Vettel alaposan felkészült az újabb söprésre

Vágólapra másolva!
2011.04.16. 06:21
null
Sebastian Vettel zsinórban harmadik sanghaji pole pozíciójára hajt (Fotó: Reuters)
Címkék
Sebastian Vettelt a Kínai Nagydíj szombati szabadedzésén sem lehetett megverni Sanghajban, ahol a világbajnoki címvédő két tizeddel volt gyorsabb Jenson Buttonnál, akit Lewis Hamiltonm, Nico Rosberg és Fernando Alonso követett. Michael Schumacher a 9. helyen zárta a tréninget, míg az autójával bajlódó Mark Webber csupán öt kör megtétele után a 15. pozícióban zárt. Az időmérő edzés magyar idő szerint 8 órakor kezdődik.

Szelesre fordult az idő Sanghajban szombaton, aminek következtében a pénteken a pályára ereszkedő szmog eltűnt, ám a szabadedzés elején vékony porréteg borította a pályát. Ám amennyire féltek ettől a versenyzők, annyira nem volt súlyos a probléma, sőt meglepően jó volt a tapadás, több pilóta már kemény keverékű gumikon megjavította Vettel pénteki legjobbját.

A Red Bull pilótája 1.6 másodpercet javított a kemény keveréken a pénteki lágy gumis idején, a riválisok közül Jenson Button került a legközelebb hozzá, a 2009-es világbajnok 6 tizedre közelítette meg a McLarennel. A lágy gumis menetét jóval a többiek elé időzítő Mercedestől Nico Rosberg 376 ezreddel volt jobb a sárga felirattal és fehér csíkkal ellátott lágy gumin, mint Vettel a keményen.

Az edzés végére megjelentek a riválisok is a lágy gumin, Vettel 2 tizedet vert Buttonra (hetet Rosbergre), miközben Lewis Hamilton az első kanyarban kisodródott a pályáról. A második körében négy tizedre megközelítette Vettelt, úgy, hogy az utolsó szektorban az övé lett a legjobb részidő.

Rosberg mögött a két Ferrari végzett, Fernando Alonso, Felipe Massa sorrendben, majd Vitalij Petrov és Adrian Sutil mögött Michael Schumacher lett a 9.

Mark Webber újra a KERS-ével küszködött, az ausztrálnak ráadásul a jobb első kerekével is problémái voltak, ezért az élmezőnyből ő tette meg a legkevesebb kört (ötöt), és a lágy gumikat ki sem próbálhatta. Amikor a boxban állt, sokkal nagyobb volt a sürgés az autója körül, mint a többiek kocsija mellett.

A Red Bull elmondása szerint ezen a hétvégén is használni fogják a mozgásienergia-átalakító rendszert, de gyanús volt, hogy miközben Webber autójához az eszköz miatt kötelezővé tett gumikesztyűben nyúltak a szerelők, Vettel autójának boxba állásakor nem volt a kézvédő a csapat tagjain...

Ami a gumikat illeti, sokkal tartósabbak, mint a múlt heti Malajziai Nagydíjon, s mivel a korábbi jóslatokkal ellentétben szinte biztosan kizárható, hogy esni fog az eső, az Ausztrál Nagydíjon látott stratégiákat várhatunk a csapatoktól.

„Pénteken a teljesen szűz pályán a kemény keverékű gumik 20 kört bírtak ki, a lágyak 13-at, ami azt mutatja, hogy sokkal kisebb itt a kopás, mint Malajziában volt, és vasárnap, amikor már jobban fog tapadni a pálya, még hosszabb menetek képzelhetők el, nem zárható ki, hogy néhányan megpróbálják egy boxkiállással teljesíteni a versenyt – mondta Paul Hembery, a Pirelli sportigazgatója. – Ha Sergio Pérez megint megcsinálja, Bernie Ecclestone nekem fog esni, mert nem ezt akarta! A viccet félretéve, a két boxkiállás lesz az ideális stratégia, de lehet, hogy a legjobbak megengedhetnek maguknak három pit-stopot is."

Azaz most nem kell attól tartaniuk a pilótáknak, hogy ha az időmérőn elfékezik magukat, és tönkreteszik egyik készlet gumijukat, a versenyen is óriási hátrányba kerülnek, mint Hamilton Sepangban, nem lesz szükség ugyanis az összes lágy keverékű készletre a vasárnap magyar idő szerint kilenc órakor rajtoló viadalon.

Arról, hogy ki bánik a legjobban a gumijaival, egyértelmű választ adott Hembery: Sebastian Vettel. „Hosszú próbamenetet teljesített, és alig koptak el a gumijai. Megdöbbentően kiegyensúlyozott" – mondta a szakember.

KÍNAI NAGYDÍJ, 3. SZABADEDZÉS
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:34.968 13 kör
2. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:35.176 15
3. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:35.373 14
4. Nico Rosberg német Mercedes 1:35.677 18
5. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:35.818 17
6. Felipe Massa brazil Ferrari 1:35.971 15
7. Vitalij Petrov orosz Renault 1:36.098 18
8. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:36.125 15
9. Michael Schumacher német Mercedes 1:36.141 14
10. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:36.370 18
11. Nick Heidfeld német Renault 1:36.404 16
12. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:36.582 18
13. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1:36.596 17
14. Sebastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari 1:36.717 16
15. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:36.896 5
16. Jaime Alguersuari spanyol Toro Rosso-Ferrari 1:36.953 14
17. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 1:37.007 20
18. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Cosworth 1:37.304 18
19. Heikki Kovalainen finn Lotus-Renault 1:38.176 12
20. Jarno Trulli olasz Lotus-Renault 1:38.739 12
21. Timo Glock német Virgin-Cosworth 1:39.938 17
22. Jerome D'Ambrosio belga Virgin-Cosworth 1:39.998 16
23. Vitantonio Liuzzi olasz Hispania-Cosworth 1:40.593 17
24. Narain Karthikeyan indiai Hispania-Cosworth 1:40.881 18

 

Legfrissebb hírek

Kifizetődött a Toman testvérek munkája – veretlenül jutott vissza az A-divízióba a magyar csapat

Kosárlabda
1 perce

Gyulai Miklós Duplantis világcsúcsáról: „Kicsit felnéztem az égre, hogy jó lenne, ha most jönne valami segítség...”

Atlétika
25 perce

„Megküzdünk egymással, mint Rocky és Apollo”

Birkózás
26 perce

Világjátékok: Szolnoki Olivér aranyérmes biliárdban

Egyéb egyéni
41 perce

Még sosem volt ekkora az FTC-re váró Qarabag költségvetése

Bajnokok Ligája
53 perce

Hetvenöt éves lett Tomann Rozália

Kézilabda
1 órája

Marquinhos: Veszélyes, ha magadra húzod a PSG-t

Bajnokok Ligája
1 órája

Budapest az atlétika egyik új fővárosa lehet

Atlétika
2 órája
Ezek is érdekelhetik