A Szingapúri és a Japán Nagydíj alakulásából arra lehet következtetni, hogy az időmérő edzéseken nyújtott teljesítménynek kulcsszerepe lehet a világbajnoki cím eldöntésében. Az éjszakai viadalon Fernando Alonso szerezte meg az első rajtkockát, és hiába tűnt gyorsabbnak a versenyen Sebastian Vettel, a spanyol diadalmaskodott a német előtt. Vasárnap Vettel századokkal verte meg az időmérőn Mark Webbert, és az ausztrálnak délután esélye sem volt arra, hogy támadást indítson csapattársa ellen.
A hátralévő három futamon, Dél-Koreában, Brazíliában és Abu-Dzabiban ugyanúgy rövid egyenes szakasz előzi meg az első kanyart, mint az előző két helyszínen, azaz nem sok esélyük lesz az ellenfeleknek arra, hogy átvegyék a vezetést a pole pozícióstól. Az idén a tankolás nélküli versenyeken pedig már annyira kevés a lehetőség a boxtaktika variálására, hogy ha nem történik súlyos vezetői vagy műszaki hiba, a kiegyenlített élmezőny sorrendje a verseny végére nemigen változik meg (persze mindez száraz időjárásra vonatkozik, esőben ugyebár minden lehetséges).
Stefano Domenicali, a Ferrari csapatfőnöke is úgy látja, hogy az időmérő edzéseken nyújtott teljesítmény döntheti el a világbajnokság végeredményét.
„A versenytempónk nem sokban különbözik a Red Bullétól, de ha a rajtrácson az autói mögé szorulunk, nem sok mindent tehetünk – mondta Domenicali. – A Red Bull kiváló munkát végez a felkészülés során, ennek köszönheti az időmérőkön nyújtott pazar teljesítményét. Ugyanakkor megmutattuk már, hogy amikor le tudjuk győzni a kvalifikáción, a versenyen is előttük maradunk, úgyhogy elsősorban erre kell törekednünk."
Domenicali Alonsóhoz hasonlóan úgy véli, a Ferrari számára a lehető legjobb eredmény volt a harmadik hely Szuzukában. Persze ehhez szerencse is kellett, hiszen az időmérőn Lewis Hamilton és Robert Kubica is megverte a spanyolt, de az angolt váltócsere miatt hátrébb sorolták, a lengyel pedig a futam elején kiesett.
„Az időmérőhöz képest a versenyen nem volt gond a sebességünkkel. A Red Bull nagyon erős volt, de a McLaren sem volt rossz, Lewis azonban az egész hétvégén szenvedett a váltóival. Elégedettek vagyunk, Fernando az elmúlt hat versenyből ötön dobogóra állt, s ezt a formát meg kell tartanunk" – mondta Domenicali.
A Red Bullnál is elsősorban az időmérőket tartják szem előtt, s nemigen aggódnak, hiszen tavaly Brazíliában és Abu-Dzabiban is nyerni tudtak (igaz, egyiken sem a pole pozícióból indulva), míg a dél-koreai pályát az első kanyart követő hosszú egyenes ellenére saját autóik számára kedvezőnek tartják.