Lewis Hamilton aludt néhányat a Japán Nagydíj után, és máris derűlátóbban várja a Formula–1-es idény hajráját, mint ahogy a szuzukai verseny utáni nyilatkozataiból sejteni lehetett. Az angol Japánban azt mondta, hogy „bár három verseny még hátravan, nem nagyon hiszem, hogy sikerül megnyernem a vébét, hiszen ahhoz ki kellene esniük az előttem állóknak, de ezek a srácok nem szoktak sűrűn hibázni."
Ehhez képest némi javulást jelent, hogy már kezdi keresni a végső diadalhoz vezető utat, és legalább eljátszik a gondolattal, miképpen futhatna be győztesként. A szerdai napot egykori általános iskolájában töltő, ott a gyerekeknek előadást tartó, illetve kedvenc tanárával is találkozó Hamilton a 2007-es idényben szerzett tapasztalatait elevenítette fel. Akkor újoncként megnyert helyzetből bukta el a világbajnokságot Kimi Räikkönennel szemben.
„Belátom, egyre nehezebb helyzetben vagyok, de ilyenkor eszembe jut a kétezer-hetes idény, és hogy mi történt az utolsó két-három versenyen – mondta Hamilton. – Két futammal az idény vége előtt Kimi tizenhét ponttal állt mögöttem, a végén mégis ő örülhetett. Sokat tanultam abból az esetből, a következő évben pedig az is megcáfolhatatlanná vált, hogy a szezon az utolsó verseny utolsó körének végéig tart. Nincs okom arra, hogy feladjam a harcot."
Hamilton 2007-ben az utolsó előtti viadalon, Kínában a boxutcába vezető útról lesodródva a kavicságyba csúszott, az idényzáró Brazil GP-n pedig előbb a rajtnál kisodródva visszaesett, majd autója elektronikája blokkolt le, s mire magához tért volna, megint a mezőny hátsó részében találta magát. Hiába jött fel a hetedik helyre, kikapott Räikkönentől.
Egy évvel később viszont ő örülhetett Interlagosban, Felipe Massa győzelme ellenére úgy lett világbajnok, hogy a futam utolsó kanyarjában előzte meg az eleredő esőben slick gumikon a pályán maradó Timo Glockot. (A Toyota németje a verseny után rengeteg kritikát kapott, pedig kockázatos lépésével tulajdonképpen ő teremtette meg a vb megnyerésének lehetőségét Massa számára.)
Ugyanakkor meg kell jegyezni, hogy bár Hamilton 28 pontos lemaradása a jelenlegi pontszámítási rendszerben nem olyan nagy, mint Räikkönené volt három éve, az angolt hárman is megelőzik a pontversenyben. Ráadásul az elmúlt időszakban nem Mark Webber, Sebastian Vettel vagy Fernando Alonso idézte fel Hamilton 2007-es hibáit, illetve balszerencse-sorozatát, hanem éppen a McLaren angolja.
Ám mint tudjuk, a szerencse forgandó. Talán már Hamilton újbóli felemelkedésének jele lehet, hogy az angol váltójából éppen Szuzukában szállt el a harmadik fokozat, valamint hogy várhatóan váltócsere, s az ezzel járó öt rajthelyes büntetés nélkül megússza a Dél-koreai Nagydíjat, mert a Japánban meghibásodó körmös kapcsoló cseréje nem von szankciót maga után.
„Lelassultam a verseny végére, hiszen csak a negyedik és a hetedik fokozat között tudtam tartani a váltót, és néhány kanyarból lassan gyorsult ki a kocsi – mondta Hamilton. – Szerencsére a köridőm nem lett sokkal rosszabb, mert Szuzuka gyors pálya, alig kell az alacsony fokozatokat használni. Elég nagy előnyöm volt a többiekkel szemben, nem értek utol, és elég pontot szereztem ahhoz, hogy életben tartsam a reményt."