A Red Bullnál elismerték, elszámolták magukat

Vágólapra másolva!
2011.04.16. 13:05
null
Mark Webber autóját az időmérő első szakasza után tolhatták a garázsba (Fotó: Reuters)
Címkék
Az egyik szemük sír, a másik nevet a Red Bull-istálló vezetőinek, akik Sebastian Vetteltől megkapták, amit megszoktak a világbajnoktól: az előző idényre visszamenőleg sorozatban negyedszer, a Kínai Nagydíjon pedig egymás után a harmadik évben indulhat az első rajtkockából, ám Mark Webber 18. rajtpozíciója alaposan elcsúfítja a képet. A többi istálló nagyjából azt kapta, amit az eddigi futamok alapján remélhetett, leszámítva Michael Schumacher 14. és Nick Heidfeld 16. rajthelyét.

A Red Bull-istálló alaposan eltaktikázta magát a Kínai Nagydíj időmérő edzésének első szakaszában, amelyen az volt a terve, hogy a kemény keverékű abroncsokon túljut, hogy aztán a következő két szakaszban több lehetősége legyen a lágy gumikon száguldani. Utóbbi keveréken ugyanis sokkal gyorsabbak az autók – olyannyira, hogy Mark Webber esetében nem jött be a számítás, az ausztrál a kemény gumikon túl lassú volt és kiesett.

Webber már a Malajziai Nagydíj időmérőjén szenvedett a gumikkal, de most a 15 fokos hidegben esélye sem volt felmelegítenie abroncsait, főleg úgy, hogy autója meghibásodása miatt a délelőtti szabadedzésen csak öt kört tudott megtenni, tehát nem is érezhette annyira jól magát a pályán. Ennek tetejében még a KERS sem működött Webber Red Bulljában, de ez talán már nem is olyan szokatlan az ausztrál esetében.

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke elismerte, hogy csúnyán elszámolta magát a csapat.

„Azt hittük, a teljesítménybeli fölényünk elég lesz ahhoz, hogy a kemény keverékű abroncsokon túljussunk az első szakaszon – mondta Horner. – A korábbi edzések alapján végzett számításaink alapján nem volt okunk az izgalomra. Utólagos bölcsességgel mondhatjuk, hogy nem kellett volna a keményet erőltetni, de a csapat így döntött, a hideggel nem számoltunk. Markot üldözi ez a rohadt balszerencse. Mindenkit, még Sebastian szerelőit is mozgósítottuk, hogy javítsák ki a délelőtti elektronikai hibát, és bár ez megoldódott, az edzés nem sikerült jól."

Sebastian Vettel (1.): – Az emberek mindig elfelejtik, hogy a pole pozíció önmagában semmit sem ér. Persze ez nem azt jelenti, hogy nem vagyok elégedett, igenis megemelem a kalapom a csapat előtt. Nem volt könnyű megszerezni a pole-t, az edzés második szakaszában nem éreztem úgy az autót, ahogy szerettem volna, még szerencse, hogy a harmadikban minden összejött. Hosszú verseny lesz, és még csak nyolc méter az előnyöm.
Mark Webber (18.): – Azt hittük, elég jók leszünk ahhoz, hogy a kemény keverékű gumikon is bejussunk a második szakaszba, de sajnos nem így volt, túl lassú voltam. Tényleg azt hittük, hogy nem lesz szükség a lágyra, de tévedtünk.

A McLaren az edzés előtt nemigen hitt benne, hogy meg lehet szorítani a Red Bullt az időmérőn, ezért ajándék volt számára Webber korai búcsúja. Vettel ellen így sem volt sok esélye a pole megszerzésére, bár a második szakasz után, amikor is Jenson Button és Lewis Hamilton is megverte Vettelt, a 2009-es világbajnok hinni kezdett benne.

Hiú ábránd volt, Vettel hét tizeddel megverte Buttont, míg Hamilton csak egy menetet vállalt a lágy gumikon, így maradt neki egy vadonatúj készlet a versenyre.

„Nagyon jó időmérőnk volt, fegyelmezettek voltak a fiúk, kihoztuk a kocsiból a maximumot – mondta Martin Whitmarsh, a McLaren csapatfőnöke. – Jenson fantasztikus kört futott a harmadik szakaszban, megérdemelte a második rajtkockát. Lewis intelligens hozzáállásról tett tanúbizonyságot, jól felkészült a futamra."

A McLaren pilótái rendhagyó színezésű kezeslábasban szerepeltek az időmérőn, az edzés utáni sajtótájékoztatón meg is jegyezték, hogy a McLarenben a piros overallos és sárga sisakos figurával Ayrton Sennára emlékeztetett Hamilton, aki szerényen hozzátette: „Ő valószínűleg megszerezte volna az első rajtkockát".

Jenson Button (2.): A pillanat hevében már elhittem, hogy megverhetem Sebastiant, de a harmadik szakaszban eljött az igazság pillanata, és a Red Bull ismét fenomenális volt. Azért használtam el két készlet lágy gumit a harmadik etapban, mert a második után hittem a pole megszerzésében, de valójában csak a második rajtkockáért folyt a csata. Nem tudom, mi lesz a versenyen, ha egy másodperccel gyorsabb lesz nálunk körönként, nem fogjuk legyőzni. És itt a KERS nem sokat segít, legfeljebb a rajtnál, de nem elég hosszú a célegyenes. Ha pedig ő is használja, ugyanaz lesz, mint Malajziában.
Lewis Hamilton (3.): – Az előző futam után biztos akartam lenni abban, hogy a versenyen jól fogok állni a gumikkal, és azt hiszem, ezt el is értem, hiszen van két alig használt és egy teljesen új készlet lágy gumim. Egyszerűnek tűnik, de persze a futam maga sohasem olyan egyszerű. Most nem lehet kifogásunk, de nem szabad elszúrni a rajtot, és a boxkiállásokat, valamint kímélni kell a gumikat. Ez a lényeg. Fejlesztési háborúban állunk a Red Bull-lal, és reméljük, gyorsabban javulunk, mint ők.
A GP SZÁMOKBAN
A pálya hossza: 5451 méter
A verseny: 56 kör, 305.066 km
A leggyorsabb kör: Schumacher (2004) 1:32.238 (átlag: 212.749 km/óra)
Teljes gázzal: 17 mp a hátsó egyenesben, 62% a teljes pályán. Váltások egy körben: 55

A Ferrari kisajátította a harmadik rajtsort, Fernando Alonso zsinórban harmadszor indul az 5. rajtkockából. A csapat elégedett volt az eredménnyel, de Stefano Domenicali az edzés után először is a gárda egyik szerelőjének, Paolo Santarsierónak kívánt jobbulást, miután csütörtökön aneurizmával egy sanghaji kórházba szállították a szakembert, akit meg is kellett műteni.

„Az ilyen esetek más perspektívába helyezik a pályán történő eseményeket, de igyekszünk összpontosítani – mondta Domenicali. – Ami az edzést illeti, semmi meglepőt nem tapasztaltunk az első két futamhoz képest, amire nem vagyunk büszkék, de az autón csak később tudunk javítani. A vb-éllovast kivéve bárkivel versenybe szállhatunk, és készülünk is rá."

Fernando Alonso (5.): – Az ötödik és a hatodik rajtkockában a helyünk, ennél többet nemigen remélhetünk. Az első két versenyen láthatták, hogy sokkal jobbak vagyunk a versenyen, mint az időmérőn. Ez alapján hiszek benne, hogy a futamon feljöhetek a dobogóra, aminél többről nem is álmodhatunk jelenleg. Ha sikerül, nagyon boldog leszek, de a negyedik vagy az ötödik helyezéssel sem leszek elégedetlen.
Felipe Massa (6.): – Ez az időmérő jobb volt, mint a malajziai, de még mindig van hová fejlődni. A pálya állapota sokat javult a péntekihez képest. A második szakasz utolsó perceiben kulcsfontosságú volt, hogy a mezőny elején legyek, és sikerült is megelőznöm Pérezt. Remélem, megismétlődik a malajziai helyzet, és a versenyen jobbak leszünk.

