A mostani erőforrásoknál 35 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyasztó turbómotorok fordulatszámát percenként legfeljebb 12 ezerben limitálják. Azt, hogy a csendesebbé – vagy legalábbis mélyebb hangúvá – váló autók teljesítménye ezzel együtt elérje a jelenlegi nyolchengeres, 2.4 literes motorokét (körülbelül 750 lóerő), az energiaátalakító rendszerek továbbfejlesztésével akarják elérni. Az F1-be jövőre visszatérő KERS teljesítményét 2013-ban 60 kilowattról 120-ra emelik.
Az új motorok fejlesztési munkáit és költségeit az FIA rendszeresen vizsgálja annak érdekében, hogy senki se szerezzen túl nagy előnyt az új motorja révén. A turbómotorokból 2013-ban egy pilóta csak ötöt használhat, 2014-ben pedig már csupán négyet. A fogyasztást is limitálják, várhatóan megadják az üzemanyagtartály maximális méretét.
A következő évben a váltókat nem négy, hanem öt egymás utáni versenyen kell használni, és az F-csatorna betiltásával egy időben engedélyezik az állítható dőlésszögű hátsó légterelőt, amelyet az előzéshez használhatnak a versenyzők.
A következő idényben a lekörözött autók visszaelőzhetik a mezőnyt a biztonsági időszakban, és újra engedélyezik a csapautatsításokat is. Az FIA ugyanakkor figyelmezteti az istállókat: mindezt olyan formában tegyék, hogy ne rontsák vele az F1 megítélését.
A csapatutasítások alkalmazását az után tiltották be, hogy a 2002-es Osztrák Nagydíjon az éllovas Rubens Barrichello az utolsó kanyarban engedte át a győzelmet Michael Schumachernek.
Azóta a csapatok burkolt formában alkalmazták az utasításokat, ám idén a Ferrari messzire ment a Német GP-n: „Fernando gyorsabb nálad. Jelezd, hogy érted az üzenetet" – szólt Rob Smedley versenymérnök Felipe Massával folytatott rádióbeszélgetése, amelyet követően a brazil elengedte maga mellett Fernando Alonsót. Az FIA százezer dollárra büntette a csapatot.
Az FIA azt is közölte pénteken, hogy 2012-től minden rádióbeszélgetés azonnal hozzáférhető lesz a tévétársaságok számára, s a közvetítés rendezőjétől függetlenül közölhetik azokat a közvetítésben.