Szelesre fordult az idő Sanghajban szombaton, aminek következtében a pénteken a pályára ereszkedő szmog eltűnt, ám a szabadedzés elején vékony porréteg borította a pályát. Ám amennyire féltek ettől a versenyzők, annyira nem volt súlyos a probléma, sőt meglepően jó volt a tapadás, több pilóta már kemény keverékű gumikon megjavította Vettel pénteki legjobbját.
A Red Bull pilótája 1.6 másodpercet javított a kemény keveréken a pénteki lágy gumis idején, a riválisok közül Jenson Button került a legközelebb hozzá, a 2009-es világbajnok 6 tizedre közelítette meg a McLarennel. A lágy gumis menetét jóval a többiek elé időzítő Mercedestől Nico Rosberg 376 ezreddel volt jobb a sárga felirattal és fehér csíkkal ellátott lágy gumin, mint Vettel a keményen.
Az edzés végére megjelentek a riválisok is a lágy gumin, Vettel 2 tizedet vert Buttonra (hetet Rosbergre), miközben Lewis Hamilton az első kanyarban kisodródott a pályáról. A második körében négy tizedre megközelítette Vettelt, úgy, hogy az utolsó szektorban az övé lett a legjobb részidő.
Rosberg mögött a két Ferrari végzett, Fernando Alonso, Felipe Massa sorrendben, majd Vitalij Petrov és Adrian Sutil mögött Michael Schumacher lett a 9.
Mark Webber újra a KERS-ével küszködött, az ausztrálnak ráadásul a jobb első kerekével is problémái voltak, ezért az élmezőnyből ő tette meg a legkevesebb kört (ötöt), és a lágy gumikat ki sem próbálhatta. Amikor a boxban állt, sokkal nagyobb volt a sürgés az autója körül, mint a többiek kocsija mellett.
A Red Bull elmondása szerint ezen a hétvégén is használni fogják a mozgásienergia-átalakító rendszert, de gyanús volt, hogy miközben Webber autójához az eszköz miatt kötelezővé tett gumikesztyűben nyúltak a szerelők, Vettel autójának boxba állásakor nem volt a kézvédő a csapat tagjain...
Ami a gumikat illeti, sokkal tartósabbak, mint a múlt heti Malajziai Nagydíjon, s mivel a korábbi jóslatokkal ellentétben szinte biztosan kizárható, hogy esni fog az eső, az Ausztrál Nagydíjon látott stratégiákat várhatunk a csapatoktól.
„Pénteken a teljesen szűz pályán a kemény keverékű gumik 20 kört bírtak ki, a lágyak 13-at, ami azt mutatja, hogy sokkal kisebb itt a kopás, mint Malajziában volt, és vasárnap, amikor már jobban fog tapadni a pálya, még hosszabb menetek képzelhetők el, nem zárható ki, hogy néhányan megpróbálják egy boxkiállással teljesíteni a versenyt – mondta Paul Hembery, a Pirelli sportigazgatója. – Ha Sergio Pérez megint megcsinálja, Bernie Ecclestone nekem fog esni, mert nem ezt akarta! A viccet félretéve, a két boxkiállás lesz az ideális stratégia, de lehet, hogy a legjobbak megengedhetnek maguknak három pit-stopot is."
Azaz most nem kell attól tartaniuk a pilótáknak, hogy ha az időmérőn elfékezik magukat, és tönkreteszik egyik készlet gumijukat, a versenyen is óriási hátrányba kerülnek, mint Hamilton Sepangban, nem lesz szükség ugyanis az összes lágy keverékű készletre a vasárnap magyar idő szerint kilenc órakor rajtoló viadalon.
Arról, hogy ki bánik a legjobban a gumijaival, egyértelmű választ adott Hembery: Sebastian Vettel. „Hosszú próbamenetet teljesített, és alig koptak el a gumijai. Megdöbbentően kiegyensúlyozott" – mondta a szakember.
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:34.968 | 13 kör |
2. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:35.176 | 15 |
3. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:35.373 | 14 |
4. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:35.677 | 18 |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:35.818 | 17 |
6. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:35.971 | 15 |
7. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 1:36.098 | 18 |
8. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:36.125 | 15 |
9. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:36.141 | 14 |
10. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:36.370 | 18 |
11. | Nick Heidfeld | német | Renault | 1:36.404 | 16 |
12. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:36.582 | 18 |
13. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:36.596 | 17 |
14. | Sebastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 1:36.717 | 16 |
15. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:36.896 | 5 |
16. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:36.953 | 14 |
17. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 1:37.007 | 20 |
18. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 1:37.304 | 18 |
19. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 1:38.176 | 12 |
20. | Jarno Trulli | olasz | Lotus-Renault | 1:38.739 | 12 |
21. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 1:39.938 | 17 |
22. | Jerome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 1:39.998 | 16 |
23. | Vitantonio Liuzzi | olasz | Hispania-Cosworth | 1:40.593 | 17 |
24. | Narain Karthikeyan | indiai | Hispania-Cosworth | 1:40.881 | 18 |