TOVÁBBI NYILATKOZATOK AZ IDŐMÉRŐ UTÁN
Michael Schumacher (14.): – Micsoda szégyen! A hétvégén végre megmutattuk, milyen jó az autó, és milyen sokat léptünk előre, de csak Nico ért el olyan eredményt az időmérőn, amit remélhettünk. A második szakaszban nem jött össze a köröm, és a hátsó egyenes utáni féktávon ismét előjött a hátsó légterelő hibája, ami miatt elrontottam a tizennégyes kanyart. A jó rajtban bízhatok, talán sikerül néhány helyet előretörnöm.
Nico Rosberg (4.): – Láthatóan nagyon sokat javult az autó erre a hétvégére, amiért köszönet illeti a gyárban dolgozókat. Még mindig nem ott vagyunk, ahol lenni szeretnénk, de előreléptünk, és közelebb kerültünk az előttünk állókhoz. A versenytempónkon is sokat dolgoztunk, tehát jók a kilátásaink holnapra.
Nick Heidfeld (16.): – Ez a rajthely nem tükrözi az autó erejét, a második szakasz végén a nagy forgalom csapdájába estem, és amikor ilyen szoros a mezőny, kulcsfontosságú, hogy tiszta kört fuss. A versenyen gyorsabbak leszünk, de innen nem lesz könnyű a verseny, meg kellene ismételni a korábbi rajtjainkat.
Vitalij Petrov (10.): – Nem tudom, mi történt az autóval, az autó a kettes és a hármas kanyar között elkezdett furcsán működni. Hiába nyomtam a gázt, semmi sem történt, mint ahogy a váltási kísérleteimnél sem. Át kell néznünk a kocsit, hogy kiderüljön, mi történt. Csalódott vagyok, mert az autót jól beállítottuk, a pénteki állapothoz képest sokkal jobb volt a teljesítménye, sokkal jobb rajthelyet szalasztottam el.
Rubens Barrichello (15.): – Azok után, hogy pénteken kipróbáltuk az új kipufogórendszerünket, szombatra visszaálltunk a régire. Az első szakasz jó volt, a másodikban viszont kifogott rajtam a csúcsforgalom, ráadásul Sutil úgy előzött meg, hogy azzal mindkettőnk köre elszállt.
Pastor Maldonado (17.): – Sajnálom a piros zászlós szünetet, előtte nagyon jó körön voltam. Hiszek benne, hogy az első tíz közé kerülhettünk volna, talán a versenyen sikerül.
Adrian Sutil (11.): – Sokkal jobb ez a hétvége, mint az előzőek, hiszen komoly problémák nélkül dolgozhatunk. A második szakasz végén rosszkor jött a piros zászló, mert elvesztettem a mért körömet miatta, de elégedett vagyok, mert egyre jobb az autó.
Paul di Resta (8.): – Nagyon szép az eredmény, főleg azután, hogy kihagytam a pénteki második szabadedzést. Sikerült előrelépnünk egy kicsit, és szerencsénk is volt.
Kobajasi Kamui (13.): – Az első és a második etapban is forgalomba kerültem, az első fázis legvégén még tovább tudtam jutni, de nagy kár, hogy a legjobb tízbe már nem kerülhettem be, mert ilyen az idén még nem volt. Ennek ellenére nincsenek messze a pontszerző helyek, hiszen jól teljesítünk.
Sergio Pérez (12.): – Néhány változtatásnak köszönhetően sokkal könnyebben kezelhető az autó, mint tegnap, és a csapat is ügyesen dolgozott, hogy a sor elejére kerülhessek a második szakaszban a piros zászló után, de mivel várnom kellett, a kerekeim kihűltek – kár érte, mert sokkal előrébb is végezhettünk volna.
Sébastien Buemi (9.): – A csapat büszke lehet az eredményre, hiszen régen látott már ilyen jó teljesítményt, idén sokkal jobbak vagyunk, mint tavaly. A holnapi verseny fontos lesz a jó rajtpozíció miatt, szeretnénk pontokért menni, de a legfontosabb, hogy végigmenjünk.
Jaime Alguersuari (7.): – Gratulálok a csapatnak, remek stratégiát választott, nem volt egyszerű Sébastient és engem is bejuttatnia a harmadik szakaszba. Nem igazán számítottunk erre a versenytársaink sebessége láttán, de a piros zászló a másodikban a segítségünkre volt. Mivel az autót a versenyre állítottuk be, eséllyel pályázhatunk jó pár pontra, még akkor is, ha defenzíven kell majd vezetnem.
