Formula-1: jövőre betiltják az F-csatorna használatát

Vágólapra másolva!
2010.05.10. 14:40
Címkék
A Spanyol Nagydíjon talán több esemény történt a háttérben, mint a versenypályán, a csapatok a közeli és a távoli jövőről is tárgyaltak. Nem sikerült megegyezni a monacói időmérő edzés lebonyolításának megváltoztatásáról, és a BBC információi szerint eldőlt, hogy 2011-től már nem lehet használni az F-csatornát.

Nem született megegyezés a monacói időmérő edzés lebonyolításának megváltoztatásáról, így a szűk városi pályán is 24 autónak kell egyszerre pályára hajtania az első, húszperces szakaszban. Több istálló is azt szerette volna, ha kettéosztják a mezőnyt az első húsz percre, de ennek a tervezetnek az elfogadásához egyhangú döntés kellett volna, az pedig nem született meg, részben a Lotus miatt. (Mondhatnánk, miért háborog mindenki, hiszen régen még több autó volt a mezőnyben, csakhogy akkoriban egyszer vagy kétszer hatvan percük volt a versenyzőknek a gyors körük megtételére, nem pedig húsz.)

A BBC információi szerint arról viszont megszületett a döntés, hogy a 2011-es idényben már nem lehet használni az idén a McLaren által kifejlesztett, eddig a Ferrari és a Sauber által lemásolt F-csatorna rendszert.

Az egyenesekben az autó sebességét a pilóta segítségével növelő megoldás a Ferrari esetében sokak szerint veszélyessé vált, mert a pilótáknak a csuklójuk külső részével kell lefogniuk a beáramló levegőt, így nem tudják erősen fogni a kormányt az egyenesekben.

Az F1-es csapatok Barcelonában tettek egy utolsó kísérletet, hogy meggyőzzék a Bridgestone-t, maradjon gumiszállítóként a sportágban. A japánok az eddigi próbálkozásokat elutasították, helyükre a francia Michelin, az amerikai Cooper és az olasz Pirelli pályázik.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik