McLaren: Mit nekünk vulkánkitörés!

Vágólapra másolva!
2010.04.16. 17:23
null
Lewis Hamilton elégedett lehet: mindegyik alkatrész a helyére került (Fotó: Action Images)
Címkék
A McLaren versenyzői uralták a Formula–1-es világbajnokság Kínai Nagydíjának első és második szabadedzését, ám ez nem történhetett volna meg, ha nem gondolkodnak és cselekednek gyorsan a wokingi istálló emberei az izlandi vulkánkitörés után. Fernando Alonso nem aggódik amiatt, hogy esetleg kifogy a motorokból, míg a pilóták szakszervezete egy szabályt szeretett volna tisztázni Lewis Hamilton malajziai manővere miatt.

Szinte fél Európa légiközlekedését megbénította az izlandi vulkánkitörés, amely után vastag hamufelhő fedte be Észak- és Nyugat-Európa egét. Ez majdnem keresztülhúzta a McLaren számításait, a wokingi istálló ugyanis több, rendkívül fontos alkatrészt csak az utolsó pillanatban tudott a Kínai Nagydíj helyszínére szállítani. Martin Whitmarsh csapatfőnök szerint csodába illő történet, hogy végül sikerült mindennek Sanghajba érkeznie.

„Néhány emberünk tegnap indult volna útnak az alkatrészekkel, ám nem tudtak repülőre szállni. Valaki ekkor autóba pattant, és öt óra alatt Párizsba ért, ahol elérte az utolsó, 23 órás járatot. A gép indulását egy órával előrehozták, végül azonban tíz perccel este tíz óra előtt szállt fel, tíz után pedig már nem engedtek több repülőt felszállni. Csodás történet, végül minden megérkezett, amire szükségünk lesz a hétvégén" – mesélte el a nem mindennapi történetet Whitmarsh, aki szerint a pénteki szabadedzések után joggal bízhatnak jó eredményben.

Fernando Alonso egyáltalán nem aggódik amiatt, hogy már két motort elhasznált az idén rendelkezésre álló nyolcból, szerinte minden a tervek szerint alakul. A spanyol Ferrarijában Malajziában is tönkrement egy motor, most pedig a Kínai Nagydíj első szabadedzésén füstölt el az az erőforrása, amelyet még a bahreini GP szombati napján használt, majd cserélt le.

„Egyáltalán nem aggódom. A szombaton és vasárnap használandó motorjainkat illetően minden a tervek szerint alakul. Ha további motorjaink is tönkremennek, akkor átgondoljuk a dolgokat, a ma használt erőforrásunkat viszont előbb-utóbb úgy is elérte volna a vég. Ezért cseréltük le Bahreinben, tudtuk, hogy hamarosan tönkremegy" – jelezte Alonso, hogy a pénteki „elfüstölése" nem érte őket meglepetésként.

EGY ÚJÍTÁS OKOZTA BUEMI BALESETÉT

A pénteki edzések legijesztőbb momentumát Sébastien Buemi produkálta, akinek autójáról a 14-es kanyar előtt szinte egyszerre szakadt le a két első kerék. A Toro Rosso tájékoztatása szerint a jobb első kerék felfüggesztése okozta a balesetet, amelyben a svájci pilóta szerencsére nem sérült meg. A szóban forgó alkatrészen kisebb változtatást hajtottak végre az istálló szerelői, ám a baleset után visszatérnek a régi konstrukció- hoz. Pontosan nem tudják, miért szakadt le a jobb első kerék – aminek elvileg nem lett volna szabad elszabadulnia –, az viszont biztos, hogy emiatt a bal első kerékre túl nagy terhelés hárult, ezért szakadt le az is szinte ugyanabban a pillanatban.

BÜNTESSÉK A CIKÁZÁST!

A pilóták szakszervezete a Charlie Whiting részvételével tartott szokásos péntek délutáni értekezletén arra kérte az FIA versenyigazgatóját, hogy boxutcán való áthaladással büntessenek minden olyan pilótát, aki egy egyenesben cikázással próbálja megvédeni pozícióját az őt megelőzni akaró pilótával szemben.

Legutóbb Malajziában Lewis Hamilton akadályozta az őt megelőzni készülő Vitalij Petrovot úgy, hogy jobbra-balra rángatta a kormányt, ezt pedig az érvényben lévő szabályok nem engedik meg.

„Le van írva a szabálykönyvben, hogy csak egy irányváltoztatást lehet tennie ilyen esetben a pozícióját védő pilótának, ő azonban mégis csak egy fekete-fehér figyelmeztető zászlót kapott. A versenyzők többsége úgy véli, hogy ez nem megengedhető, legyen szó Lewis Hamiltonról vagy akárki másról" – nyilatkozta Jarno Trulli az Autosportnak.

