„Összességében eddig pozitív ez a hétvége a számunkra – kezdte nyilatkozatát a kétszeres világbajnok pilóta. – Minden előre eltervezett programot sikerült megcsinálnunk, elsősorban a különböző típusú abroncsok teljesítményére koncentráltunk. A pálya karakterisztikája fekszik az autónknak, de nem szabad elkényelmesednünk, még mindig úgy gondolom, hogy a Red Bull számít favoritnak a holnapi időmérőn. A minél jobb rajpozíció megszerzése annak ellenére kulcsfontosságú, hogy ezen a pályán könnyebb előzni, mint Monacóban.”
A TOVÁBBI PROGRAM | ||||
SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés | 11.00–12.00 | |||
Időmérő edzés | 14.00–15.00 | |||
VASÁRNAP | ||||
A verseny | 14.00 |
Lewis Hamilton a McLaren-Mercedes világbajnoka úgy érzi: a szabadedzések alapján képes lesz arra, hogy előkelő helyen fejezze be mind az időmérő edzést, mind futamot egyaránt.
„Ez egy érdekes nap volt – kezdte élménybeszámolóját Hamilton. – Ahogy Jenson, úgy én is szenvedtem a közepes keménységű abroncsokon, míg a Red Bull, és a Ferrari úgy tűnik, nem szenved hasonló problémákkal, de tudjuk, hogy javulhattunk a holnapi napig. Úgy néz ki nagyon szoros csata lesz holnap, de egyértelműen harcban leszünk a pole pozícióért.”
Sebastian Vettelt, a Red Bull német pilótáját nem nagyon rendítette meg, hogy a második valenciai szabadedzésen pénteken Fernando Alonsótól és Lewis Hamiltontól is kikapott. Legalábbis a tréninget követő interjúban inkább a szabályváltoztatás kérdésével foglalkozott.
„Fontos, hogy ott vagyunk az élmezőnyben. Versenyről versenyre változik a helyzet, néha nagyok a különbségek, néha nem" – zárta rövidre a szabadedzés tapasztalatait a világbajnok.
KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!
„Öt másodperc – mondta viccesen Vettel arra a kérdésre, hogy mekkora lesz a különbség a régi és az új előírások mellett megtett köridők között. – Tudom, hogy mindenkinek új ez a helyzet, de nem hiszem, hogy bárki előnybe kerülne az új szabályok miatt. Lehet, hogy meg fogok majd lepődni, lehet, hogy nem. A lényeg az, hogy jelenleg nem kell tartanom semmitől.”
A trükkös kipufogó lényege, hogy a leszorítóerő növelése érdekében a diffúzorra irányított kipufogócsőből akkor is nagy erővel ömlik ki a gáz, amikor a pilóta már nem nyomja a gázpedált. A Brit Nagydíjtól kezdve a padlógázas áramlat tíz százalékára korlátozzák a kipufogóból kiömlő gáz mennyiségét alapjáraton.
Jenson Button a McLaren-Mercedes brit pilótája a kemény keverékű abroncsokra panaszkodott a pénteki szabadedzések után, de hisz benne hogy az időmérő edzésre megoldják a problémákat.
„Lágyabb gumikon az autó egyensúlya egész jó volt, de a kemény gumikon még szenvedünk, pont ezért volt ilyen nehéz a mai edzés – vallotta be a világbajnok versenyző, aki hatodikként zárt a mai gyakorláson. – De rengeteg időnk van a holnapi kvalifikációik, és úgy gondolom, meg fogjuk tudni oldani a problémáinkat.”
Eléggé borúlátó nyilatkozatot tett Michael Schumacher, a Mercedes pilótája. Annak ellenére, hogy negyedik lett a második szabadedzésén, a német versenyző kijelentette: esélye sem lesz arra, hogy a dobogóért harcolhasson majd a vasárnapi futamon.
„Felejtsék el a pódiumot, nem vagyunk elég jók hozzá. A Ferrarik nagyon erősek, mi a Red Bullok és a McLarenek mögött állunk. Ha szerencsénk van a futamon, az egyik csapatot talán megelőzhetjük – nyilatkozta a hétszeres világbajnok. – Nagy kérdés a versenytempónk, mert láthattuk az eddigi futamokon, hogy ez az egyik legnagyobb problémánk.”