„Ha a két autó csaknem azonos teljesítményű, ugyanúgy nem tud előzni az üldöző, mint tavaly – mondta Alonso. – Arra az esetre jó lehet, ha a hátsó autó körönként több mint egy másodperccel gyorsabb, ezzel a légterelővel bizonyára meg tudtam volna előzni Petrovot Abu-Dzabiban. Az élbolyban azonban ne várjanak nagy csatákat csak emiatt.”
A spanyol szerint túl rövid az a 600 méteres szakasz, amelyet a pályákon kijelölnek a versenyzőknek a légterelő „kinyitására” (ennek köszönhetően csökken az autó légellenállása az egyenesben, és jelentősen felgyorsul), és kevés lesz az autók közötti sebességkülönbség.
Az FIA már korábban jelezte, hogy az igényeknek megfelelően növelheti vagy csökkentheti a 600 méteres távolságot – igaz, a szakértők is állandóan vitáznak azon, mennyire kell egyáltalán könnyebbé tenni egy-egy előzést.