A McLaren arcul csapásként élte meg az Európai Nagydíjat. Az első sokk szombaton érte a gárdát, a Red Bull ugyanis a speciális kvalifikációs motorbeállítás tilalma ellenére elfoglalta az első rajtsort. Aztán a versenyen Alonso, és nem a McLaren párosa volt az, aki megszorongatta Vetteléket. A legutóbbi három verseny után ez kellemetlenül érintette a csapatot, amely két hét múlva hazai pályán, Silverstone-ban javítana.
„A Red Bull nagyon erős volt, csalódottan vettük tudomásul, hogy nem tudtuk tartani vele a lépést a versenyen – mondta Whitmarsh. – A rajt mindkét autónak borzasztóan sikerült, a forgalomban pedig már nem tudtuk megóvni a gumikat a gyors kopástól. Minden pálya más, él a remény, hogy Silverstone-ban jobbak leszünk."
Lewis Hamilton (4.): – A kanadaihoz képest ez mindenképpen jó eredmény. Nagyon rosszul rajtoltam, mindkét Ferrari elhúzott mellettem, de végtére is nem tudtuk tartani a lépést a Ferrarikkal. Úgy tűnik, visszafelé tettünk egy lépést ezen a versenyen, vagy éppen a riválisaink javultak. A leszorító erőnk nem volt elég jó, hetek óta nem hoztunk elég hatásos fejlesztést, főleg a kocsi hátsó részén. Attól tartok, Silverstone-ban még gyengébbek leszünk. |
Jenson Button (6.): – Nem ez volt a legjobb verseny, ugye? A verseny elején pozíciót veszítettem Rosberggel szemben, majd visszaelőztem, aztán nem is láttam többször magam előtt olyan autót, amellyel azonos körben haladtam. Az autó sem volt valami jó, igazán ütős fejlesztések kellenének, hogy előbbre jussunk, főleg aerodinamika terén. Kockáztatnunk kell, mert elég előnyünk van a Mercedesszel szemben, de muszáj felzárkóznunk a Red Bullra és a Ferrarira. |
Nico Rosberg (7.): Boldog vagyok, ez a hetedik hely a maximum volt, amit ezen a hétvégén elérhettem. A futam elején élvezetes harcot vívtam Jensonnal, és a versenystratégiánk is jónak bizonyult, szerintem bevált a két DRS-zóna kijelölése. Most a két hazai futamunk következik Angliában és Németországban, jó lenne büszkévé tenni a csapat munkatársait a családjuk előtt. |
Jaime Alguersuari (8.): – Nagyon boldog vagyok ezzel a nyolcadik hellyel, főleg úgy, hogy a tizennyolcadikról rajtoltam. Nem igazán érdekel, amit a jövőmmel kapcsolatban mondanak. Futamról futamra egyre jobb és jobb vagyok, és úgy gondolom, Silverstone-ban is képesek leszünk pontokat szerezni. |
Adrian Sutil (9.): – Elégedett vagyok ezzel a helyezéssel. Jó rajtom volt, később egészen a nyolcadik helyre is feljöttem. A végén Alguersuarit a DRS segítségével sem tudtam megelőzni, de így is elégedett szájízzel távozhatunk Valenciából. |
Nick Heidfeld (10.): – Gyengén teljesítettünk, nem tudtuk kihozni a maximumot az autóból. A végén szereztem egy pontot a csapatnak, de egy Toro Rosso, és egy Force India is előttem végzett. Meglátjuk, hogy a következő futamoktól milyen mértékben befolyásol minket a szabálymódosítás, szerintem a hasznunkra lesz. |
Segio Pérez (11.): – Az elején szenvedtem a közepes keverékű gumikon, később pedig sok időt veszítettem, amikor a lekörözésre készülő kocsikat kellett elengednem. Nehéz futam volt, de örülök, hogy újra versenyezhettem. |
Rubens Barrichello (12.): – Nem volt jó az autó, ennek tükrében elégedett vagyok az eredménnyel. A csapat keményen dolgozott, néhány újítást is kaptunk, ezért viszont sajnálom, hogy nem tudtunk jobb eredményt elérni. |
Sébastien Buemi (13.): – Szeretnék gratulálni Jaiménak, nagyszerű eredményt ért el. Én is jól kezdtem a versenyt, ám hamar elkoptak a gumijaim, és nem tudtam elég gyors lenni. Emiatt csalódott vagyok, de van két hetünk kielemezni az adatokat. |
Paul di Resta (14.): – Nem vagyok benne biztos, hogy megfelelő volt a stratégiám. Az első etapban nem álltam ki elég korán, a második kiállásom után pedig Heidfeld és Barrichello is megelőzött. Szóval nem a legjobb hétvégémet zártam, de most már csak Silverstone-on, a hazai futamomon jár az eszem. |
Vitalij Petrov (15.): – Természetesen csalódott vagyok, valamiért sokat veszítettünk a tempónkból. A Schumacherrel történt ütközésem? Ő nem vett észre engem, szerencsére én láttam őt a tükörből, ezért nem lett nagyobb baj. A csapattal le kell ülnünk átbeszélni a dolgokat, hogyha Silverstone-ban szeretnénk visszatérni az első tízbe. |
Kobajasi Kamui (16.): – Kemény verseny volt. Először is szenvedtem a gumikkal, aztán amikor végre működni kezdtek, és felgyorsultam volna, forgalomba kerültem. Sok tennivalónk van még. |
Michael Schumacher (17.): – A Petrovval történt ütközés az én hibám volt. A kerékcserém után fontos volt, hogy elé jöjjek vissza, mert a friss lágy gumikon gyors lehettem volna.Nagyon siettem, hogy előtte forduljak be, és mire rájöttem, hogy nem fog menni, késő volt, az első kerekek a belső íven leblokkoltak, és nekicsúsztam Vitalijnak. Ezzel kész is volt a versenyem, egyébként hetedik vagy nyolcadik lehettem volna. |
