Ha valahol verhető Vettel és a Red Bull, az Montreal

Vágólapra másolva!
2011.06.09. 14:22
null
Hamilton tavaly nem adott esélyt Vettelnek, aki végül Buttontól és Alonsótól is kikapott (Fotó: Action Images)
Címkék
Az első hat futamból ötöt megnyerő Sebastian Vettel számára talán az idény legnehezebb versenye következik, a Red Bull ugyanis tavaly nyílt csatában kapott ki a McLarentől és Fernando Alonsótól a montreali versenypályán. Nem véletlen, hogy a világbajnok istálló két fő riválisa bízik a sikerben.

 

Az autók aerodinamikai tulajdonságainak talán itt jut a legkisebb szerep, így a Red Bull versenyzői nem reménykedhetnek akkora fölényben, mint a korábbi versenyeken – még az is előfordulhat, hogy Sebastian Vettel és Mark Webber a pole pozícióról is lecsúszik.

Sebastian Vettel: – A montreali nem szokványos versenypálya, a folyó szigetén van, a pálya bizonyos szakaszait közútként használják – kicsit olyan, mint a melbourne-i Albert Park. Az aszfalt nagyon sima, s tavaly láthattuk, milyen gyorsan el tudnak kopni a gumik. A verseny itt mindig óriási, a közönség szenzációs, a hangulat egyedi. Jó itt eltölteni egy hetet.

Mark Webber: – Leginkább a kanadai szurkolók lazaságát szeretem, nagyon jó hangulatot tudnak teremteni, és a város bármelyik pontjára mész, érzed a bizsergést, amelyet a futam vált ki. A félig utcai pályán a sok egyenes miatt alacsony leszorítóerő és légellenállás jellemzi az autókat, ez máskor is sok előzést eredményez, az idén pedig még több lesz. A Red Bullnak eddig nem ment jól Montrealban, remélem, most megtörjük rossz sorozatunkat.

 

42. KANADAI NAGYDÍJ, MONTREAL
(a vb 7. futama, június 12.)
(magyar idő szerint)
PÉNTEK
1. szabadedzés
16.00–17.30
2. szabadedzés
20.00–21.30
SZOMBAT
3. szabadedzés 16.00–17.00
Időmérő edzés
19.00–20.00
VASÁRNAP
A verseny
19.00

A McLaren-istálló a Spanyol Nagydíjon Lewis Hamilton, Monte-Carlóban Jenson Button révén került közel a futamgyőzelemhez, de hiába voltak a győztes Vettel nyakában mindkét verseny hajrájában (Button esetében Alonso is a Red Bull és a McLaren közé fért), nem tudtak nyerni.

Hamiltonnak kifejezetten jó a mérlege Montrealban, eddig mind a három Kanadai GP-jét a pole pozícióból kezdte, 2007-ben és tavaly nyerni is tudott. 2008-ban is esélyes volt, de a boxutca kijáratánál nekiment Kimi Räikkönen Ferrarijának. Tavaly kettős győzelemre vezette a csapatot, amely bízik az ismétlésben.

„A McLaren-istállót dicsőséges és drámai pillanatok kötik a Circuit Gilles Villeneuve-höz, Lewis győzelmei és Jenson tavalyi előzése Alonsóval szemben sokszor eszembe jutnak – mondta Martin Whitmarsh csapatfőnök. – Az autónknak és a motorunknak az utóbbi években feküdt ez a pálya, és az elmúlt hetekben mutatott teljesítményünk alapján joggal érezhetem, hogy esélyesek vagyunk a Red Bull legyőzésére.”

Lewis Hamilton: – Nagyon különleges számomra Montreal, itt szereztem meg első pole pozíciómat és első futamgyőzelmemet, és ezt tavaly is meg tudtam ismételni. Úgy érzem, megint jók leszünk, a motor és a mezőny legjobb KERS-e garantálhatja, hogy a kigyorsításokkor erősek leszünk. Jó eredményre számítok ebben a barátságos városban.

Jenson Button: – Barcelonában és Monacóban is elég jó volt az autónk ahhoz, hogy nyerjünk vele, és ha kicsit tudnánk javítani az időmérős teljesítményünkön, mi diktálhatnánk a sebességet a versenyen. Montrealban tavaly nagyon jó versenyem volt, az autó fantasztikusan működött, és ha a mostani lendületünket meg tudjuk tartani, meglehet az első győzelmem Észak-Amerikában.

 

A Ferrarinál is abban bíznak, hogy az autójuk gyenge pontja, az aerodinamika háttérbe szorulásával újra esélyük nyílik a futamgyőzelem megszerzésére. Pat Fry, a csapat műszaki vezetője kiemelte, hogy a gumik mellett a fékek veszik át a főszerepet az autókon, Szingapúr mellett itt van a legnagyobb terhelés a fékeken.

Alonso tavaly nagy csatában kapott ki a McLaren párosától, míg Felipe Massa rossz sorozata folytatódott Montrealban: a 15. helyen célba érő, Spanyolországban és Monacóban is kieső brazil még sohasem állt dobogón Kanadában.

Fernando Alonso: – Ez az egyik legjobb versenye az idénynek, szerintem mindenki szereti. Bár van néhány gyors kanyar, elsősorban azoknak az autóknak kedvez a pálya, amelyek a kerékvetőkön és a hepehupákon átugorva nem veszítik el az egyensúlyukat, és a lassú kanyarokból jól gyorsulnak ki. A Ferrari mindkét tekintetben erős autó, és mivel a legfőbb gyengénk, az aerodinamika itt nem olyan jelentőségű, jó esélyünk van arra, hogy a győzelemért csatázzunk. A vb-állás nem nekünk kedvez, egy jó versenynél több kell ahhoz, hogy felvegyük a versenyt a Red Bull-lal.

Felipe Massa: – Montreal csodás város csodás emberekkel, de a pálya maga nem tartozik a kedvenceim közé, dobogóra sem sikerült állnom itt. Remélem, az idén meg tudom törni ezt a rossz szériát, és pezsgőzhetek a futamot követően.

 

A Pirelli mérnökei nem merték megjósolni, mennyit fognak bírni a gumik Montrealban, ahová a lágy és a szuperlágy abroncsokat szállították. Tavaly a Bridgestone abroncsai váratlanul gyorsan koptak a futamon, ami miatt sokan meglepődtek, hogy a Pirelli be meri vállalni ezt a két keveréket: ám az olaszok lágy és szuperlágy gumija keményebb, mint a Bridgestone-é volt, s emiatt előfordulhat, hogy ezek a gumik jobban bírják majd a versenyt, mint a tavalyiak. Sőt az is előfordulhat, hogy a Kínai és a Török Nagydíjon látott rengeteg kerékcsere sem ismétlődik meg.

Az időjósok hűvös időt jósolnak, 20 fok körüli hőmérséklettel, ami szintén a gumik tartósságát segíti.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik