A tavalyi versenyen az 1-es, a 8-as és a 14-es kanyart kifogásolták a csapatok, ezért kérték meg arra az FIA-t, hogy szigorúan járjon el a tavaly lejáró licenc meghosszabbításánál. A kanyarokat azonban Charlie Whiting versenyigazgató szerint sikerült kielégítően felújítani.
A Kínai nagydíj szervezői az elmúlt hetekben 2017-ig meghosszabbították versenyrendezési szerződésüket – állítólag elérték Ecclestone-nál, hogy az eddigi jogdíj felét fizessék ki, azaz évi 45 millió dollárról alig több mint húszmillióra alkudták le a jogdíjat, azaz egy szintre a Magyar Nagydíjéval.
Az idén a Bahreini Nagydíjat törölték, az F1-ben ebben az évben bemutatkozó Indiai GP mellett a kínaiak versenye függött attól, hogy az FIA elfogadja-e a pályát. Indiáról később döntenek, s ha Japánban tovább súlyosbodik a helyzet, az is előfordulhat, hogy elmarad a szuzukai viadal.