Az eső most is átírhatja a stratégiát

Vágólapra másolva!
2010.04.01. 17:58
null
A sepangi pálya alaprajza (Grafika: www.fia.com)
Címkék
Nem sokat pihenhet a Formula–1 mezőnye: Ausztrália után egy héttel már Malajziában bőgnek fel a motorok. A 12. Malajziai Nagydíjon újabb izgalmas futamra van kilátás, ugyanis az időjárás ismét könnyen átírhatja az előzetes forgatókönyvet. A versenyhétvége előtt bemutatjuk a pályát.
Trulli az esős malajziai pályán
Trulli az esős malajziai pályán

2010-ben eddig gyakorlatilag két teljesen ellentétes futamot láthattak a Formula-1 szerelmesei: a Bahreini Nagydíj nem sok izgalmat tartogatott a nézőknek, ami után egyből fel is erősödött a szabályváltoztatásokat sürgetők tábora, az Ausztrál Nagydíj viszont elcsendesítette egy időre a kritikus hangokat.

Melbourne-ben ugyanis sokáig emlékezetes futamon végzett az első helyen a brit Jenson Button, mindebben persze nagy szerepe volt az időjárásnak is. Ha Ausztráliában ennyire át tudta írni a forgatókönyvet az eső, akkor mit mondjunk Malajziáról?

Az Egyenlítőtől 300 kilométerre fekvő Kuala Lumpur időjárása kiegyensúlyozott, minden hónapban 22 és 33 Celsius-fok között van az átlaghőmérséklet, és havonta legalább 13 nap esik az eső – áprilisban, a verseny idején 70 százalékos a csapadék esélye.

KATTINTSON A 2010-ES
ADATBANK MEGTEKINTÉSÉHEZ!

Az előzetes meteorológiai jóslatok szerint ez a hétvége sem múlik el „égi áldás" nélkül, ami a tavalyi versenyt is jelentősen lerövidítette. Akkor minden idők harmadik legrövidebb versenyét rendezték Sepangban, csaknem egy óra után le kellett inteni a futamot, mert lehetetlenné vált az autózás. Ha viszont hamar eláll az eső, akkor a pálya gyorsan felszárad, 2004-ben például alig másfél kör kellett ehhez a verseny elején.

A 15 kanyarból álló sepangi pálya, amely a cél előtt két hosszabb egyenest is tartalmaz, kedvez az előzéseknek, így ha ehhez még hozzávesszük a várható esőt és a biztonsági autó bejövetelét, akkor könnyen a szezon egyik legizgalmasabb futamát láthatjuk.

Ami az esélyeket illeti, kérdés, hogy meddig tart a Red Bull és Sebastian Vettel előnye, már ami az időmérő edzésekre vonatkozik. A versenyeken eddig ugyanis nem jött ki a lépés a Red Bullnak, mindig közbeszólt egy váratlan hiba. A Ferrari, McLaren duóhoz pedig felzárkózhat a Mercedes is, Michael Schumacher legalábbis nemrég úgy nyilatkozott, hogy nincs messze a dobogós pozícióktól.

 EGY KÖR MARK WEBBERREL
 

 

SEPANG A SZÁMOK NYELVÉN
Első GP: 1999
Összes GP: 11
Leggyorsabb kör: Montoya (2004), 1:34.223
Pálya hossza: 5.543 km
Körök száma: 56
Versenytáv: 310.408 km
Kanyarok száma: 15
Időmérő kezdési idő: 2010. 04. 03, 10:00:00
Futam kezdési idő: 2010. 04. 04, 10:00:00
A 2009-es győztes: Jenson Button (Brawn), 1:55:30.622 óra
A 2009-es rajtelső: Jenson Button (Brawn), 1:35.181 perc
Legtöbb győzelem: Michael Schumacher (3)
Legfrissebb hírek

Szenzáció! Luke Littler tökéletes legben dobott történelmi kilencnyilast – videó

Egyéb egyéni
5 órája

Vasárnapi sportműsor: rajtol az NB II, döntő a női Eb-n

Minden más foci
6 órája

A fiatalos lendület repítette férfi vízilabda-válogatottunkat Szingapúrban; Az MTK tartotta a lépést a bajnok Fradival

E-újság
6 órája

Felkészülés: nem bírt harmadosztályú ellenfelével a Tottenham, kikapott a Bilbao

Minden más foci
6 órája

Az idény eleji forma ára – Borsos László jegyzete

Labdarúgó NB I
6 órája

Béla bácsi cáfolata – Malonyai Péter publicisztikája

Vízilabda
6 órája

EYOF: befejeződött a multisportesemény, a magyarok 26 éremmel zártak

Utánpótlássport
7 órája

Egyetemi világjátékok: Székely Zója ezüst-, Palkovits István bronzérmes

Egyéb egyéni
7 órája
Ezek is érdekelhetik