Vettel a győzelmet, Webber a növekvő előnyét ünnepelte, Alonso pedig azt, hogy túl van a szuzukai futamon (Fotó: Action Images) |
Sebastian Vettel idei harmadik, pályafutása nyolcadik nagydíjgyőzelmét szerezte meg Szuzukában, az első pályán, ahol másodszor tudott diadalmaskodni. A Red Bull-istálló német versenyzője ezzel pontszámban utolérte Fernando Alonsót.
Sebastian Vettel: – Varázslatos nap volt, délelőtt a pole pozíció, délután a győzelem sikerült. A szerelőink egy része csütörtöktől szombatig egy percet sem aludt, jól jött nekik, hogy nem volt időmérő. Ezt a pályát a mi autónknak tervezték, és ahogy fogyott az üzemanyag a kocsiból, annál nagyobb élvezet volt száguldani rajta. Végre elégedett lehetek a pontversenybeli pozíciómmal is. |
Vettelnek megemlítették, hogy korábban csak Mika Häkkinen és Michael Schumacher tudott egymás utáni években nyerni Szuzukában, s a második diadal évében mindketten világbajnokok lettek (Schumi 2002-ben triplázása után is vb-t nyert). „Még büszkébb vagyok a győzelmemre, remélem, jó előjel lesz" – mondta Vettel.
A vb-éllovas Mark Webber végig ott volt csapattársa sarkában, de esélye sem volt arra, hogy támadást indítson, és a boxkiállások során sem kerülhetett a német elé. Mivel Fernando Alonsót megelőzte, pontversenybeli előnye 11-ről 14 pontra nőtt – ennek örült, de elismerte, hogy miután Vettel közelebb került hozzá, össze kell szednie magát.
Mark Webber: – Összességében jó eredmény született, hiszen nőtt az előnyöm, és Seb is megérdemelten nyert. A győzelemhez a rajtnál meg kellett volna vernem Sebastiant, de esélyem sem volt rá, sőt Robert Kubica is megelőzött, mielőtt kiesett volna. Ugyanakkor most már muszáj lesz győznöm, és hiszek benne, hogy sikerülni is fog, mert kell a világbajnoki címhez. |
Alonso tudta, hogy nehéz lesz megverni a Red Bull-Renault-kat, ezért nem is nagyon hitt a győzelemben, elégedett a harmadik hellyel, ami számára a maximum volt Szuzukában.
Fernando Alonso: – Mivel ez a Red Bull pályája volt, és ki is használta az előnyeit, a lehető legjobban jöttünk ki a legnehezebb versenyből. Tulajdonképpen az eddigi 16 pályából 15 a Red Bullnak kedvezett, mégis csak hetet tudott megnyerni. Általában történik velük valami, nem hiszem, hogy az utolsó három futamon más lenne a helyzet. Az ilyen hibákra kell lecsapnunk, és akkor lesz esély a vébé megnyerésére. Ha hibátlanul végzik a munkájukat a hátralévő futamokon, semmit sem tehetünk. |
Lewis Hamilton autójában a vasárnapi időmérő előtt váltót cseréltek (a pilóta autójában következmények nélkül kicserélhették volna a szingapúri kiesésekor megsérülő váltót, de a csapat csak pénteken jött rá, hogy sérült az alkatrész, ezért már csak büntetés fejében módosíthatott eredeti tervén, hogy csak a szuzukai futam után vált), de nem vált be az új alkatrész. A McLaren-pilóta ugyanis a verseny hajrájára elveszítette a harmadik sebességi fokozatot, és annyi időt veszített, hogy le kellett mondania a negyedik helyről Jenson Button javára. Mivel végigment a versenyen, a váltó újbóli cseréje miatt várhatóan Dél-Koreában is rajtbüntetést fog kapni.
