Lewis Hamilton újabb jelét adta annak, hogy a McLaren képes lehet versenybe szállni a Red Bull-lal a Malajziai Nagydíjon. A 2008-as világbajnok pilóta a hétvége eddigi legjobb eredményét érte el, igaz, a Red Bulltól csak Mark Webber erőlködött a körideje megjavításán, Sebastian Vettel nem futott meghatározó kört a lágy gumijain.
Ugyanakkor jelzésértékű, hogy Vettel még azután is az élen állt a kemény keverékű abroncsán futott köridővel, hogy a Mercedes pilótái kipróbálták a lágy keveréket.
KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!
A Pirelli mérnökei a pénteki teszteredmények alapján ugyanis arra a következtetésre jutottak, hogy aki a lágy gumin kezdi meg a versenyt, nyolc-tíz kör után kereket kell cserélnie, és szinte biztosan három boxkiállásra lesz szüksége a futamon. Aki viszont kemény keveréken rajtol, a 18-20. körig is húzhatja, és két boxkiállással megúszhatja az 56 körös versenyt.
Ez pedig nagyban befolyásolhatja az időmérő edzést is (amelyet a legutóbbi jelzések szerint száraz időben tartanak meg, de sohasem lehet tudni…), hiszen az első tíznek ugyanazon a készlet gumin kell rajtolnia, amelyen kvalifikálja magát a futamra. Így sokan arra számítanak, hogy néhány pilóta, köztük a Red Bull-osok, inkább feladnak néhány rajthelyet, és a kemény keverékű gumit használják az időmérő utolsó szakaszában, és a versenyen akarnak kevesebb boxkiállást végrehajtani.
Ezek alapján Vettelnek három csapattól kell tartania: a Ferrari párosából Fernando Alonso 7, Felipe Massa 2 tizeddel futott jobb időt a lágy gumijain, amelyeken az első gyors kör a Pirelli szakértői szerint 1.3 másodperc körüli előnyt jelent a keményekhez képest.
Jenson Button aztán fél másodpercet vert Alonsóra, akiéhez hasonló időt tudott futni Vitalij Petrov a pénteken még gyengélkedő, szombatra viszont rendbe rakott Renault-val. Hamilton bejött Button elé a végén, Nick Heidfeld pedig megelőzte Alonsót. Tehát úgy tűnik, a McLaren, a Ferrari és a Renault gyorsabb a lágy gumikon, mint a Red Bull a keményeken.
A Red Bull a végére tartogatta saját lágy gumis gyors körét, Webber azonban három tizeddel kikapott Hamiltontól, míg a kocsi tetejére szerelt kamerát menet közben elveszítő Vettel nem erőltette a dolgot, és mivel nem az első körében futotta a legjobbját, csak az 5. helyen zárta a tréninget. Alonso végül a 6., Massa a 8. lett, míg az autóját pénteken dicsérő Michael Schumacher a 10. helyen zárt.
Kövesse a 10 órakor kezdődő időmérő edzést az NSO élő szöveges tudósításával!
Ami a Hispania kvalifikációs esélyeit illeti: Hamilton 1:36.340 perces idejénél a 107 százalékos szint 1:43.0 lett volna, Vitantonio Liuzzi 1:43.1-gyel és Narain Karthikeyan az 1:43.3-mal kicsúszott volna a határból. Persze az igazi próba az időmérő edzés első szakasza lesz, akkor kell megmutatnia a Hispania párosának, hogy be tud kerülni a kvalifikációs zónába. Ráadásul úgy, hogy ha a Red Bull tényleg megkockáztatja a kemény keverékes utolsó szakaszt, egy lágyat már ellő az elsőben.
„A pénteki eredmények kedvezőek voltak ránk nézve, de még most is úgy állunk, hogy fél másodpercen múlhat, hogy kvalifikáljuk-e magunkat, azaz egy vezetői hiba sokba kerülhet – mondta még szombat reggel Karthikeyan. – Az sem használ nekünk, hogy a Red Bull taktikai okokból a lágy keverékű gumikat használhatja az időmérő első szakaszában, és gyorsabb lesz, ami megnehezítheti a dolgunkat. Azért reménykedünk, hiszen a kocsi elég jó ahhoz, hogy beférjünk."
A Virginnek és a Lotusnak nem okozhat gondot a versenyre való kvalifikáció, sőt a szombati edzésen először láthattuk jelét annak, hogy a Lotus valóban közel került a középmezőnyhöz, Heikki Kovalainen fél másodpercre volt a Rubens Barrichello, Jaime Alguersuari, Paul di Resta triótól.
1. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:36.340 | 11 kör |
2. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:36.630 | 16 |
3. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:36.762 | 14 |
4. | Nick Heidfeld | német | Renault | 1:37.115 | 17 |
5. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:37.175 | 14 |
6. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:37.284 | 11 |
7. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 1:37.297 | 17 |
8. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:37.762 | 12 |
9. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:38.059 | 18 |
10. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:38.300 | 20 |
11. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:38.307 | 20 |
12. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:38.448 | 17 |
13. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:38.464 | 16 |
14. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 1:38.597 | 15 |
15. | Sebastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 1:38.665 | 14 |
16. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 1:38.681 | 16 |
17. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:38.716 | 14 |
18. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:38.864 | 13 |
19. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 1:39.260 | 19 |
20. | Jarno Trulli | olasz | Lotus-Renault | 1:39.699 | 15 |
21. | Jerome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 1:41.215 | 17 |
22. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 1:41.414 | 18 |
23. | Vitantonio Liuzzi | olasz | Hispania-Cosworth | 1:43.147 | 6 |
24. | Narain Karthikeyan | indiai | Hispania-Cosworth | 1:43.383 | 11 |