
„Itt minden nap esik az eső, csak az a kérdés, hogy mikor és hogy mennyire” – mondta Sebastian Vettel a Red Bull-istálló Malajziai Nagydíjra kiadott hivatalos sajtóanyagában. A világbajnok akkor még nem is tartózkodott Sepangban, de tudta miről beszél, hiszen háromszor is versenyzett már az Egyenlítőhöz közeli versenypályán.
| (magyar idő szerint) | ||||
| PÉNTEK | ||||
| 1. szabadedzés | 4.00–5.30 | |||
| 2. szabadedzés | 8.00–9.30 | |||
| SZOMBAT | ||||
| 3. szabadedzés | 7.00–8.00 | |||
| Időmérő edzés | 10.00–11.00 | |||
| VASÁRNAP | ||||
| A verseny | 10.00 | |||
| KAPCSOLÓDÓ CIKKEINK | ||||
| A pilóták várakozásai | ||||
| Beharangozó, a Malajziai Nagydíj statisztikái | ||||
A Red Bull sajtósa a twitterbejegyzésében a következő kvízkérdést tette fel: Milyen az idő Sepangban? A: forró, B: esős, C: mindkettő, kiegészítve néhány irtózatosan hangos mennydörgéssel.
Az időjósok tippje a pénteki szabadedzésekre még A, de szombatra és vasárnapra egyre inkább hajlanak a C válaszra. A helyzet cseppet sem megnyugtató a csapatok számára, hiszen könnyen előfordulhat, hogy már pénteken is esni fog.
„Az eső fenyegetése miatt jóval stresszesebb a Malajziai Nagydíj a többi versenyhétvégénél – mondta Alonso. – Mindig készen kell állni a csapadék megérkezésére, és ha pénteken esni kezd, azonnal ki kell próbálni a vizes pályára való gumikat, hogy tudjuk, mire számítsunk, ha az időmérőn vagy a versenyen elered. A téli teszteken is esett az eső, de sokkal hidegebb volt akkor, és az esőgumiknál sem mindegy, mennyire meleg az aszfalt. Érdekes, mondhatni aggasztó helyzet lesz, de az a jó benne, hogy mindenkire ugyanúgy hat majd."
Két éve a verseny féltávig sem jutott el, az óriási zuhé miatt félbe kellett szakítani, és mire csillapodott az eső, túl sötét lett, így már nem lehetett folytatni a versenyt. Tavaly egy órával előrébb, azaz helyi idős szeriont 16 órára hozták a rajtot, és egyáltalán nem esett az eső. Az idén is 16 órakor lesz a rajt, de ez nem jelenti azt, hogy kizárható az eső veszélye. Már csak azért sem, mert csütörtökön éppen 16 órakor kezdett rá a zuhé…

Sepangban Michael Schumacher éppen a zivatar közben válaszolt a grandprix.com kérdéseire, és éppen az eső volt az egyik téma.
„Bernie Ecclestone, ha tehetné, mindig kizavarna minket a pályára ilyen időben – jegyezte meg Schumacher, miközben mennydörgés rázta meg a sepangi pálya környékét. A német az F1 gazdasági vezetőjének ama ötletére utalt, amely szerint ha nem esik az eső, a pályákat akkor is fel kellene locsolni, csak hogy izgalmasabbak legyenek a versenyek. – Az eső jön magától, nem feltétlenül kell mesterségesen előidézni. Az autóban ülve egyébként nem úgy félelmetes a vihar, mint kívülről, a mennydörgést például meg sem halljuk. Persze az ilyen viharoknál a villámlás is veszélyforrás, úgyhogy alaposan meg kell fontolni, meddig engedik a versenyt."
| Ideális ív: |
| Ahol az eső mindig bekavar |
„Szerencsére a versenyigazgató kellőképpen óvatos, és ezért ha veszélyes a helyzet, a biztonsági autó mögött kezdjük el a versenyt – folytatta Schumacher. – Ha vasárnap esne először, azért is örülnék a biztonsági autós rajtnak, mert legalább lenne időm megszokni a vizes pályát. A téli teszteken nem tudtam ilyen körülmények között körözni, mert amikor Barcelonában szakadt, annyira rémes volt a pálya, hogy nem érte meg kimenni."
Schumacher elmondta, mint mindig, ezúttal is szerencsejátékká változna a futam az esőben. S ha már Vettellel kezdtük, zárjuk is vele: mit szólna a futam toronymagas esélyese a szerencsejátékhoz?
„Amíg nyerek, nem érdekel, milyen az idő – mondta a vb-éllovas. – Persze az esőben nagyobb az esélye a hibázásnak, és könnyebben előfordulhat, hogy felborul az erősorrend. Ha gyors az autód, semmi szükséged a plusz rizikóra, nemde? Ám az eső mindenkinek ugyanúgy árthat, úgyhogy emiatt nem fogok külön izgulni."
| PILÓTÁK | ||||
| 1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 25 |
| 2. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 18 |
| 3. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 15 |
| 4. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 12 |
| 5. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 10 |
| 6. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 8 |
| 7. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 6 |
| 8. | Sebastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 4 |
| 9. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 2 |
| 10. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1 |
| CSAPATOK | ||||
| 1. | Red Bull-Renault | 35 | ||
| 2. | McLaren-Mercedes | 26 | ||
| 3. | Ferrari | 18 | ||
| 4. | Renault | 15 | ||
| 5. | Toro Rosso-Ferrari | 4 | ||
| 6. | Force India-Mercedes | 3 | ||