Pastor Maldonado (18.): – A rossz rajtom meghatározta a versenyemet, ráadásul később a boxtaktikánkon is változtatni kellett. Most Silverstone jön, ahol szereznünk kellene néhány pontot. |
Heikki Kovalainen (19.): – Jó futam volt, úgy érzem, kezdjük visszanyerni a szezon eleji formánkat. Annak ellenére nem volt semmi problémánk, hogy elég forróak voltak a körülmények. Ezen az úton kell továbbhaladnunk. |
Jarno Trulli (20.): – Nagyszerű verseny volt, két különböző stratégiát próbáltunk ki, és én határozottan élveztem a versenyzést. A csapat számára is nagyszerű hír, hogy mindkét autója célba ért. |
Timo Glock (21.): – Rendben volt a hétvégénk, semmilyen komoly probléma nem hátráltatott. A rajt után mindkét Lotust, sőt egy Toro Rossót is meg tudtam előzni, de aztán visszavették a pozíciójukat. Kényelmesen lehetett vezetni az autót, a végén ugyan volt némi üzemanyag-adagolási gond,nem panaszkodom. Kár, hogy egy ilyen jó verseny után is ott érek célba, ahonnan indultam. |
Jérome d’Ambrosio (22.): – Liuzzi az elején feltartott, de ez volt a legnagyobb gondom, egyébként jó versenyem volt. Az időmérős teljesítményemen még javítanom kell. |
Vitantonio Liuzzi (23.): – Nehéz verseny volt, az egész hétvégén küszködtünk a hátsó gumik felmelegedésével. Szerettünk volna szebb eredményt elérni, de nem jött össze. |
Narain Karthikeyan (24.): – Azon kívül, hogy célba értem, nem sok pozitívumot tudok elmondani. Ahogy azt várni lehetett, a hőség miatt nehezen lehetett vezetni az autót, később fékproblémákkal is küszködtem. Az elején próbáltam lépést tartani Liuzzival és D’Ambrosióval, de később lemaradtam, és utána eléggé magányos versenyem volt. |
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:39:36.169 |
2. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 10.891 mp h. |
3. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 27.255 mp h. |
4. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 46.190 mp h. |
5. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 51.705 mp h. |
6. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:00.065 p h. |
7. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:38.090 p h. |
8. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1 kör h. |
9. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1 kör h. |
10. | Nick Heidfeld | német | Renault | 1 kör h. |
11. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
12. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 1 kör h. |
13. | Sebastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 1 kör h. |
14. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1 kör h. |
15. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 1 kör h. |
16. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
17. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1 kör h. |
18. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 1 kör h. |
19. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 2 kör h. |
20. | Jarno Trulli | olasz | Lotus-Renault | 2 kör h. |
21. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 2 kör h. |
22. | Jerome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 2 kör h. |
23. | Vitantonio Liuzzi | olasz | Hispania-Cosworth | 3 kör h. |
24. | Narain Karthikeyan | indiai | Hispania-Cosworth | 3 kör h. |
Leggyorsabb kör: Vettel (53. kör) 1:41.852 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZ. | PONT | ||||
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 6 | 8 | 8 | 186 |
2. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1 | 4 | 8 | 109 |
3. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | – | 4 | 8 | 109 |
4. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1 | 3 | 7 | 97 |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | – | 3 | 7 | 87 |
6. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | – | – | 5 | 42 |
7. | Nico Rosberg | német | Mercedes | – | – | 4 | 32 |
8. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | – | 1 | 4 | 31 |
9. | Nick Heidfeld | német | Renault | – | 1 | 5 | 30 |
10. | Michael Schumacher | német | Mercedes | – | – | 4 | 26 |
11. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | – | – | 6 | 25 |
12. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | – | – | 3 | 10 |
13. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | – | – | 2 | 8 |
14. | Sebastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | – | – | 4 | 8 |
15. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | – | – | 2 | 4 |
16. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | – | – | 1 | 2 |
17. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | – | – | 2 | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Renault | 295 pont |
2. | McLaren-Mercedes | 206 |
3. | Ferrari | 129 |
4. | Renault | 61 |
5. | Mercedes | 58 |
6. | Sauber-Ferrari | 27 |
7. | Toro Rosso-Ferrari | 16 |
8. | Force India-Mercedes | 12 |
9. | Williams-Cosworth | 4 |