Heikki Kovalainen (19.): – Kivártam az utolsó percig, hogy egy kis nyomás alá helyezzem magam, és csak egyetlen mért kört teljesítettem, ami jól sikerült, 1:38 alatt. Tudtuk, hogy a pálya sokkal trükkösebb, ha hűvös az idő, de holnap jobbak leszünk, és tovább űzzük a középmezőnyt.
Jarno Trulli (20.): – Mindent kihoztam az autóból, amit csak lehetett, még keresem a megfelelő egyensúlyt, de apránként lépegetünk előre, és minden esélyünk megvan arra, hogy holnap jó versenyünk legyen.
Narain Karthikeyan (24.): – A harmadik szabadedzésen nagyon jó volt az autó, az időmérő is simán ment. A következő cél a Virgin megelőzése.
Vitantonio Liuzzi (23.): – Rendben volt az edzés, a második készlet gumin azonban furcsán ment az autó. A Virginhez közelebb tudtunk kerülni, és ez volt a fő célunk. A gumik típusától függetlenül versenybe tudunk szállni velük, és többé nem kell aggódnunk a százhét százalékos szabály miatt.
Timo Glock (22.): – Valamit elronthattunk tegnaphoz képest, mert egyáltalán nem működtek a gumik. Talán túl konzervatív volt a stratégiánk, de ez holnap még hasznunkra lehet.
Jérome d’Ambrosio (21.): – Az út elején járok, sokat kell még tanulnom, de jó irányba haladok, és folyamatosan fejlődök, az eredmények pedig azt mutatják, hogy a csapat is a helyes úton jár.
KÍNAI NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:33.706
2. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:34.421
3. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:34.463
4. Nico Rosberg német Mercedes 1:34.670
5. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:35.119
6. Felipe Massa brazil Ferrari 1:35.145
7. Jaime Alguersuari spanyol Toro Rosso-Ferrari 1:36.158
8. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:36.190
9. Sebastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari 1:36.203
10. Vitalij Petrov orosz Renault idő nélkül
11. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:35.874
12. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1:36.053
13. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:36.236
14. Michael Schumacher német Mercedes 1:36.457
15. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 1:36.465
16. Nick Heidfeld német Renault 1:36.611
17. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Cosworth 1:36.956
18. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:36.468
19. Heikki Kovalainen finn Lotus-Renault 1:37.894
20. Jarno Trulli olasz Lotus-Renault 1:38.318
21. Jerome D'Ambrosio belga Virgin-Cosworth 1:39.119
22. Timo Glock német Virgin-Cosworth 1:39.708
23. Vitantonio Liuzzi olasz Hispania-Cosworth 1:40.212
24. Narain Karthikeyan indiai Hispania-Cosworth 1:40.445
Legfrissebb hírek

Két támadóját is kölcsönadta a Vasas – hivatalos

Labdarúgó NB II
1 perce

Egy változás a férfi kézi klub-vb mezőnyében

Kézilabda
17 perce

Az Arsenal Saka góljával legyőzte a Milant Szingapúrban

Angol labdarúgás
26 perce

Robbie Keane előző klubjától érkezett középpályás az FTC-hez Abu Fani helyére – hivatalos

Labdarúgó NB I
28 perce

FORMULA 1-ES NYEREMÉNYJÁTÉK JÁTÉKSZABÁLYZATA 2025

F1
34 perce

Magyar állampolgárságot kapott az Esztergom kézise

Kézilabda
39 perce

A magyar csapat 72 érmet szerzett a prágai rúdsport és légtorna Eb-n

Egyéb egyéni
1 órája

Angliából érkezett ajánlat Nikitscher Tamásért – NS-infó

Légiósok
1 órája
Ezek is érdekelhetik