Ross Brawn elismerte, hogy a Mercedes-istálló az új autó gyenge teljesítménye miatt olyanra vetemedett a barcelonai tesztelésen, amit ritkán tesznek meg az élcsapatok a felkészülés ezen szakaszában: időmérő szimulációt teljesítettek Nico Rosberggel a volánnál. A német az utolsó előtti napot az élen is zárta, de Felipe Massa egy nappal később fél másodpercet vert a németre.
„A barcelonai teszten Nico ment egy kört kevés üzemanyaggal és vadonatúj szuperlágy gumikkal, és így összesítésben a második helyen zárta a négynapos gyakorlást. Összességében azonban nem állunk ilyen jól" – mondta Brawn arra utalva, hogy a tesztelésen könnyű meghamisítani a valós erősorrendet, hiszen kevés csapat hajt végre időmérős szimulációt az idény előtti teszteken.
„Egy másodperccel vagyunk gyengébbek annál, ahol most állnunk kellene, azaz az élcsapatokhoz képest – állapította meg Brawn. – A következő fejlesztéseinkkel egy másodperces javulást kell elérnünk, és hiszek benne, hogy ez megvalósítható. Ugyanakkor a többiek sem ülnek a babérjaikon, ha ők is javulnak, semmi sem változik, és futhatunk az eredmények után."
Brawn elárulta, hogy az eddigi teszteken használt autóval az egyszerűségre törekedtek, hogy minél kevesebb problémába ütközve tudják kipróbálni a KERS-t és az új gumikat, de a jövő heti barcelonai teszten az autó teljesítménye kerül a középpontba.
Az autón elsősorban a kipufogórendszert kellett átalakítani, állítólag ezt a munkát megnehezítette, hogy a kocsi oldaldoboza csak sokadjára ment át a törésteszten.
Az idény előtti utolsó tesztet keddtől szombatig tartják meg Barcelonában, az öt napból mindegyik istálló csak négyet tölthet száguldással – a Mercedes szerdától szombatig gyakorol.