A McLaren az első, valenciai teszten még a tavalyi autóját használta, csak Jerezben vetette be MP4-26-osát. Jenson Button szerint ez az elmaradás az új kocsi megbízhatatlanságával ötvözve óriási lemaradásba taszította a wokingi istállót.
„Közel sem teljesítettem annyi kört a teszteléseken, mint amennyit szerettem volna, így pedig lehetetlen megfelelő mértékben fejleszteni egy F1-es versenygépet – mondta a tavaly az első négy futamból kettőt, tavalyelőtt az első hétből ötöt megnyerő Button az olasz Autosprint magazinnak, majd kitért a konkrét problémákra. – Barcelonában érzékelhető a leginkább, hogy az autónak mennyire jók az aerodinamikai tulajdonságai, de a katalóniai gyakorlás után rá kellett döbbennünk, nem csak ezen a téren van rengeteg teendőnk."
A 2009-es világbajnok tavaly is sokáig versenyben volt a vb-címért, de végül csak az ötödik lett a bajnokságban. Első mclarenes idényét mégis sikeresnek értékelte, de sokkal többet várt a 2011-es szezontól. Most úgy tűnik, csalódnia kell, legalábbis az első futamokon.
„Nagyon erős lehet az autó, de meg kell ismernünk, és erre már csak egyetlen tesztünk maradt az idénynyitó előtt – mondta Button. – Rendkívül fontos lesz az utolsó teszt, de ha nem sikerül felülkerekedni a problémákon, az első néhány versenyen nagy hátrányban leszünk a többi élcsapathoz képest."
A bahreini idénynyitó törlése és a vb-rajt két héttel későbbre csúsztatása az élcsapatok közül a McLarennek kedvezhet a leginkább, akárcsak az, hogy a barcelonai tesztelésen nem négy, hanem öt napon át száguldozhatnak a pilóták. Button azonban így is nagyon visszafogott.
A riválisokról még kevésbé mer állást foglalni: „A minap azt hallottam az egyik szakértőtől, hogy a Red Bull hat tizeddel veri a Ferrarit, egy másik pedig azt állapította meg, hogy a Scuderia autói egy másodperccel vernek mindenki mást. A valós képet úgyis csak az első versenyen ismerjük meg."