Az idény elején több motor is tönkrement Fernando Alonso Ferrarijában, azóta szinte minden verseny előtt felvetődött, hogy a spanyolnak vigyáznia kell erőforrásaival, mert a világbajnokság esélyesei közül ő van a legnagyobb bajban e téren. Ehhez képest a Dél-koreai Nagydíjon egyik riválisa, Sebastian Vettel motorhibájának köszönhette győzelmét és hogy a világbajnoki pontverseny élére állt.
„Ez is azt mutatja, bármi megtörténhet, és hogy ez a győzelem önmagában még semmit sem jelent, hiszen az új pontszámítási rendszerben a nagynak tűnő különbségek is gyorsan megváltozhatnak. Még mindig öten küzdünk a világbajnoki címért – mondta az F1-ben első, esős versenyen aratott diadalát megszerző Alonso. – Persze nagyon örülök az eredménynek, talán ez volt a legjobb versenyünk az idén, ráadásul Felipe is fel tudott állni a dobogóra, mégpedig úgy, hogy az egész hétvégén versenyképesek voltunk.”
Mark Webber már a biztonsági autó boxba hajtása utáni második körben kicsúszott, és bár magát a megpördülést talán sértetlenül megúszta volna az autója, koccant az arra érkező Nico Rosberggel, és totálkárosra tört. Az ausztrál magára vállalta a hibát, de nem tartja tragédiának, hogy 14 pontos előnyéből 11 pontos hátránya lett Alonsóhoz képest. Sőt, Vettel kiesése után még mindig ő áll jobban a Red Bull pilótái közül – igaz, a csapat vezetősége a héten többször is leszögezte, hogy semmi szín alatt nem állítanak fel erősorrendet a két pilóta között.
|
A McLarennél más lehet a helyzet Lewis Hamilton a második helyezésének köszönhetően Vettelt megelőzve feljött a pontverseny harmadik helyére, és ugyanúgy 21 pont a hátránya Alonsóhoz képest, ahogy az előnye 21 pont Buttonnal szemben. Hamilton a versenyt megelőzően, a biztonsági autó mögötti körözés során többször is sürgette a rajtot, s bár az elején Rosberg megelőzte őt, végül is jól járt a második hellyel.
„Nem voltam dühös, csak versenyezni akartam – mondta a biztonsági időszak alatti rádióbeszélgetéseiről Hamilton. – A hosszú féktávokon gond volt a fékekkel, az első és a hátsó kerekek is leblokkoltak. A pálya többi szakaszán gyors voltam, és bár meglehetett volna a győzelem is, az előző négy futam eredményeihez képest ez is csodálatos. Senki sem számított arra, hogy a Red Bull nullázni fog itt, ez is azt mutatja, hogy teljesen nyílt a világbajnokság.”
Hamilton társáról, Buttonról sokan azt tartották, hogy az esetleges esős versenyeken kap majd lehetőséget rá, hogy felzárkózzon, de ezúttal nem volt szerencséje, csak a 12. helyen ért célba, és ő maga is elismerte, hogy nincs már esélye világbajnoki címe megvédésére.
„A másik négy embernek kétszer kellene kiesnie ahhoz, hogy megnyerjem a vébét, de erre nincs már esély, valójában nem érzem úgy, hogy megvédhetem a címemet – mondta Button, s azt is jelezte, hogy ha kell, szívesen segít Hamiltonnak, bár úgy véli, a McLaren nem fogja megkérni erre. – Borzasztó versenyem volt, semmit sem tudtam csinálni, az autóm tapadása nulla volt, én voltam a leglassúbb ember a pályán. Rémesen éreztem magam, sokkal korábban le kellett volna inteni a versenyt, mert már túl sötét volt.”
Vettel is a sötétségre panaszkodott, mielőtt kiesett volna, de utólag belátta, hogy nem volt veszélyes döntés a sportfelügyelőktől a teljes versenytáv engedélyezése.
„Közepesen sötét sisakrostélyt használtam, néhány helyen egyáltalán nem láttam, hol vannak a buckák az aszfalton. Kár, hogy nem intették le a versenyt korábban, de a többiek végig tudtak menni, ami azt mutatja, hogy ők a végén is jól láttak – mondta Vettel, akit az idén nem először zavart meg autója műszaki hibája. – Kezd sok lenni a műszaki hibákból az idén, tudom, hogy mindenkinek vannak hasonló problémái, de úgy érzem, én különösen balszerencsés vagyok. A sebességünkkel továbbra sincs probléma, küzdünk tovább leszegett fejjel.”
|
1. Alonso | Ferrari | 2 óra 48:20.810 |
2. Hamilton | McLaren-Mercedes | +14.999 |
3. Massa | Ferrari | +30.868 |
4. Schumacher | Mercedes | +39.688 |
5. Kubica | Renault | +47.734 |
6. Liuzzi | Force India-Mercedes | +53.571 |
7. Barrichello | Williams-Cosworth | +1:09.257 |
8. Kobajasi | Sauber-Ferrari | +1:17.889 |
9. Heidfeld | Sauber-Ferrari | +1:20.107 |
10. Hülkenberg | Williams-Cosworth | +1:20.851 |
11. Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari | +1:24.146 |
12. Button | McLaren-Mercedes | +1:29.939 |
13. Kovalainen | Lotus-Cosworth | +1 kör |
14. Senna | Hispania-Cosworth | +2 kör |
15. Jamamoto | Hispania-Cosworth | +2 kör |
Leggyorsabb kör: Alonso, 1:50.257 | ||
NEM ÉRT CÉLBA | ||
Sutil | Force India-Mercedes | 46 |
Vettel | Red Bull-Renault | 45 |
Petrov | Renault | 39 |
Glock | Virgin-Cosworth | 31 |
Buemi | Toro Rosso-Ferrari | 30 |
Di Grassi | Virgin-Cosworth | 25 |
Trulli | Lotus-Cosworth | 25 |
Webber | Red Bull-Renault | 18 |
Rosberg | Mercedes | 18 |
PILÓTÁK | |
1. Alonso | 231 |
2. Webber | 220 |
3. Hamilton | 210 |
4. Vettel | 206 |
5. Button | 189 |
6. Massa | 143 |
7. Kubica | 124 |
8. Rosberg | 122 |
9. Schumacher | 66 |
10. Barrichello | 47 |
11. Sutil | 47 |
12. Kobajasi | 31 |
13. Liuzzi | 21 |
14. Petrov | 19 |
15. Hülkenberg | 18 |
16. Buemi | 8 |
17. De la Rosa | 6 |
18. Heidfeld | 6 |
19. Alguersuari | 3 |
ISTÁLLÓK | |
1. Red Bull-Renault | 426 |
2. McLaren-Mercedes | 399 |
3. Ferrari | 374 |
4. Mercedes | 188 |
5. Renault | 143 |
6. Force India-Mercedes | 68 |
7. Williams-Cosworth | 65 |
8. Sauber-Ferrari | 43 |
9. Toro Rosso-Ferrari | 11 |