Ez a siker önmagában semmit sem jelent - Alonso

Vágólapra másolva!
2010.10.24. 13:10
null
Fernando Alonso 11 pontos előnnyel vezet a vb-pontversenyben (Fotó: Action Images)
Címkék
Fernando Alonso örül a Dél-koreai Nagydíjon aratott győzelmének, de óvatosan kezeli, hogy átvette a vezetést a vb-pontversenyben, továbbra is tart riválisaitól. Lewis Hamilton változatlanul lelkes, míg Jenson Button lemondott a vb-címről. Sebastian Vettel balszerencséjére panaszkodik.

Az idény elején több motor is tönkrement Fernando Alonso Ferrarijában, azóta szinte minden verseny előtt felvetődött, hogy a spanyolnak vigyáznia kell erőforrásaival, mert a világbajnokság esélyesei közül ő van a legnagyobb bajban e téren. Ehhez képest a Dél-koreai Nagydíjon egyik riválisa, Sebastian Vettel motorhibájának köszönhette győzelmét és hogy a világbajnoki pontverseny élére állt.

„Ez is azt mutatja, bármi megtörténhet, és hogy ez a győzelem önmagában még semmit sem jelent, hiszen az új pontszámítási rendszerben a nagynak tűnő különbségek is gyorsan megváltozhatnak. Még mindig öten küzdünk a világbajnoki címért – mondta az F1-ben első, esős versenyen aratott diadalát megszerző Alonso. – Persze nagyon örülök az eredménynek, talán ez volt a legjobb versenyünk az idén, ráadásul Felipe is fel tudott állni a dobogóra, mégpedig úgy, hogy az egész hétvégén versenyképesek voltunk.”

Mark Webber már a biztonsági autó boxba hajtása utáni második körben kicsúszott, és bár magát a megpördülést talán sértetlenül megúszta volna az autója, koccant az arra érkező Nico Rosberggel, és totálkárosra tört. Az ausztrál magára vállalta a hibát, de nem tartja tragédiának, hogy 14 pontos előnyéből 11 pontos hátránya lett Alonsóhoz képest. Sőt, Vettel kiesése után még mindig ő áll jobban a Red Bull pilótái közül – igaz, a csapat vezetősége a héten többször is leszögezte, hogy semmi szín alatt nem állítanak fel erősorrendet a két pilóta között.

 WEBBER ÜTKÖZIK ROSBERGGEL
 

A McLarennél más lehet a helyzet Lewis Hamilton a második helyezésének köszönhetően Vettelt megelőzve feljött a pontverseny harmadik helyére, és ugyanúgy 21 pont a hátránya Alonsóhoz képest, ahogy az előnye 21 pont Buttonnal szemben. Hamilton a versenyt megelőzően, a biztonsági autó mögötti körözés során többször is sürgette a rajtot, s bár az elején Rosberg megelőzte őt, végül is jól járt a második hellyel.

„Nem voltam dühös, csak versenyezni akartam – mondta a biztonsági időszak alatti rádióbeszélgetéseiről Hamilton. – A hosszú féktávokon gond volt a fékekkel, az első és a hátsó kerekek is leblokkoltak. A pálya többi szakaszán gyors voltam, és bár meglehetett volna a győzelem is, az előző négy futam eredményeihez képest ez is csodálatos. Senki sem számított arra, hogy a Red Bull nullázni fog itt, ez is azt mutatja, hogy teljesen nyílt a világbajnokság.”

Hamilton társáról, Buttonról sokan azt tartották, hogy az esetleges esős versenyeken kap majd lehetőséget rá, hogy felzárkózzon, de ezúttal nem volt szerencséje, csak a 12. helyen ért célba, és ő maga is elismerte, hogy nincs már esélye világbajnoki címe megvédésére.

„A másik négy embernek kétszer kellene kiesnie ahhoz, hogy megnyerjem a vébét, de erre nincs már esély, valójában nem érzem úgy, hogy megvédhetem a címemet – mondta Button, s azt is jelezte, hogy ha kell, szívesen segít Hamiltonnak, bár úgy véli, a McLaren nem fogja megkérni erre. – Borzasztó versenyem volt, semmit sem tudtam csinálni, az autóm tapadása nulla volt, én voltam a leglassúbb ember a pályán. Rémesen éreztem magam, sokkal korábban le kellett volna inteni a versenyt, mert már túl sötét volt.”

Vettel is a sötétségre panaszkodott, mielőtt kiesett volna, de utólag belátta, hogy nem volt veszélyes döntés a sportfelügyelőktől a teljes versenytáv engedélyezése.

„Közepesen sötét sisakrostélyt használtam, néhány helyen egyáltalán nem láttam, hol vannak a buckák az aszfalton. Kár, hogy nem intették le a versenyt korábban, de a többiek végig tudtak menni, ami azt mutatja, hogy ők a végén is jól láttak – mondta Vettel, akit az idén nem először zavart meg autója műszaki hibája. – Kezd sok lenni a műszaki hibákból az idén, tudom, hogy mindenkinek vannak hasonló problémái, de úgy érzem, én különösen balszerencsés vagyok. A sebességünkkel továbbra sincs probléma, küzdünk tovább leszegett fejjel.”

 VETTELNEK LEÁLL AZ AUTÓJA
 
DÉL-KOREAI NAGYDÍJ – A NEM HIVATALOS VÉGEREDMÉNY
1. Alonso Ferrari 2 óra 48:20.810
2. Hamilton McLaren-Mercedes +14.999
3. Massa Ferrari +30.868
4. Schumacher Mercedes +39.688
5. Kubica Renault +47.734
6. Liuzzi Force India-Mercedes +53.571
7. Barrichello Williams-Cosworth +1:09.257
8. Kobajasi Sauber-Ferrari +1:17.889
9. Heidfeld Sauber-Ferrari +1:20.107
10. Hülkenberg Williams-Cosworth +1:20.851
11. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari +1:24.146
12. Button McLaren-Mercedes +1:29.939
13. Kovalainen Lotus-Cosworth +1 kör
14. Senna Hispania-Cosworth +2 kör
15. Jamamoto Hispania-Cosworth +2 kör
     
Leggyorsabb kör: Alonso, 1:50.257  
     
NEM ÉRT CÉLBA 
Sutil Force India-Mercedes 46
Vettel Red Bull-Renault 45
Petrov Renault 39
Glock Virgin-Cosworth 31
Buemi Toro Rosso-Ferrari 30
Di Grassi Virgin-Cosworth 25
Trulli Lotus-Cosworth 25
Webber Red Bull-Renault 18
Rosberg Mercedes 18
 A VILÁGBAJNOKI PONTVERSENY ÁLLÁSA
 PILÓTÁK
1. Alonso 231
2. Webber 220
3. Hamilton 210
4. Vettel 206
5. Button 189
6. Massa 143
7. Kubica 124
8. Rosberg 122
9. Schumacher 66
10. Barrichello 47
11. Sutil 47
12. Kobajasi 31
13. Liuzzi 21
14. Petrov 19
15. Hülkenberg 18
16. Buemi 8
17. De la Rosa 6
18. Heidfeld 6
19. Alguersuari 3
   
 ISTÁLLÓK
1. Red Bull-Renault 426
2. McLaren-Mercedes 399
3. Ferrari 374
4. Mercedes 188
5. Renault 143
6. Force India-Mercedes 68
7. Williams-Cosworth 65
8. Sauber-Ferrari 43
9. Toro Rosso-Ferrari 11
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik