A McLaren pilótái sürgős előrelépést várnak a csapattól

Vágólapra másolva!
2011.06.26. 21:01
null
Lewis Hamilton és Jenson Button a Török Nagydíj óta először nem csatázhatott a dobogóért (Fotó: Action Images)
Címkék
Jenson Button montreali győzelme után, és azt követően, hogy a McLaren-istálló a Spanyol, a Monacói és a Kanadai Nagydíjon is az élen állt versenytempó terén, az Európai GP-n elmaradt a várakozásoktól a wokingi csapat. A gárdának nehéz volt megemésztenie a visszaesést, a pilóták gyors és hatékony fejlesztéseket követelnek. A valenciai futam egyik vitatható jelenete Michael Schumacher és Vitalij Petrov koccanása volt, a Mercedes veteránja magára vállalta a felelősséget – az összes pilóta reakciója az Európai GP után.

A McLaren arcul csapásként élte meg az Európai Nagydíjat. Az első sokk szombaton érte a gárdát, a Red Bull ugyanis a speciális kvalifikációs motorbeállítás tilalma ellenére elfoglalta az első rajtsort. Aztán a versenyen Alonso, és nem a McLaren párosa volt az, aki megszorongatta Vetteléket. A legutóbbi három verseny után ez kellemetlenül érintette a csapatot, amely két hét múlva hazai pályán, Silverstone-ban javítana.

„A Red Bull nagyon erős volt, csalódottan vettük tudomásul, hogy nem tudtuk tartani vele a lépést a versenyen – mondta Whitmarsh. – A rajt mindkét autónak borzasztóan sikerült, a forgalomban pedig már nem tudtuk megóvni a gumikat a gyors kopástól. Minden pálya más, él a remény, hogy Silverstone-ban jobbak leszünk."

Lewis Hamilton (4.): – A kanadaihoz képest ez mindenképpen jó eredmény. Nagyon rosszul rajtoltam, mindkét Ferrari elhúzott mellettem, de végtére is nem tudtuk tartani a lépést a Ferrarikkal. Úgy tűnik, visszafelé tettünk egy lépést ezen a versenyen, vagy éppen a riválisaink javultak. A leszorító erőnk nem volt elég jó, hetek óta nem hoztunk elég hatásos fejlesztést, főleg a kocsi hátsó részén. Attól tartok, Silverstone-ban még gyengébbek leszünk.
Jenson Button (6.): – Nem ez volt a legjobb verseny, ugye? A verseny elején pozíciót veszítettem Rosberggel szemben, majd visszaelőztem, aztán nem is láttam többször magam előtt olyan autót, amellyel azonos körben haladtam. Az autó sem volt valami jó, igazán ütős fejlesztések kellenének, hogy előbbre jussunk, főleg aerodinamika terén. Kockáztatnunk kell, mert elég előnyünk van a Mercedesszel szemben, de muszáj felzárkóznunk a Red Bullra és a Ferrarira.

 

TOVÁBBI NYILATKOZATOK AZ EURÓPAI GP UTÁN
Nico Rosberg (7.): Boldog vagyok, ez a hetedik hely a maximum volt, amit ezen a hétvégén elérhettem. A futam elején élvezetes harcot vívtam Jensonnal, és a versenystratégiánk is jónak bizonyult, szerintem bevált a két DRS-zóna kijelölése. Most a két hazai futamunk következik Angliában és Németországban, jó lenne büszkévé tenni a csapat munkatársait a családjuk előtt.
Jaime Alguersuari (8.): – Nagyon boldog vagyok ezzel a nyolcadik hellyel, főleg úgy, hogy a tizennyolcadikról rajtoltam. Nem igazán érdekel, amit a jövőmmel kapcsolatban mondanak. Futamról futamra egyre jobb és jobb vagyok, és úgy gondolom, Silverstone-ban is képesek leszünk pontokat szerezni.
Adrian Sutil (9.): – Elégedett vagyok ezzel a helyezéssel. Jó rajtom volt, később egészen a nyolcadik helyre is feljöttem. A végén Alguersuarit a DRS segítségével sem tudtam megelőzni, de így is elégedett szájízzel távozhatunk Valenciából.
Nick Heidfeld (10.): – Gyengén teljesítettünk, nem tudtuk kihozni a maximumot az autóból. A végén szereztem egy pontot a csapatnak, de egy Toro Rosso, és egy Force India is előttem végzett. Meglátjuk, hogy a következő futamoktól milyen mértékben befolyásol minket a szabálymódosítás, szerintem a hasznunkra lesz.
Segio Pérez (11.): – Az elején szenvedtem a közepes keverékű gumikon, később pedig sok időt veszítettem, amikor a lekörözésre készülő kocsikat kellett elengednem. Nehéz futam volt, de örülök, hogy újra versenyezhettem.
Rubens Barrichello (12.): – Nem volt jó az autó, ennek tükrében elégedett vagyok az eredménnyel. A csapat keményen dolgozott, néhány újítást is kaptunk, ezért viszont sajnálom, hogy nem tudtunk jobb eredményt elérni.
Sébastien Buemi (13.): – Szeretnék gratulálni Jaiménak, nagyszerű eredményt ért el. Én is jól kezdtem a versenyt, ám hamar elkoptak a gumijaim, és nem tudtam elég gyors lenni. Emiatt csalódott vagyok, de van két hetünk kielemezni az adatokat.
Paul di Resta (14.): – Nem vagyok benne biztos, hogy megfelelő volt a stratégiám. Az első etapban nem álltam ki elég korán, a második kiállásom után pedig Heidfeld és Barrichello is megelőzött. Szóval nem a legjobb hétvégémet zártam, de most már csak Silverstone-on, a hazai futamomon jár az eszem.
Vitalij Petrov (15.): – Természetesen csalódott vagyok, valamiért sokat veszítettünk a tempónkból. A Schumacherrel történt ütközésem? Ő nem vett észre engem, szerencsére én láttam őt a tükörből, ezért nem lett nagyobb baj. A csapattal le kell ülnünk átbeszélni a dolgokat, hogyha Silverstone-ban szeretnénk visszatérni az első tízbe.
Kobajasi Kamui (16.): – Kemény verseny volt. Először is szenvedtem a gumikkal, aztán amikor végre működni kezdtek, és felgyorsultam volna, forgalomba kerültem. Sok tennivalónk van még.
Michael Schumacher (17.): – A Petrovval történt ütközés az én hibám volt. A kerékcserém után fontos volt, hogy elé jöjjek vissza, mert a friss lágy gumikon gyors lehettem volna.Nagyon siettem, hogy előtte forduljak be, és mire rájöttem, hogy nem fog menni, késő volt, az első kerekek a belső íven leblokkoltak, és nekicsúsztam Vitalijnak. Ezzel kész is volt a versenyem, egyébként hetedik vagy nyolcadik lehettem volna.
Pastor Maldonado (18.): – A rossz rajtom meghatározta a versenyemet, ráadásul később a boxtaktikánkon is változtatni kellett. Most Silverstone jön, ahol szereznünk kellene néhány pontot.
Heikki Kovalainen (19.): – Jó futam volt, úgy érzem, kezdjük visszanyerni a szezon eleji formánkat. Annak ellenére nem volt semmi problémánk, hogy elég forróak voltak a körülmények. Ezen az úton kell továbbhaladnunk.
Jarno Trulli (20.): – Nagyszerű verseny volt, két különböző stratégiát próbáltunk ki, és én határozottan élveztem a versenyzést. A csapat számára is nagyszerű hír, hogy mindkét autója célba ért.
Timo Glock (21.): – Rendben volt a hétvégénk, semmilyen komoly probléma nem hátráltatott. A rajt után mindkét Lotust, sőt egy Toro Rossót is meg tudtam előzni, de aztán visszavették a pozíciójukat. Kényelmesen lehetett vezetni az autót, a végén ugyan volt némi üzemanyag-adagolási gond,nem panaszkodom. Kár, hogy egy ilyen jó verseny után is ott érek célba, ahonnan indultam.
Jérome d’Ambrosio (22.): – Liuzzi az elején feltartott, de ez volt a legnagyobb gondom, egyébként jó versenyem volt. Az időmérős teljesítményemen még javítanom kell.

