Szinte fél Európa légiközlekedését megbénította az izlandi vulkánkitörés, amely után vastag hamufelhő fedte be Észak- és Nyugat-Európa egét. Ez majdnem keresztülhúzta a McLaren számításait, a wokingi istálló ugyanis több, rendkívül fontos alkatrészt csak az utolsó pillanatban tudott a Kínai Nagydíj helyszínére szállítani. Martin Whitmarsh csapatfőnök szerint csodába illő történet, hogy végül sikerült mindennek Sanghajba érkeznie.
„Néhány emberünk tegnap indult volna útnak az alkatrészekkel, ám nem tudtak repülőre szállni. Valaki ekkor autóba pattant, és öt óra alatt Párizsba ért, ahol elérte az utolsó, 23 órás járatot. A gép indulását egy órával előrehozták, végül azonban tíz perccel este tíz óra előtt szállt fel, tíz után pedig már nem engedtek több repülőt felszállni. Csodás történet, végül minden megérkezett, amire szükségünk lesz a hétvégén" – mesélte el a nem mindennapi történetet Whitmarsh, aki szerint a pénteki szabadedzések után joggal bízhatnak jó eredményben.
Fernando Alonso egyáltalán nem aggódik amiatt, hogy már két motort elhasznált az idén rendelkezésre álló nyolcból, szerinte minden a tervek szerint alakul. A spanyol Ferrarijában Malajziában is tönkrement egy motor, most pedig a Kínai Nagydíj első szabadedzésén füstölt el az az erőforrása, amelyet még a bahreini GP szombati napján használt, majd cserélt le.
„Egyáltalán nem aggódom. A szombaton és vasárnap használandó motorjainkat illetően minden a tervek szerint alakul. Ha további motorjaink is tönkremennek, akkor átgondoljuk a dolgokat, a ma használt erőforrásunkat viszont előbb-utóbb úgy is elérte volna a vég. Ezért cseréltük le Bahreinben, tudtuk, hogy hamarosan tönkremegy" – jelezte Alonso, hogy a pénteki „elfüstölése" nem érte őket meglepetésként.
A pénteki edzések legijesztőbb momentumát Sébastien Buemi produkálta, akinek autójáról a 14-es kanyar előtt szinte egyszerre szakadt le a két első kerék. A Toro Rosso tájékoztatása szerint a jobb első kerék felfüggesztése okozta a balesetet, amelyben a svájci pilóta szerencsére nem sérült meg. A szóban forgó alkatrészen kisebb változtatást hajtottak végre az istálló szerelői, ám a baleset után visszatérnek a régi konstrukció- hoz. Pontosan nem tudják, miért szakadt le a jobb első kerék – aminek elvileg nem lett volna szabad elszabadulnia –, az viszont biztos, hogy emiatt a bal első kerékre túl nagy terhelés hárult, ezért szakadt le az is szinte ugyanabban a pillanatban. |
BÜNTESSÉK A CIKÁZÁST!
A pilóták szakszervezete a Charlie Whiting részvételével tartott szokásos péntek délutáni értekezletén arra kérte az FIA versenyigazgatóját, hogy boxutcán való áthaladással büntessenek minden olyan pilótát, aki egy egyenesben cikázással próbálja megvédeni pozícióját az őt megelőzni akaró pilótával szemben.
Legutóbb Malajziában Lewis Hamilton akadályozta az őt megelőzni készülő Vitalij Petrovot úgy, hogy jobbra-balra rángatta a kormányt, ezt pedig az érvényben lévő szabályok nem engedik meg.
„Le van írva a szabálykönyvben, hogy csak egy irányváltoztatást lehet tennie ilyen esetben a pozícióját védő pilótának, ő azonban mégis csak egy fekete-fehér figyelmeztető zászlót kapott. A versenyzők többsége úgy véli, hogy ez nem megengedhető, legyen szó Lewis Hamiltonról vagy akárki másról" – nyilatkozta Jarno Trulli az Autosportnak.
