Mark Webber: „Nem sok választ el minket a McLarentől, egy-két tizeden belül vagyunk, így mindent az dönt majd el, kinek jön ki jobban a lépés, ki kerül forgalomba. Eddig jól állunk, az élmezőnybe várom magam, hiszen jó a kocsi, és általában a KERS is jól működött. Egyelőre nincsenek megbízhatósági gondjaink, de meg kell vizsgálnunk a gumikat is, hogy biztosan tudjuk, miként is állunk."
KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!
Sebastian Vettel: „Az extra gumiknak köszönhetően elég sok kört tudtunk menni, és délután többé-kevésbé el is végeztük, amit szerettünk volna. Nincsenek komoly problémáink, viszont sok kilométert tettünk meg, és össze is szedtünk ezt-azt. A gumik kopása nyilvánvalóan egészen más itt, mint Melbourne-ben, de azt hiszem, ezzel mindenki így van, mi legalábbis biztosan. Holnap meglátjuk, hol tartunk.”
Jenson Button: „ A délutáni edzés sokkal jobb volt, mint a délelőtti, amelyen elég sok gondunk akadt. Melbourne után kijelöltünk egy irányt az első versenyen jelentkező problémák megoldására, de ez a pálya egészen más. Meg kellett tehát vizsgálnunk néhány módosítást, és most már minden jobban működik. Egyébként úgy tűnik, mindenki szenved a hátsó leszorítóerővel, a gumik pedig egészen máshogy viselkednek azokhoz képest, amelyeket Melbourne-ben kaptunk. Nagyon furfangosak, ám ezt már a téli tesztek során tapasztaltuk, tehát ilyen jellegű ismereteink már vannak. Azt természetesen nem tudjuk, hogy a többiek mennyi üzemanyaggal köröztek, de az igazán fontos az, hogy rengeteg dolgot változtattunk az autón, és mind jól sült el. Úgy tűnik, jó irányt találtunk, amerre eredményesen tudunk továbbhaladni.”
Lewis Hamilton: „Érdekes nap volt. Egészen közel vagyunk a legjobb időkhöz, és azt hiszem, hogy az autó beállításával kapcsolatban is hoztunk pár jó döntést. Még mindig van hova gyorsulnunk, de eredményes nap áll mögöttünk. A pálya állapota teljesen más, mint az ausztráliai hidegben, így az abroncsok sem bírják olyan sokáig. Elképzelhető, hogy vasárnap három kiállásos versenyre kerül sor. Azt hiszem, az élmezőny tömörödik, tehát egész jó futam sülhet ki a dologból. Remélem, hogy mi is közelebb vagyunk az elejéhez, mint az előző versenyen, ám ezt majd meglátjuk.”
Michael Schumacher: „Nagy lépést tettünk előre, közel akkorát, mint a barcelonai tesztelés előtt. Szombaton még többet mutatunk majd, van okunk az elégedettségre. Jók voltak az aerodinamikai beállításaink, és a KERS is jól dolgozott. Közeledünk a barcelonai szinthez, és nemsokára oda is érünk."
Nico Rosberg: „Jó napunk volt, több területen is előre tudtunk lépni, és bár van még jó néhány feladat, amelyet meg kell oldanunk, gyorsan közeledünk a kitűzött céljainkhoz.”
Felipe Massa: „Logikus, hogy azt hittem, gyorsabbak leszünk, főleg az élen álló két csapathoz képest. Meglátjuk, mit javíthatunk az autón holnapig. Nem nagyon van tapadás, és a gumik is nagyon gyorsan kopnak, ami főleg akkor látszott, amikor mindenki tele tankkal futott. Ha száraz körülmények között fogunk versenyezni, nem lesz egyszerű kiválasztani a megfelelő stratégiát. A lágy gumik jobbak, jobban tapadnak, és jóval gyorsabbak is, igaz, hamar elhasználódnak. A keményebb keverék jóval lassabb, és noha egyenletesebben teljesít, nem tart sokkal tovább, mint a lágy. Mindenre fel kell készülnünk. Az elmúlt két napon az időmérő edzés és a rajt idején esett, és erre számítunk a hétvégén is."
Fernando Alonso: „Ma nem derülhetett ki, hol állunk, ez szombatra marad, de sajnos nem voltunk elég gyorsak, és nem várunk nagy csodát a folytatástól sem. Nehéz időmérő lesz, sőt az egész hétvégénk nehéz lesz, mert nincs meg a sebességünk ahhoz, hogy felvegyük a versenyt az előttünk álló két csapattal. Elsősorban a Red Bullal lesz nehéz harcba szállni a pole pozícióért. Hogy mégis miben bízhatunk? Az esőben, a jó rajtunkban, a jobb stratégiánkban és a gumik megfelelő kímélésében. Ezen a futamon nem számít annyira az időmérő eredménye, mert eső és rengeteg boxkiállás lesz.”
Nick Heidfeld: „Annak ellenére, hogy alig voltam a pályán, és ezért nemigen tudtunk foglalkozni az autó finomhangolásával, nagyon elégedett vagyok az időeredményeimmel."
