„Nagyon friss még a KERS-ünk, mi is csak ismerkedünk vele, és fogalmam sincs, mikor hozzuk olyan állapotba, hogy aggódás nélkül használhassuk – mondta Adrian Newey, a Red Bull műszaki vezetője, aki szerint Kínában nem is fogja használni a csapat az eszközt. – Nem vagyunk autógyár, amely más területeken szerzett tapasztalatait belefektetheti a KERS készítésébe és üzemeltetésébe. Véges az erre fordított munkaerőnk, költségvetésünk és tapasztalatunk is. Tanuló fázisban vagyunk, és fogalmam sincs, hogy ez meddig tart. Lehet, hogy nagyon sokáig."
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke elárulta, hogy a Red Bull KERS-ének alapja a Renault-istálló által kifejlesztett rendszerével azonos, azaz nem teljesen önállóan készítették el a mozgásienergia-visszanyerőt.
Az F1-es istállók közül a Mercedes, a McLaren és a Force India a Mercedes és a McLaren által közösen kifejlesztett KERS-t használja, a Ferrariét a Scuderián kívül a Sauber és a Toro Rosso tette az autóiba, míg a Renault és a Red Bull sajátot használ.