„Ha mégis megszegi a szabályt valaki, akkor Charlie-nak keményen meg kell büntetnie, nem csak megdorgálnia, így tudnánk, hogy mit tehetünk és mit nem. Nincs szükség sárga lapra, legyen egyből piros" – élt a labdarúgásból vett hasonlattal az olasz pilóta, aki fontosnak tartotta megemlíteni, hogy nem Hamiltonnal és az általa bemutatott malajziai manőverrel van problémájuk, az csak alkalmat adott arra, hogy most tisztázzák ezt a szabályt.
|
ELSŐ SZABADEDZÉS | ||||
1. | Jenson Button (brit) | McLaren-Mercedes | 1:36.677 | 15 kör |
2. | Nico Rosberg (német) | Mercedes | 1:36.748 | 17 |
3. | Lewis Hamilton (brit) | McLaren-Mercedes | 1:36.775 | 19 |
4. | Michael Schumacher (német) | Mercedes | 1:37.509 | 14 |
5. | Sebastian Vettel (német) | Red Bull-Renault | 1:37.601 | 20 |
6. | Robert Kubica (lengyel) | Renault | 1:37.716 | 17 |
7. | Vitalij Petrov (orosz) | Renault | 1:37.745 | 25 |
8. | Mark Webber (ausztrál) | Red Bull-Renault | 1:37.980 | 17 |
9. | Adrian Sutil (német) | Force India-Mercedes | 1:38.008 | 13 |
10. | Felipe Massa (brazil) | Ferrari | 1:38.098 | 19 |
11. | Jaime Alguersuari (spanyol) | Toro Rosso-Ferrari | 1:38.161 | 19 |
12. | Kobajasi Kamui (japán) | BMW Sauber-Ferrari | 1:38.375 | 21 |
13. | Pedro de la Rosa (spanyol) | BMW Sauber-Ferrari | 1:38.421 | 19 |
14. | Nico Hülkenberg (német) | Williams-Cosworth | 1:38.569 | 20 |
15. | Paul di Resta (brit) | Force India-Mercedes | 1:38.618 | 26 |
16. | Rubens Barrichello (brazil) | Williams-Cosworth | 1:38.678 | 17 |
17. | Sebastien Buemi (svájci) | Toro Rosso-Ferrari | 1:39.939 | 5 |
18. | Jarno Trulli (olasz) | Lotus-Cosworth | 1:41.531 | 22 |
19. | Heikki Kovalainen (finn) | Lotus-Cosworth | 1:41.779 | 23 |
20. | Timo Glock (német) | Virgin-Cosworth | 1:41.830 | 20 |
21. | Lucas di Grassi (brazil) | Virgin-Cosworth | 1:42.181 | 27 |
22. | Bruno Senna (brazil) | Hispania-Cosworth | 1:43.875 | 23 |
23. | Karun Chandhok (indiai) | Hispania-Cosworth | 1:43.949 | 20 |
24. | Fernando Alonso (spanyol) | Ferrari | mért kör nélkül | 6 |
MÁSODIK SZABADEDZÉS | |||||
1. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:35.217 | 26 kör |
2. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:35.465 | 22 kör |
3. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:35.593 | 26 kör |
4. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:35.602 | 28 kör |
5. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:35.791 | 30 kör |
6. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:35.995 | 29 kör |
7. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:36.254 | 31 kör |
8. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:36.377 | 43 kör |
9. | Robert Kubica | lengyel | Renault | 1:36.389 | 29 kör |
10. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:36.604 | 33 kör |
11. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:36.944 | 36 kör |
12. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 1:36.986 | 27 kör |
13. | Pedro de la Rosa | spanyol | Sauber-Ferrari | 1:37.421 | 32 kör |
14. | Kamui Kobayashi | japán | Sauber-Ferrari | 1:37.431 | 33 kör |
15. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 1:37.657 | 30 kör |
16. | Vitantonio Liuzzi | olasz | Force India-Mercedes | 1:37.804 | 31 kör |
17. | Nico Hülkenberg | német | Williams-Cosworth | 1:37.867 | 29 kör |
18. | Jarno Trulli | olasz | Lotus-Cosworth | 1:39.624 | 35 kör |
19. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Cosworth | 1:39.947 | 30 kör |
20. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 1:40.233 | 27 kör |
21. | Karun Chandhok | indiai | Hispania-Cosworth | 1:41.008 | 32 kör |
22. | Lucas di Grassi | brazil | Virgin-Cosworth | 1:41.107 | 28 kör |
23. | Bruno Senna | brazil | Hispania-Cosworth | 1:41.345 | 32 kör |
24. | Sebastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | Idő nélkül |