„Két gondunk van a tervezettel – mondta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke. – Az egyik a csapatokra gyakorolt hatása, beleértve minket is. A másik a döntés pontos indoklása, mert még mindig nem értjük, miért szabálytalan ez a megoldás. A technikai munkacsoport heti ülésén tárgyalni fogunk erről, van néhány kérdésünk, amelyre választ szeretnénk kapni."
A trükkös kipufogó lényege, hogy a leszorítóerő növelése érdekében a diffúzorra irányított kipufogócsőből akkor is nagy erővel ömlik ki a gáz, amikor a pilóta már nem nyomja a gázpedált. Az FIA már a Spanyol Nagydíj előtt be akarta tiltani a megoldást, de a csapatok jelezték: nem tudják olyan rövid időn belül átprogramozni motorjaikat.
Az FIA ezután elhalasztotta a tilalmat, amelyet a Brit Nagydíjon léptet életbe. 2012-től pedig alapból eltiltja a diffúzorra irányított kipufogócsövet.
A Red Bull sokak szerint ennek a trükknek köszönheti teljesítménybeli fölényét (főleg az időmérőkön), Stefano Domenicali, a Ferrari csapatfőnöke még azt is megkockáztatta, hogy a Brit Nagydíjon új világbajnokság kezdődik, méghozzá a mostaninál gyengébb Red Bull-istállóval.