A legnehezebb futam vár a száguldó cirkuszra

Vágólapra másolva!
2010.09.23. 17:02
null
A szingapúri pálya alaprajza (Grafika: www.fia.com)
Vasárnap délután a 3. Szingapúri Nagydíjjal folytatódik a Formula–1-es világbajnokság. A versenynaptár egyetlen éjszakai futamának helyszíne papíron a Red Bullnak kedvez, de a Ferrarinál és a McLarennél is reménykednek a jó eredményben. A versenyhétvége kezdete előtt bemutatjuk a pályát.

A Formula–1-es versenynaptárban talán a Szingapúri Nagydíj jelenti a legnagyobb kihívást a pilótáknak. Egyrészt a pálya azon kevesek egyike, amelyen az óramutató járásával ellentétes irányban száguldanak a versenyzők, másrészt a ring hosszú, és rendkívül sok kanyar színesíti. A futamidőt tekintve ez a leghosszabb verseny az idényben, ráadásul magas páratartalom és nagy hőség nehezíti a versenyzők feladatát. Ha ez mind nem lenne elég, a szingapúri futam az egyetlen éjszakai verseny a szezonban.

Noha hatalmas reflektorok gondoskodnak a kivilágításról, a szokatlan menetrend felborítja a pilóták bioritmusát. Ahogy Nico Rosberg, a Mercedes pilótája fogalmazott: „A szingapúri hétvége során alig látunk napfényt.”

Az aszfaltcsík nemcsak rendkívül kanyargós, de a városi pályákra jellemző módon hepehupás is – bár egyelőre kérdés, hogy ez idén is így lesz-e, ugyanis a szervezők a ring bizonyos részeit újraaszfaltozták. A meteorológusok esőt jósolnak a hétvégére, ami tovább nehezítheti a helyzetet, így rendkívül izgalmas futamra van kilátás.

„Papíron” a Red Bullnak fekszik leginkább a pálya, az osztrák istálló autói már a szingapúrihoz hasonló karakterisztikájú Monacói és Magyar Nagydíjon is jól teljesítettek, mind a két versenyt Mark Webber nyerte meg. A világbajnoki éllovas ausztrál pilóta is így vélekedik: „Ha Monacóból indulunk ki, Szingapúrban is jól kell teljesítenünk.”

A Ferraritól szintén jó eredmény várható, míg a McLarennél abban bíznak, hogy orvosolták azokat a problémákat, amelyek miatt az autó nem tudta felvenni a versenyt a riválisokkal az említett pályákon. „A szingapúrihoz hasonló versenyeken nem teljesítettünk túl jól, de sok minden megváltozott a Magyar Nagydíj óta” – bizakodott a világbajnoki címvédő Jenson Button.

Ha a monte-carlói futamot vesszük alapul, Robert Kubica is bizakodva várhatja a hétvégét, bár a Renault francia pilótája visszafogottan nyilatkozott az esélyekről. Érdekesség, hogy a hétszeres világbajnok Michael Schumacher első éjszakai versenyére készül.

 PÁLYABEMUTATÓ MARK WEBBERREL
 
 SZINGAPÚR A SZÁMOK NYELVÉN
Az első GP: 2008. 9. 28.
Összes GP: 2
A leggyorsabb kör: Kimi Räikkönen (Ferrari), 1:45.599 perc
A pálya hossza: 5.073 km
Körök száma: 61
Versenytáv: 309.453 km
Kanyarok száma: 23
Az időmérő kezdési ideje: 2010. 9. 25., 16:00
A futam kezdési ideje: 2010. 9.26., 14:00
A 2009-es győztes: Lewis Hamilton (McLaren), 1:56:06.337 óra
A 2009-es rajtelső: Lewis Hamilton (McLaren), 1:47.891 perc
A 2009-es leggyorsabb kör: Fernando Alonso (Renault), 1:48.240 perc
Legtöbb győzelem: Lewis Hamilton, Fernando Alonso (1-1)
Legtöbb rajtelsőség: Lewis Hamilton, Felipe Massa (1-1)
A látványra biztosan nem lesz panasz Szingapúrban (Fotó: Action Images - archív)
A látványra biztosan nem lesz panasz Szingapúrban (Fotó: Action Images - archív)

 

Legfrissebb hírek

Thierry Boutsen: A legnagyobb veszély sem tántorított el minket

F1
46 perce

Norris és Piastri maradt az első két helyen, de majdnem összeütköztek a Hungaroringen

F1
3 órája

Alonso autóba ül a második edzésen a Hungaroringen

F1
4 órája

F1 75: tragikus, fekete hétvége Imolában

F1
5 órája

A Tanítsunk Magyarországért program diákjai is kérdeztek az F1-es sztároktól

F1
5 órája

A McLaren párosa zárta az élen a Magyar Nagydíj első szabadedzését

F1
6 órája

Alonso hátpanaszok miatt nem vesz részt a Magyar Nagydíj első edzésén

F1
9 órája

Jön a 40. Magyar Nagydíj! – tíz emlékezetes momentum a múltból

F1
10 órája
Ezek is érdekelhetik