Vitantonio Liuzzi (23.): – Nehéz verseny volt, az egész hétvégén küszködtünk a hátsó gumik felmelegedésével. Szerettünk volna szebb eredményt elérni, de nem jött össze.

Narain Karthikeyan (24.): – Azon kívül, hogy célba értem, nem sok pozitívumot tudok elmondani. Ahogy azt várni lehetett, a hőség miatt nehezen lehetett vezetni az autót, később fékproblémákkal is küszködtem. Az elején próbáltam lépést tartani Liuzzival és D’Ambrosióval, de később lemaradtam, és utána eléggé magányos versenyem volt.

 

EURÓPAI NAGYDÍJ, A VÉGEREDMÉNY
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:39:36.169
2. Fernando Alonso spanyol Ferrari 10.891 mp h.
3. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 27.255 mp h.
4. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 46.190 mp h.
5. Felipe Massa brazil Ferrari 51.705 mp h.
6. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:00.065 p h.
7. Nico Rosberg német Mercedes 1:38.090 p h.
8. Jaime Alguersuari spanyol Toro Rosso-Ferrari 1 kör h.
9. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1 kör h.
10. Nick Heidfeld német Renault 1 kör h.
11. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1 kör h.
12. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 1 kör h.
13. Sebastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari 1 kör h.
14. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1 kör h.
15. Vitalij Petrov orosz Renault 1 kör h.
16. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1 kör h.
17. Michael Schumacher német Mercedes 1 kör h.
18. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Cosworth 1 kör h.
19. Heikki Kovalainen finn Lotus-Renault 2 kör h.
20. Jarno Trulli olasz Lotus-Renault 2 kör h.
21. Timo Glock német Virgin-Cosworth 2 kör h.
22. Jerome D'Ambrosio belga Virgin-Cosworth 2 kör h.
23. Vitantonio Liuzzi olasz Hispania-Cosworth 3 kör h.
24.
Narain Karthikeyan
indiai
Hispania-Cosworth
3 kör h.
Leggyorsabb kör: Vettel (53. kör) 1:41.852
A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZ. PONT
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 6 8 8 186
2. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1 4 8 109
3. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 4 8 109
4. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1 3 7 97
5. Fernando Alonso spanyol Ferrari 3 7 87
6. Felipe Massa brazil Ferrari 5 42
7. Nico Rosberg német Mercedes 4 32
8. Vitalij Petrov orosz Renault 1 4 31
9. Nick Heidfeld német Renault 1 5 30
10. Michael Schumacher német Mercedes 4 26
11. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 6 25
12. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 3 10
13. Jaime Alguersuari spanyol Toro Rosso-Ferrari 2 8
14. Sebastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari 4 8
15. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 2 4
16. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1 2
17. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 2 2
KONSTRUKTŐRÖK
1. Red Bull-Renault 295 pont
2. McLaren-Mercedes 206
3. Ferrari 129
4. Renault 61
5. Mercedes 58
6. Sauber-Ferrari 27
7. Toro Rosso-Ferrari 16
8. Force India-Mercedes 12
9. Williams-Cosworth 4
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik