyi előzése Alonsóval szemben sokszor eszembe jutnak – mondta Martin Whitmarsh csapatfőnök. – Az autónknak és a motorunknak az utóbbi években feküdt ez a pálya, és az elmúlt hetekben mutatott teljesítményünk alapján joggal érezhetem, hogy esélyesek vagyunk a Red Bull legyőzésére.”
Lewis Hamilton: – Nagyon különleges számomra Montreal, itt szereztem meg első pole pozíciómat és első futamgyőzelmemet, és ezt tavaly is meg tudtam ismételni. Úgy érzem, megint jók leszünk, a motor és a mezőny legjobb KERS-e garantálhatja, hogy a kigyorsításokkor erősek leszünk. Jó eredményre számítok ebben a barátságos városban. |
Jenson Button: – Barcelonában és Monacóban is elég jó volt az autónk ahhoz, hogy nyerjünk vele, és ha kicsit tudnánk javítani az időmérős teljesítményünkön, mi diktálhatnánk a sebességet a versenyen. Montrealban tavaly nagyon jó versenyem volt, az autó fantasztikusan működött, és ha a mostani lendületünket meg tudjuk tartani, meglehet az első győzelmem Észak-Amerikában. |
A Ferrarinál is abban bíznak, hogy az autójuk gyenge pontja, az aerodinamika háttérbe szorulásával újra esélyük nyílik a futamgyőzelem megszerzésére. Pat Fry, a csapat műszaki vezetője kiemelte, hogy a gumik mellett a fékek veszik át a főszerepet az autókon, Szingapúr mellett itt van a legnagyobb terhelés a fékeken.
Alonso tavaly nagy csatában kapott ki a McLaren párosától, míg Felipe Massa rossz sorozata folytatódott Montrealban: a 15. helyen célba érő, Spanyolországban és Monacóban is kieső brazil még sohasem állt dobogón Kanadában.
Fernando Alonso: – Ez az egyik legjobb versenye az idénynek, szerintem mindenki szereti. Bár van néhány gyors kanyar, elsősorban azoknak az autóknak kedvez a pálya, amelyek a kerékvetőkön és a hepehupákon átugorva nem veszítik el az egyensúlyukat, és a lassú kanyarokból jól gyorsulnak ki. A Ferrari mindkét tekintetben erős autó, és mivel a legfőbb gyengénk, az aerodinamika itt nem olyan jelentőségű, jó esélyünk van arra, hogy a győzelemért csatázzunk. A vb-állás nem nekünk kedvez, egy jó versenynél több kell ahhoz, hogy felvegyük a versenyt a Red Bull-lal. |
Felipe Massa: – Montreal csodás város csodás emberekkel, de a pálya maga nem tartozik a kedvenceim közé, dobogóra sem sikerült állnom itt. Remélem, az idén meg tudom törni ezt a rossz szériát, és pezsgőzhetek a futamot követően. |
A Pirelli mérnökei nem merték megjósolni, mennyit fognak bírni a gumik Montrealban, ahová a lágy és a szuperlágy abroncsokat szállították. Tavaly a Bridgestone abroncsai váratlanul gyorsan koptak a futamon, ami miatt sokan meglepődtek, hogy a Pirelli be meri vállalni ezt a két keveréket: ám az olaszok lágy és szuperlágy gumija keményebb, mint a Bridgestone-é volt, s emiatt előfordulhat, hogy ezek a gumik jobban bírják majd a versenyt, mint a tavalyiak. Sőt az is előfordulhat, hogy a Kínai és a Török Nagydíjon látott rengeteg kerékcsere sem ismétlődik meg.
Az időjósok hűvös időt jósolnak, 20 fok körüli hőmérséklettel, ami szintén a gumik tartósságát segíti.