Vitalij Petrov a délelőtti edzésen a bal első kerék kitörése miatt csúszott ki: „Nem volt túl jó nap. Igencsak meglepődtünk a délelőtt fellépő probléma láttán, és úgy döntöttünk, hogy addig nem gurulunk ki a pályára, amíg nem derítettük ki a pontos okát. Mikor végre autóba ülhettem, úgy éreztem, hogy jól működik a kocsi, de már nem volt túl sok időnk, így a beállításokkal sem jutottunk messzire. Ahogyan arra számítottunk, nagyon hamar elhasználódnak a gumik; különösképp igaz ez a lágy keverékre, amely viszont sokkal jobban tapad és néhány másodperccel gyorsabb is, mint a kemény. Holnap új nap, és azt hiszem, még mindig van esély arra, hogy jól teljesítsünk a hétvégén.”
Jaime Alguersuari: „Komolyan feljavultunk a délelőtti edzéshez képest, a második etap során sok kört teljesítettünk és megfelelő köridőre voltunk képesek. Minden idegszálunkkal a versenyre kell összpontosítanunk, ez a prioritás, kivéve, ha valamilyen furcsa helyzetet produkál az időjárás. A gumik kopása kulcsfontosságú tényező lesz itt Sepangban, ahogyan arra számítottunk, tehát a hosszabb szakaszokon nyújtott teljesítményre kell koncentrálnunk, illetve a hátsó kerekekre jutó leszorítóerőre. Összességében elégedett vagyok a mai teljesítményünkkel, de mindaddig nem vagyok száz százalékosan nyugodt, amíg tudom, hogy még van min javítanom, ahogyan az autó sem tökéletes. A meleg? Azt meg lehet szokni, és ha sokat iszol, figyelsz a folyadékbevitelre, a hétvége folyamán egyre könnyebb lesz.”
Pastor Maldonado: „Azt hiszem, jó napot zártunk. Az autó versenyképesnek tűnik, és jó az előérzetem. Nekem, és az autónak is javulnia kell, de biztató a helyzetünk a holnapra nézve. Azért csúsztam ki, mert alig maradt valami az abroncsaimból. Már a levezető körömön eleve sokat csúszkáltam, aztán megpördültem és a kavicságyban álltam meg. Szerencsére a csapat gyorsan helyrepofozta az autót, és még visszamehettem a pályára, úgyhogy hálás vagyok nekik ezért.”
Rubens Barrichello: „Letudtuk a kötelezőket, rendben is volt a dolog, de van még gondunk a beállításokkal, amelyekkel kapcsolatban mindenképpen előrelépést kell produkálnunk holnapra. Egyelőre nem vagyok megelégedve az autó egyensúlyával, ám a hosszú szakaszokat jól teljesítettük.”
Kobajasi Kamui: „Engem nem zavar a meleg, de ez így mindenképp más. A gumikra nem lehet panaszom, mivel a körülmények ellenére jól viselkednek, viszont a beállításokkal vannak gondjaink. Elsősorban a fékezés közbeni stabilitáson kell javítanunk, azt hiszem, az éjjel ezen fogunk dolgozni.”
1. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:36.876 |
2. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:36.881 |
3. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:37.010 |
4. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:37.090 |
5. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:38.088 |
6. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:38.089 |
7. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:38.565 |
8. | Nick Heidfeld | német | Renault | 1:38.570 |
9. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:38.583 |
10. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:38.846 |
11. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 1:38.968 |
12. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 1:39.187 |
13. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 1:39.267 |
14. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:39.398 |
15. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:39.603 |
16. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:39.625 |
17. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:39.809 |
18. | Sébastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 1:40.115 |
19. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 1:40.866 |
20. | Jarno Trulli | olasz | Lotus-Renault | 1:41.890 |
21. | Narain Karthikeyan | indiai | Hispania-Cosworth | 1:43.197 |
22. | Vitantonio Liuzzi | olasz | Hispania-Cosworth | 1:43.991 |
23. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 1:44.886 |
Jérome d'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | nem indult |
1. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:37.651 | 22 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:39.316 | 16 |
3. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:39.791 | 29 |
4. | Nico Hülkenberg* | német | Force India-Mercedes | 1:40.377 | 23 |
5. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 1:40.443 | 31 |
6. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:40.453 | 22 |
7. | Nick Heidfeld | német | Renault | 1:40.525 | 6 |
8. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 1:40.581 | 21 |
9. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:40.601 | 23 |
10. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:40.646 | 29 |
11. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:40.734 | 21 |
12. | Daniel Ricciardo* | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:40.748 | 23 |
13. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:40.770 | 24 |
14. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:40.872 | 27 |
15. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:40.927 | 16 |
16. | Jarno Trulli | olasz | Lotus-Renault | 1:41.620 | 21 |
17. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:41.627 | 18 |
18. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:41.642 | 24 |
19. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 1:42.154 | 18 |
20. | Jérome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 1:42.540 | 20 |
21. | Davide Valsecchi* | olasz | Lotus-Renault | 1:44.054 | 18 |
22. | Vitantonio Liuzzi | olasz | Hispania-Cosworth | 1:45.228 | 20 |
23. | Narain Karthikeyan | indiai | Hispania-Cosworth | 1:46.267 | 10 |
24. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 1:47.932 | 4 |
*tesztpilóták, csak az első edzésen vettek részt. |