A Pirelli a nyersanyagok drágulásának ellenére duplázta meg profitját, míg például a Magyarországon gyárat üzemeltető dél-koreai Hankook nyeresége tíz százalékkal csökkent az első negyedévben.
A Pirelli forgalma 1.401 milliárd euró volt a január-márciusi időszakban, 23.4 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest.
A vállalat – amely az idei szezontól a Formula–1 kizárólagos gumiszállítója – a felső kategóriás, drága gumiabroncsokra és a nagy feltörekvő piacokra, Ázsiára és Latin-Amerikára koncentrál. E stratégia jegyében az idén 500 millió eurót, 2015-ig pedig összesen 1.9 milliárd eurót fordít fejlesztésre.
A nyersanyagárak drágulása miatt a cég júniustól – típustól függően – 6-12 százalékkal emeli termékei árát, bevétele így az év egészében 5.85 milliárd euró körül alakulhat, szemben a korábban jelzett 5.55 milliárddal.
Az 1872-ben alapított családi vállalkozás jelenleg világszerte 30 344 embert foglalkoztat. A gumiabroncsgyártók forgalma alapján felállított listán a Pirelli az ötödik, a nyereségtermelő képességet tekintve azonban az elsők között van – áll a cég honlapján.