A pénteki második szabadedzést követően a pilóták főleg a baleseteket említették, mint zavaró tényezőt, de többen kitértek a Gilles Villeneuve-ről elnevezett aszfaltcsík által támasztott kihívásokra is. Esőre, kiélezett harcra és izgalmas, nézőbarát futamra számítanak a versenyzők.
Fernando Alonso szerint a Red Bull továbbra is favorit, annak ellenére, hogy ő maga volt a leggyorsabb a Kanadai Nagydíj pénteki edzésnapján: „Nem az időeredményekre koncentráltunk, de azért mindig jó érzés az első négy-öt hely valamelyikén végezni. Monacóban is vezettünk pénteken, aztán szombaton Vettel egy másodperccel gyorsabb volt nálunk – holnap kell mindent beleadnunk, mert a Red Bull erős lesz, valószínűleg a legerősebb. Holnapra, de főleg vasárnapra esőt mondanak, tehát az a munka, amit ma elvégeztünk, könnyen lehet, hogy nem lesz több puszta bemelegítésnél, annyira megváltozhat minden.” Alonso beszélt Kobajasi és D’Ambrosio balesetéről is: „Az edzés vége felé, amikor már mentél 30-40 kört, felteszed a szuperlágy gumikat, és közelebb merészkedsz a falhoz, jobban kihasználod a kerékvetőket, és hát Kanadában minden apró hiba után a falban végzed. Ezek a balesetek általában az egyes etapok végén következnek be, amikor az abroncsok már valamennyire elkoptak – Vettel kicsúszása egy 12 körös szakasz végén történt, a másik két autó pedig kopott gumikon futott. A Pirelli gumik vezethetőségi szempontból nem túl jók kopott állapotban, és ha ehhez hozzávesszük a kanadai pályát – hát az eredményt nézni jó, de nekünk kicsit kockázatos.”
A harmadik és negyedik helyekig jutó Felipe Massa idei legjobb péntekét futotta: „Az autó versenyképes és az egyensúly sem volt rossz első edzésnaphoz képest. Nyilván nehéz megmondani a pontos helyzetet egy pénteki nap alapján, nem tudjuk, hogy a riválisaink miket próbálgatnak, de én kifejezetten elégedett vagyok. Sajnos a piros zászlók miatt nem próbálhattam ki a szuperlágy abroncsokat úgy, ahogy szerettem volna, így a hosszabb etapokra koncentráltam. A gumik jól működnek, és mivel itt nem olyan erős a kopás, nem valószínű, hogy sok kiállást fogunk látni a versenyen, igaz nem szabad elfelejtenünk azt sem, hogy komolyan fenyeget az időjárás, könnyen lehet, hogy esős futamunk lesz.”
Sebastian Vettel az első szabadedzésen a Bajnokok Falához csapta a Red Bull Renault-t, így csak a futottak még kategóriába tudta rangsorolni magát, de a második tréningen már négytized másodpercen belül végzett Fernando Alonsóhoz képest. „Reggel volt egy balesetem – kezdte Vettel – Kicsúsztam, de viszonylag lassan mentem a falnak, így nem volt túl nagy az ütközés. Az autó sem szenvedett komoly károkat, délutánra helyre tudtuk hozni. A McLaren és a Ferrari erősnek tűnik, de én is meg vagyok elégedve az autó egyensúlyával és teljesítményével. Ez egy különleges verseny, durva kerékvetőkkel és sikánokkal, viszont én szeretem. A győzelem a célunk, de addig még nagyon sok van hátra, bármi megtörténhet.”
Csapattársa, a hetedik helyen végző Mark Webber a sok balesetre panaszkodott: „Kicsit hátráltattak bennünket a piros zászlók a P2 vége felé, de annyira nem volt vészes. Különböző üzemanyagszintekkel próbálkoztunk ma, úgyhogy most már nincs más hátra, mint kicsit felgyorsítani az autót. Ez egy elég trükkös pálya, és a következő 24 órában még az időjárás is megkavarhatja a dolgokat.”
A mindkét edzést ötödik helyen záró Jenson Button a négy legerősebb csapat szoros küzdelmét jósolja: „A piros zászlók miatt kimaradt a könnyű autóval történő körözés, így csak tele tankkal mentünk, és megnyugtató, hogy a kocsi így is jól viselkedett. A Red Bullok gyorsak, ahogyan a Ferrarik, a Mercedesek és mi is azok vagyunk – azt hiszem, egy kicsit kiélezettebb lesz a dolog, mint a legutóbbi versenyeken.” Majd egy kicsit ő is berzenkedett a balesetek miatt: „Nagyon nehéz jól beállítani az autót, amikor ilyen sok a piros zászlós megszakítás. Ez egy nagyon kemény pálya – egy rosszul vett kerékvető egyből a falba küldhet. Mindazonáltal kulcsfontosságú volt, hogy nehéz autóval kipróbáljuk a szuperlágy gumikat, és biztos vagyok benne, hogy még tudunk javítani az egyensúlyon könnyű autó esetében is.”
A délelőtt Button mögött, délután pedig előtte végzett Lewis Hamilton szintén négy csapat csatájára számít, és úgy gondolja, hogy van még tartalék a McLarenben: „Jó volt ez a nap, annak ellenére, hogy a második edzésen defektet kaptam – valószínűleg az egyik balesetből maradt törmelék okozhatta, mert épphogy csak kigurultam a bokszutcából, amikor éreztem, hogy hirtelen elkezd csúszkálni a hátulja. Mindamellett nagyon sokrétű tesztet végeztünk, de még nem találtam meg a megfelelő egyensúlyt. Igazából azt sem tudom, hogy melyik irányba induljunk el, úgyhogy az este még elemeznünk kell az adatokat a mérnökeimmel. A hosszú etapokon jó tempót mentünk, a sebesség megvan. Ismét nagyon közel vagyunk a Red Bullokhoz és a Ferrarikhoz, úgyhogy szépen belőjük az autót, odatesszük magunkat az időmérőn és reménykedem.” Még hozzátette a kicsúszásokkal kapcsolatban: „Szokatlan ez a sok baleset, de ez egy nagyon nehéz és csúszós pálya, ami úgy tűnik, hogy ma kifogott néhány pilótán. Mindannyian az autónk határait feszegetjük, tehát nem okolhatjuk őket ezért. Itt nincs hely hibázni, és néhányan sajnos ennek itták meg a levét, de holnap újult erővel fognak próbálkozni.”
Az első szabadedzést Rosberg az élen, Schumacher a harmadik helyen zárta, de a délutáni gyakorláson már jóval lassabbak voltak a Mercedesek. Nico Rosberg jókedvűen nyilatkozott: „Jól indult a hétvége, és úgy tűnik, hogy gyorsult is az autó. Jól éreztem magam az autóban és elég sok kört is teljesítettünk a megszakítások ellenére. A gumik jól tartanak, érdekes lesz, hogy holnap mit tudunk majd kevés üzemanyaggal.” Michael Schumacher is hasonló kedélyállapotban beszélt: „Nagyon sokat dolgoztunk ma, de csak sok üzemanyaggal köröztünk, könnyű autóval nem mentünk, mivel a piros zászlók keresztülhúzták a számításainkat – ez az oka annak, hogy a délelőtti edzéshez képest most a sorrend ellentétes végében foglalunk helyet. Biztatóan indult a hétvége, és remélhetőleg az adatok elemzése után egy hasonlóan biztató nap vár ránk holnap is.”
Az újonc skót, Paul di Resta kisebb meglepetésre a hatodik helyig repítette a Force Indiát: „Ma igazából még csak ismerkedtem a pályával, és próbáltam felgyorsulni. Eleinte alig volt tapadás a pályát ellepő por miatt, de délutánra már elég jó állapotba került az aszfalt. Változtattunk néhány dolgon, a menetmagasságot és az aerodinamikai egyensúlyt is beleértve, és elég jó irányba indultunk el. Még mindig tudunk gyorsulni, de már az eddigi javulással is meg vagyok elégedve.”
Peter Saubernek nem csak az autóját törő Kobajasi Kamui miatt fájhatott a feje, hiszen a Monacói Nagydíj időmérő edzésén balesetet és agyrázkódást szenvedő Sergio Pérez az első szabadedzés után rosszullétről panaszkodott, így – annak ellenére, hogy csütörtökön az FIA orvosaitól megkapta az engedélyt a versenyzésre – kénytelen kihagyni a Kanadai Nagydíjat. Mivel Esteban Gutiérrez, a Sauber tesztpilótája szabadságot kapott erre a futamra, a McLaren harmadik számú versenyzője, Pedro de la Rosa sietett a svájci székhelyű csapat segítségére.
A spanyol pilóta a tizennyolcadik időt autózta a délutáni edzésen: „Remélem, hogy Sergio minél előbb jobban lesz. Engem meglepetésként ért, hogy be kellett ugranom, és rengeteg dolgot át kellett alakítani, mielőtt beülhettem volna, de szerencsére tisztességes edzést tudtunk teljesíteni. Természetesen nagyon sokat kell még tanulnom erről a kocsiról, de először az üléssel és a pedálokkal kell összebarátkoznom – készen állok, csak még el kell töltenem némi időt az autóban.”
A Mexikóban pihenő Gutiérrez a twitteren kikelt csapatára, amiért pont most szabadságolták, de végül sikerült lenyugodnia, és sok sikert kívánt De la Rosának a hétvégére.
1. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:15.107 | átlag: 209.029 km/ó | 34 kör |
2. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:15.476 | 0.369 mp h. | 29 |
3. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:15.601 | 0.494 | 33 |
4. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:15.977 | 0.870 | 26 |
5. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:15.989 | 0.882 | 25 |
6. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:16.089 | 0.982 | 34 |
7. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:16.102 | 0.995 | 28 |
8. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 1:16.324 | 1.217 | 32 |
9. | Nick Heidfeld | német | Renault | 1:16.422 | 1.315 | 32 |
10. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 1:16.687 | 1.580 | 28 |
11. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:16.905 | 1.798 | 16 |
12. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 1:16.941 | 1.834 | 39 |
13. | Sébastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 1:17.051 | 1.944 | 32 |
14. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:17.684 | 2.577 | 34 |
15. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:17.757 | 2.650 | 20 |
16. | Jarno Trulli | olasz | Lotus-Renault | 1:18.470 | 3.363 | 33 |
17. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 1:18.482 | 3.375 | 38 |
18. | Pedro de la Rosa | spanyol | Sauber-Ferrari | 1:18.536 | 3.429 | 14 |
19. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:18.601 | 3.494 | 38 |
20. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:19.209 | 4.102 | 28 |
21. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 1:19.810 | 4.703 | 25 |
22. | Vitantonio Liuzzi | olasz | Hispania-Cosworth | 1:20.284 | 5.177 | 31 |
23. | Narain Karthikeyan | indiai | Hispania-Cosworth | 1:20.311 | 5.204 | 38 |
24. | Jérome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 1:20.922 | 5.815 | 26 |