Lewis Hamilton: – Ilyen helyzetben nehéz bizakodónak maradni, ezért nem hittem benne, hogy végigbírja a váltó a versenyt. Furcsa hangok jöttek a motorból, ezért vigyáznom kellett rá. Szerencsére elég előnyöm volt ahhoz, hogy óvatos legyek, a negyedik és a hetedik fokozat között váltogattam. Bár három verseny még hátravan, nem nagyon hiszem, hogy sikerül megnyernem a vébét, hiszen ahhoz ki kellene esniük az előttem állóknak, de ezek a srácok nem szoktak sűrűn hibázni. |
Jenson Button a kemény keverékű gumikon rajtolt, mert arra számított, hogy a többiek lágy abroncsai korán romlani kezdenek, és ezzel előnyt szerez. Nem jött be a terve, és csak Hamilton váltóhibájának köszönhette, hogy a célba éréskor nem veszített pozíciót.
Jenson Button: – Egyrészt lassú volt a kemény keverékű gumi, de a fő baj az volt, hogy nem reagáltunk idejében a helyzetre, és túl sokáig kint maradtam a pályán, így esélyem sem volt arra, hogy beérjem a többieket. Persze nem azt mondom, hogy más taktikával lett volna, az autó nem elég gyors ahhoz, hogy felvegyük a versenyt a Red Bull-lal és a Ferrarival, remélem, Dél-Koreában ez másképp lesz. Egyre távolabb vagyok a vébé éllovasától, egyre nehezebbé válik a feladatom. |
A NEM HIVATALOS VÉGEREDMÉNY | ||
1. Vettel | Red Bull-Renault | 1 óra 30:27.323 |
2. Webber | Red Bull-Renault | +0.905 |
3. Alonso | Ferrari | +2.721 |
4. Button | McLaren-Mercedes | +13.522 |
5. Hamilton | McLaren-Mercedes | +39.595 |
6. Schumacher | Mercedes | +59.933 |
7. Kobajasi | Sauber-Ferrari | +1:04:038 |
8. Heidfeld | Sauber-Ferrari | +1:09.648 |
9. Barrichello | Williams-Cosworth | +1:10.846 |
10. Buemi | Toro Rosso-Ferrari | +1:12.806 |
11. Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari | +1 kör |
12. Kovalainen | Lotus-Cosworth | +1 kör |
13. Trulli | Lotus-Cosworth | +2 kör |
14. Glock | Virgin-Cosworth | +2 kör |
15. Senna | Hispania-Cosworth | +2 kör |
16. Jamamoto | Hispania-Cosworth | +3 kör |
17. Rosberg | Mercedes | +5 kör |
NEM ÉRT CÉLBA | ||
Sutil | Force India-Mercedes | 45 |
Kubica | Renault | 4 |
Hülkenberg | Williams-Cosworth | 1 |
Massa | Ferrari | 1 |
Petrov | Renault | 1 |
Liuzzi | Force India-Mercedes | 1 |
Di Grassi | Virgin-Cosworth | 1 |
PILÓTÁK | |
1. Webber | 220 |
2. Alonso | 206 |
Vettel | 206 |
4. Hamilton | 192 |
5. Button | 189 |
6. Massa | 128 |
7. Rosberg | 122 |
8. Kubica | 114 |
9. Schumacher | 54 |
10. Sutil | 47 |
11. Barrichello | 41 |
12. Kobajasi | 27 |
13. Petrov | 19 |
14. Hülkenberg | 17 |
15. Liuzzi | 13 |
16. Buemi | 8 |
17. De la Rosa | 6 |
18. Heidfeld | 4 |
19. Alguersuari | 3 |
ISTÁLLÓK | |
1. Red Bull-Renault | 426 |
2. McLaren-Mercedes | 381 |
3. Ferrari | 334 |
4. Mercedes | 176 |
5. Renault | 133 |
6. Force India-Mercedes | 60 |
7. Williams-Cosworth | 58 |
8. Sauber-Ferrari | 37 |
9. Toro Rosso-Ferrari | 11 |