„Ha mégis megszegi a szabályt valaki, akkor Charlie-nak keményen meg kell büntetnie, nem csak megdorgálnia, így tudnánk, hogy mit tehetünk és mit nem. Nincs szükség sárga lapra, legyen egyből piros" – élt a labdarúgásból vett hasonlattal az olasz pilóta, aki fontosnak tartotta megemlíteni, hogy nem Hamiltonnal és az általa bemutatott malajziai manőverrel van problémájuk, az csak alkalmat adott arra, hogy most tisztázzák ezt a szabályt.

 

 BUEMI BALESETE – VIDEÓN!
 
 KÍNAI NAGYDÍJ
ELSŐ SZABADEDZÉS
1. Jenson Button (brit)
McLaren-Mercedes 1:36.677 15 kör
2. Nico Rosberg (német)
Mercedes  1:36.748 17
3. Lewis Hamilton (brit)
McLaren-Mercedes 1:36.775 19
4. Michael Schumacher (német)
Mercedes  1:37.509 14
5. Sebastian Vettel (német)
Red Bull-Renault 1:37.601 20
6. Robert Kubica (lengyel)
Renault 1:37.716 17
7. Vitalij Petrov (orosz)
Renault 1:37.745 25
8. Mark Webber (ausztrál)
Red Bull-Renault 1:37.980 17
9. Adrian Sutil (német)
Force India-Mercedes 1:38.008 13
10. Felipe Massa (brazil)
Ferrari 1:38.098 19
11. Jaime Alguersuari (spanyol)
Toro Rosso-Ferrari 1:38.161 19
12. Kobajasi Kamui (japán) BMW Sauber-Ferrari 1:38.375 21
13. Pedro de la Rosa (spanyol)
BMW Sauber-Ferrari 1:38.421 19
14. Nico Hülkenberg (német)
Williams-Cosworth 1:38.569 20
15. Paul di Resta (brit)
Force India-Mercedes 1:38.618 26
16. Rubens Barrichello (brazil)
Williams-Cosworth 1:38.678 17
17. Sebastien Buemi (svájci)
Toro Rosso-Ferrari 1:39.939 5
18. Jarno Trulli (olasz)
Lotus-Cosworth 1:41.531 22
19. Heikki Kovalainen (finn)
Lotus-Cosworth 1:41.779 23
20. Timo Glock (német)
Virgin-Cosworth 1:41.830 20
21. Lucas di Grassi (brazil)
Virgin-Cosworth 1:42.181 27
22. Bruno Senna (brazil)
Hispania-Cosworth 1:43.875 23
23. Karun Chandhok (indiai)
Hispania-Cosworth 1:43.949 20
24. Fernando Alonso (spanyol)
Ferrari mért kör nélkül 6
 MÁSODIK SZABADEDZÉS
  1. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:35.217 26 kör
  2. Nico Rosberg német Mercedes 1:35.465 22 kör
  3. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:35.593 26 kör
  4. Michael Schumacher német Mercedes 1:35.602 28 kör
  5. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:35.791 30 kör
  6. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:35.995 29 kör
  7. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:36.254 31 kör
  8. Jaime Alguersuari spanyol Toro Rosso-Ferrari 1:36.377 43 kör
  9. Robert Kubica lengyel Renault 1:36.389 29 kör
10. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:36.604 33 kör
11. Felipe Massa brazil Ferrari 1:36.944 36 kör
12. Vitalij Petrov orosz Renault 1:36.986 27 kör
13. Pedro de la Rosa spanyol Sauber-Ferrari 1:37.421 32 kör
14. Kamui Kobayashi japán Sauber-Ferrari 1:37.431 33 kör
15. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 1:37.657 30 kör
16. Vitantonio Liuzzi olasz Force India-Mercedes 1:37.804 31 kör
17. Nico Hülkenberg német Williams-Cosworth 1:37.867 29 kör
18. Jarno Trulli olasz Lotus-Cosworth 1:39.624 35 kör
19. Heikki Kovalainen finn Lotus-Cosworth 1:39.947 30 kör
20. Timo Glock német Virgin-Cosworth 1:40.233 27 kör
21. Karun Chandhok indiai Hispania-Cosworth 1:41.008 32 kör
22. Lucas di Grassi brazil Virgin-Cosworth 1:41.107 28 kör
23. Bruno Senna brazil Hispania-Cosworth 1:41.345 32 kör
24. Sebastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari Idő nélkül  
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik