Webber rajt-cél győzelmet aratott a miniállamban, az ausztrál pilóta, aki egy hete Barcelonában is nyert, idei második, pályafutása negyedik futamgyőzelmét könyvelhette el.
„Ez életem legfantasztikusabb napja, felemelő érzés volt itt nyerni. Sokat kellett dolgoznunk a verseny alatt a pálya állapota, a lekörözések, a gumik és az újraindulások miatt. A végén majdnem belementem a két összeütköző autóba, de szerencsére sikerült kikerülnöm őket. Az utóbbi két és fél év munkája érett be, de továbbra is keményen kell hajtanunk" – nyilatkozta Webber a futam után.
Vettel elégedett a második helyével, elmondása szerint nem tudta tartani a lépést csapattársával:
„Nem tudtam Markkal tartani, a tapadást sem találtam mindig a pályán. Igazából sokkal többet kellett a tükörbe néznem, mint előre, ugyanis Robert szorongatott hátulról. Mark mindig el tudott menni 5-6 másodperccel tőlem, így nem volt esélyem befogni őt. Az itt megszerzett pontok még sokat érhetnek az év végi elszámolásnál" – mondta a német versenyző, aki Webberrel együtt a pontverseny élére ugrott.
A monacói GP-n már közvetlenül a rajt után kiesett a címvédő, s az eddigi éllovas brit Jenson Button, aki ezzel lecsúszott a negyedik helyre a pontversenyben. Kiesését az okozta, hogy egy takarólemez rajta maradt a hűtőjén, a biztonsági autó bejövetele után pedig nem volt elég a menetszél, ezért túlmelegedett az autója.
„Tudtuk, hogy ha nem jön be a biztonsági autó, akkor minden rendben lesz, de utána viszont teljesen túlmelegedett a kocsim. Nem akartam olajat hagyni a pályán, ezért megálltam. Ez egy emberi hiba volt, ilyen előfordul, mennünk kell tovább" – tette hozzá csalódottan Button.
Alonso, aki szombati edzésbalesete miatt a boxutcából rajtolt, elképesztő előzésekkel, és Schumacher büntetésének köszönhetően végül a hatodik helyen fejezte be a talán legklasszikusabb F1-es versenyt.
„Nagyon jó verseny volt, a végén a csapat a fülemre szólt, hogy nem lehet előzni. Számomra egyértelmű, hogy meg kellene büntetni Schumachert. Két kulcskérdés volt a verseny során: először, hogy minél előbb megelőzzem a lassú autókat, aztán pedig, hogy a stratégiánk révén minél több autót magam mögé utasítsak. Bár vesztettem néhány kört Di Grassi mögött, de végül mindkét célunk sikerült" – nyilatkozta Alonso.
A Mercedesnél nem értenek egyet Schumacher 20 másodperces büntetésével (az esetről itt olvashat bővebben), aminek révén a német a 6.-ról a 12. helyre esett vissza és fellebbeznek az ítélet ellen:
„Amíg nekünk annyit mondtak csak, hogy a safety car kiáll az utolsó körben, úgy gondoltuk, hogy a verseny megy tovább. Csak nézzék meg a többiek reakcióját, mindenki ennek megfelelően cselekedett a végén" – mondta Ross Brawn csapatfőnök.
1. Webber | Red Bull-Renault | 1h50:13.355 |
2. Vettel | Red Bull-Renault | +0.448 |
3. Kubica | Renault | + 1.675 |
4. Massa | Ferrari | + 2.666 |
5. Hamilton | McLaren-Mercedes | +4.363 |
6. Schumacher | Mercedes | +5.712 |
7. Alonso | Ferrari | +6.341 |
8. Rosberg | Mercedes | +6.651 |
9. Sutil | Force India-Mercedes | +6.970 |
10. Liuzzi | Force India-Mercedes | +7.305 |
11. Buemi | Toro Rosso-Ferrari | +8.199 |
12. Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari | +9.135 |
13. Petrov | Renault | +4 kör |
1. Webber | Red Bull-Renault |
2. Vettel | Red Bull-Renault |
3. Kubica | Renault |
4. Massa | Ferrari |
5. Hamilton | McLaren-Mercedes |
6. Alonso | Ferrari |
7. Rosberg | Mercedes |
8. Sutil | Force India-Mercedes |
9. Liuzzi | Force India-Mercedes |
10. Buemi | Toro Rosso-Ferrari |
11. Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari |
12. Schumacher | Mercedes |
13. Petrov | Renault |
PILÓTÁK | |
1. Webber | 78 |
2. Vettel | 78 |
3. Alonso | 75 |
4. Button | 70 |
5. Massa | 61 |
6. Hamilton | 59 |
7. Kubica | 59 |
8. Rosberg | 56 |
9. Schumacher | 22 |
10. Sutil | 20 |
11. Liuzzi | 10 |
12. Barrichello | 7 |
13. Petrov | 6 |
14. Alguersuari | 3 |
15. Hülkenberg | 1 |
16. Buemi | 1 |
KONSTUKTŐRÖK | |
1. Red Bull-Renault | 156 |
2. Ferrari | 136 |
3. McLaren-Mercedes | 129 |
4. Mercedes | 78 |
5. Renault | 65 |
6. Force India-Mercedes | 30 |
7. Williams-Cosworth | 8 |
8. Toro Rosso-Ferrari | 4 |