
Az idény elején több motor is tönkrement Fernando Alonso Ferrarijában, azóta szinte minden verseny előtt felvetődött, hogy a spanyolnak vigyáznia kell erőforrásaival, mert a világbajnokság esélyesei közül ő van a legnagyobb bajban e téren. Ehhez képest a Dél-koreai Nagydíjon egyik riválisa, Sebastian Vettel motorhibájának köszönhette győzelmét és hogy a világbajnoki pontverseny élére állt.
„Ez is azt mutatja, bármi megtörténhet, és hogy ez a győzelem önmagában még semmit sem jelent, hiszen az új pontszámítási rendszerben a nagynak tűnő különbségek is gyorsan megváltozhatnak. Még mindig öten küzdünk a világbajnoki címért – mondta az F1-ben első, esős versenyen aratott diadalát megszerző Alonso. – Persze nagyon örülök az eredménynek, talán ez volt a legjobb versenyünk az idén, ráadásul Felipe is fel tudott állni a dobogóra, mégpedig úgy, hogy az egész hétvégén versenyképesek voltunk.”
Mark Webber már a biztonsági autó boxba hajtása utáni második körben kicsúszott, és bár magát a megpördülést talán sértetlenül megúszta volna az autója, koccant az arra érkező Nico Rosberggel, és totálkárosra tört. Az ausztrál magára vállalta a hibát, de nem tartja tragédiának, hogy 14 pontos előnyéből 11 pontos hátránya lett Alonsóhoz képest. Sőt, Vettel kiesése után még mindig ő áll jobban a Red Bull pilótái közül – igaz, a csapat vezetősége a héten többször is leszögezte, hogy semmi szín alatt nem állítanak fel erősorrendet a két pilóta között.
| |
A McLarennél más lehet a helyzet Lewis Hamilton a második helyezésének köszönhetően Vettelt megelőzve feljött a pontverseny harmadik helyére, és ugyanúgy 21 pont a hátránya Alonsóhoz képest, ahogy az előnye 21 pont Buttonnal szemben. Hamilton a versenyt megelőzően, a biztonsági autó mögötti körözés során többször is sürgette a rajtot, s bár az elején Rosberg megelőzte őt, végül is jól járt a második hellyel.
„Nem voltam dühös, csak versenyezni akartam – mondta a biztonsági időszak alatti rádióbeszélgetéseiről Hamilton. – A hosszú féktávokon gond volt a fékekkel, az első és a hátsó kerekek is leblokkoltak. A pálya többi szakaszán gyors voltam, és bár meglehetett volna a győzelem is, az előző négy futam eredményeihez képest ez is csodálatos. Senki sem számított arra, hogy a Red Bull nullázni fog itt, ez is azt mutatja, hogy teljesen nyílt a világbajnokság.”
Hamilton társáról, Buttonról sokan azt tartották, hogy az esetleges esős versenyeken kap majd lehetőséget rá, hogy felzárkózzon, de ezúttal nem volt szerencséje, csak a 12. helyen ért célba, és ő maga is elismerte, hogy nincs már esélye világbajnoki címe megvédésére.
„A másik négy embernek kétszer kellene kiesnie ahhoz, hogy megnyerjem a vébét, de erre nincs már esély, valójában nem érzem úgy, hogy megvédhetem a címemet – mondta Button, s azt is jelezte, hogy ha kell, szívesen segít Hamiltonnak, bár úgy véli, a McLaren nem fogja megkérni erre. – Borzasztó versenyem volt, semmit sem tudtam csinálni, az autóm tapadása nulla volt, én voltam a leglassúbb ember a pályán. Rémesen éreztem magam, sokkal korábban le kellett volna inteni a versenyt, mert már túl sötét volt.”
Vettel is a sötétségre panaszkodott, mielőtt kiesett volna, de utólag belátta, hogy nem volt veszélyes döntés a sportfelügyelőktől a teljes versenytáv engedélyezése.
„Közepesen sötét sisakrostélyt használtam, néhány helyen egyáltalán nem láttam, hol vannak a buckák az aszfalton. Kár, hogy nem intették le a versenyt korábban, de a többiek végig tudtak menni, ami azt mutatja, hogy ők a végén is jól láttak – mondta Vettel, akit az idén nem először zavart meg autója műszaki hibája. – Kezd sok lenni a műszaki hibákból az idén, tudom, hogy mindenkinek vannak hasonló problémái, de úgy érzem, én különösen balszerencsés vagyok. A sebességünkkel továbbra sincs probléma, küzdünk tovább leszegett fejjel.”
| |
| 1. Alonso | Ferrari | 2 óra 48:20.810 |
| 2. Hamilton | McLaren-Mercedes | +14.999 |
| 3. Massa | Ferrari | +30.868 |
| 4. Schumacher | Mercedes | +39.688 |
| 5. Kubica | Renault | +47.734 |
| 6. Liuzzi | Force India-Mercedes | +53.571 |
| 7. Barrichello | Williams-Cosworth | +1:09.257 |
| 8. Kobajasi | Sauber-Ferrari | +1:17.889 |
| 9. Heidfeld | Sauber-Ferrari | +1:20.107 |
| 10. Hülkenberg | Williams-Cosworth | +1:20.851 |
| 11. Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari | +1:24.146 |
| 12. Button | McLaren-Mercedes | +1:29.939 |
| 13. Kovalainen | Lotus-Cosworth | +1 kör |
| 14. Senna | Hispania-Cosworth | +2 kör |
| 15. Jamamoto | Hispania-Cosworth | +2 kör |
| Leggyorsabb kör: Alonso, 1:50.257 | ||
| NEM ÉRT CÉLBA | ||
| Sutil | Force India-Mercedes | 46 |
| Vettel | Red Bull-Renault | 45 |
| Petrov | Renault | 39 |
| Glock | Virgin-Cosworth | 31 |
| Buemi | Toro Rosso-Ferrari | 30 |
| Di Grassi | Virgin-Cosworth | 25 |
| Trulli | Lotus-Cosworth | 25 |
| Webber | Red Bull-Renault | 18 |
| Rosberg | Mercedes | 18 |
| PILÓTÁK | |
| 1. Alonso | 231 |
| 2. Webber | 220 |
| 3. Hamilton | 210 |
| 4. Vettel | 206 |
| 5. Button | 189 |
| 6. Massa | 143 |
| 7. Kubica | 124 |
| 8. Rosberg | 122 |
| 9. Schumacher | 66 |
| 10. Barrichello | 47 |
| 11. Sutil | 47 |
| 12. Kobajasi | 31 |
| 13. Liuzzi | 21 |
| 14. Petrov | 19 |
| 15. Hülkenberg | 18 |
| 16. Buemi | 8 |
| 17. De la Rosa | 6 |
| 18. Heidfeld | 6 |
| 19. Alguersuari | 3 |
| ISTÁLLÓK | |
| 1. Red Bull-Renault | 426 |
| 2. McLaren-Mercedes | 399 |
| 3. Ferrari | 374 |
| 4. Mercedes | 188 |
| 5. Renault | 143 |
| 6. Force India-Mercedes | 68 |
| 7. Williams-Cosworth | 65 |
| 8. Sauber-Ferrari | 43 |
| 9. Toro Rosso-Ferrari | 11 |







