
Az idénybeli negyedik futamgyőzelmét arató Webber elismerte, hogy jó adag szerencsére is szüksége volt első magyarországi elsőségének megszerzéséhez.

„Egy kis ajándék volt ez a számomra, eddig nem jutott belőle túl sok nekem. Hihetetlen nap ez a csapat számára. A kettős győzelem volt a célunk, ami sajnos nem jött össze, de így is rengeteg pontot gyűjtöttünk – örömködött az ausztrál, aki átvette a vezetést a vb-pontversenyben, ám továbbra is két lábbal a földön áll. – Még jó néhány nagy verseny előttünk áll, mind különböző kihívást jelent számunkra és az autók számára is."
Webber elmondta, nem nagyon hitt a győzelemben azután, hogy az első körben visszaesett a harmadik helyre: „Ha Seb nem követi el azt a hibát, valószínűleg ez az ő versenye lett volna."
Vettel szerint könnyed ujjgyakorlat lett volna számára a futamgyőzelem, ha nem sújtották volna áthajtásos büntetéssel, amiről csak a leintés után tudta meg, hogy azért kapta, mert a biztonsági autó kiállása előtt több mint tízautónyi távolságra maradta le Webbertől, feltartva ezzel a mögötte haladó Alonsót.
„Amikor kiment a biztonsági autó, elaludtam – ismerte el Vettel, hogy nem koncentrált százszázalékosan a kritikus esetnél. – Láttam a safety car pályán tartózkodását jelző táblákat, a távozását jelző fényt viszont nem vettem észre. Csak melegítettem a gumikat, biztos voltam benne, hogy még megyünk egy kört a biztonsági autó mögött. Aztán láttam, hogy Mark az utolsó kanyarba ér, a safety car pedig kimegy, de ekkor már nagyon sok időt vesztettem, egyáltalán nem szándékosan."
„Nem értettem mi történik, miért kaptam a büntetést. Nagy kérdés volt számomra egészen a futam végéig, amikor aztán valaki felvilágosított. Nagyon nagy balszerencse, hiszen ha ez nincs, könnyedén nyertem volna. De legalább a dobogóra odaértem" – zárta mondandóját Vettel, aki így is csak 10 ponttal van lemaradva az élen álló Webbertől.
Bár Alonso a második helyen végzett, szerinte a Magyar Nagydíjnak mégis figyelmeztető jelnek kell lennie a Ferrari számára.
„Egyértelműen lassabbak voltunk mindkettejüknél az egész hétvégén – utalt Alonso a Red Bull pilótáira. – Nem ért meglepetés a versenyen. Nagyon lassúnak éreztem magamat hozzájuk képest, de a pálya adottságinak köszönhetően nagyon nehéz itt előzni, így sikerült megtartanom a második helyet. Ennek mindenképpen örülhetünk, ám tudjuk, hogy mind a versenyeken, mind az időmérőkön gyorsulnunk kell. Negyven körön keresztül haladtam Vettel előtt, úgy, hogy egy-két másodperccel jobb volt nálam. A pálya vonalvezetése segített ma nekem, egy normális pályán lehetetlenség lett volna megőriznem a második pozíciót."
A sebességváltójának meghibásodása miatt kieső Lewis Hamilton nagyon csalódott, úgy gondolja, nagy veszteség érte, és jelentősen csökkentek esélyei a világbajnoki címre.
„Ez a versenyzés. Továbbra is keményen kell dolgoznunk. Nagyon sok pontot vesztettünk ma, ebben az évben már másodszor – mondta Lewis Hamilton. – Remélem, hogy nem lesznek problémáink a következő futamokon. Sajnos már nem tehetünk semmit ezért a hétvégéért. Ilyen a motorsport, ha az autót a határig elhasználjuk, akkor megtörténhet, hogy nem bírja tovább."
| A VÉGEREDMÉNY | ||
| 1. Webber | Red Bull-Renault | 1:41:05.571 |
| 2. Alonso | Ferrari | 17.821 |
| 3. Vettel | Red Bull-Renault | 19.252 |
| 4. Massa | Ferrari | 27.474 |
| 5. Petrov | Renault | 1:13.100 |
| 6. Hülkenberg | Williams-Cosworth | 1:16.700 |
| 7. De la Rosa | Sauber-Ferrari | 1 kör |
| 8. Button | McLaren-Mercedes | 1 kör |
| 9. Kobajasi | Sauber-Ferrari | 1 kör |
| 10. Barrichello | Williams-Cosworth | 1 kör |
| 11. M. Schumacher | Mercedes | 1 kör |
| 12. Buemi | Toro Rosso-Ferrari | 1 kör |
| 13. Liuzzi | Force India-Mercedes | 1 kör |
| 14. Kovalainen | Lotus-Cosworth | 3 kör |
| 15. Trulli | Lotus-Cosworth | 3 kör |
| 16. Glock | Virgin-Cosworth | 3 kör |
| 17. B. Senna | HRT-Cosworth | 3 kör |
| 18. Di Grassi | Virgin-Cosworth | 4 kör |
| 19. Jamamoto | HRT-Cosworth | 4 kör |
| NEM ÉRT CÉLBA | ||
| Pilóta | Istálló | Kör |
| Hamilton | McLaren-Mercedes | 25. |
| Kubica | Renault | 25. |
| N. Rosberg | Mercedes | 17. |
| Sutil | Force India-Mercedes | 17. |
| Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari | 2. |
| PILÓTÁK | |
| 1. Mark Webber | 161 pont |
| 2. Lewis Hamilton | 157 |
| 3. Sebastian Vettel | 151 |
| 4. Jenson Button | 147 |
| 5. Fernando Alonso | 141 |
| 6. Felipe Massa | 97 |
| 7. Nico Rosberg | 94 |
| 8. Robert Kubica | 89 |
| 9. Michael Schumacher | 38 |
| 10. Adrian Sutil | 35 |
| 11. Rubens Barrichello | 30 |
| 12. Vitalij Petrov | 17 |
| 13. Kobajasi Kamui | 17 |
| 14. Vitantonio Liuzzi | 12 |
| 15. Nico Hülkenberg | 10 |
| 16. Sébastien Buemi | 7 |
| 17. Pedro de la Rosa | 6 |
| 18. Jaime Alguersuari | 3 |
| KONSTRUKTŐRÖK | |
| 1. Red Bull-Renault | 312 |
| 2. McLaren-Mercedes | 304 |
| 3. Ferrari | 238 |
| 4. Mercedes | 132 |
| 5. Renault | 106 |
| 6. Force India-Mercedes | 47 |
| 7. Williams-Cosworth | 40 |
| 8. Sauber-Ferrari | 23 |
| 9. Toro Rosso-Ferrari | 10 |

Lando Norris Taskentben átvette az F1-es világbajnoki trófeát

F1: Norris az egyes rajtszámra vált

Íme, Lando Norris – 35 tény az F1 35. világbajnokáról




