A VASÁRNAPI FUTAMRÓL ÉLŐ, SZÖVEGES TUDÓSÍTÁST OLVASHATNAK AZ NSO-N!
Talán Sebastian Vettel (Red Bull-Renault) már idézett gyorsnyilatkozata foglalja össze a legtalálóbban, mit várhatunk a vasárnapi futamtól: vagy nagyon izgalmas lesz, vagy unalmas – minden attól függ, ki mennyire lesz képes óvni a gumiját a sivatagi forróságban.
„Meglepetés számomra a pole pozíció, hiszen a tesztelés hosszú hetei alatt magunk sem tudtuk pontosan, hol is tartunk. A szerelőinknek hosszú volt az éjszakájuk, láttam is reggel néhány nyúzott arcot, de így is mindenki hozta a formáját, tette a dolgát, aminek a végén le is szüreteltük a gyümölcsét" – fejtette ki Vettel, akivel ellentétben csapattársa, Mark Webber rendkívül elégedetlen volt. Mint mondta, a legfontosabb pillanatban futotta a legrosszabb kört, és egyetlen reménye, hogy a futam kellően hosszú lesz ahhoz, hogy korrigáljon...
A második és a harmadik rajtkockát megkaparintó Ferrari háza táján teljes az elégedettség. Fernando Alonso a megbízhatónak bizonyuló autó dicséretén túl a szahíri pálya meghosszabbításával jelentkező gondokról beszélt: „Ilyen hosszú kört, ráadásul ilyen forróságban nagyon nehéz hibátlanul teljesíteni" – fogalmazott a spanyol, utalva arra, hogy a szokásosnál nagyobb felelősség hárul majd a pilótákra.
A legutóbbi két világbajnok közül – sőt úgy általában a szabadedzést még uraló Mercedes motoros autók sorából – Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes) szerepelt a legjobban, és dacára annak, hogy ő is érezte a Red Bull-lal szembeni jelentős gyorsaságkülönbséget, bizakodva várja a rajtot:
„Abszolút elégedett vagyok a negyedik pozícióval, ez nagyszerű kiindulási helyzet számunkra, és magától értetődőn arra számítok, hogy a verseny során innen csak feljebb mozdulunk el" – nyilatkozta 2008 világbajnoka, akinek jobb az autója, mint tavaly ilyenkor, ám a leszorító erőt tekintve még van hová fejlődnie; Hamilton szerint a szahíri pálya középső szektorában majdnem egy másodperc veszett el a nem kielégítő leszorító erő miatt.
Csapattársa, Jenson Button a hivatalos edzés második etapjából az utolsó pillanatokban, a tizedik helyen kvalifikálta magát a folytatásra, de igazából nem is emiatt aggodalmaskodott; a záró szakaszban adódtak gondjai.
„Egyre jobban és jobban ment az autó, ám az utolsó harmadban valami elromlott. Csodálkozom is, hogy sikerült megszerezni a nyolcadik rajtkockát – mondta a címvédő, majd képletesen megemelte a kalapját a Red Bull előtt. – Csapattársam, Lewis Hamilton igazán jól ment, de az a több mint egy másodperc, ami elválasztotta a Red Bulltól, nagyon durva. Meglepetés számomra, hogy még a Ferrarik sem tudták tartani a tempót Vettellel."
A második szabadedzést megnyerő Nico Rosberg (Mercedes) is a felmelegedő gumikról beszélt; szerinte a forróságban minden apró vezetési hiba exponenciális függvény mentén értelmezhető következménnyel jár – magyarán súlyos lehet.
A német pilóta ezzel együtt optimista: „Kezdésnek nem rossz, és ha lesz egy kis szerencsém, holnap harcban lehetünk a dobogóért". Csapat- és honfitársa, Michael Schumacher sem tűnt elégedetlennek, s egy statisztikai érdekességben még némi örömforrást is felfedezni vélt:
„Ilyen hosszú távollét után elégedett vagyok a hetedik rajtkockával, amely egyébként ismerős számomra, hiszen amikor 1991-ben Spában bemutatkoztam a Formula–1-ben, ugyaninnen indultam" – mondta a versenyzést 2006-os búcsúja után most újrakezdő német, akinek életében a hetes különösen fontos szám, tudniillik F1-es világbajnoki címből is ennyivel büszkélkedhet.
Végül érdemes megemlíteni, hogy az első tíz helyezett közül egyedül Adrian Sutil kockáztatta meg, hogy kemény gumikeverékkel fejezi be a hivatalos időmérőt, és cserébe – az új szabály értelmében – e tartósabb, az aszfalt forróságát jobban bíró gumival kezdhesse a vasárnapi versenyt. Az időeredmény alapján a Force India döntése kifizetődőnek bizonyult.
„Büszkék lehetünk arra, amit elértünk, azt hiszem, megalapozottan reménykedhetünk a pontszerzésben. Meglepődtem, hogy a többiek a lágyabb gumival mentek, remélem, az így adódó helyzeti előnyt képesek leszünk kihasználni" – mondta a 27 éves német versenyző.
A Bahreini Nagydíj vasárnap magyar idő szerint 13 órakor kezdődik.
1. | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | 1:55.029 | 1:53.883 | 1:54.101 |
2. | Felipe Massa | Ferrari | 1:55.313 | 1:54.331 | 1:54.242 |
3. | Fernando Alonso | Ferrari | 1:54.612 | 1:54.172 | 1:54.608 |
4. | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:55.341 | 1:54.707 | 1:55.217 |
5. | Nico Rosberg | Mercedes | 1:55.463 | 1:54.682 | 1:55.241 |
6. | Mark Webber | Red Bull-Renault | 1:55.298 | 1:54.318 | 1:55.284 |
7. | Michael Schumacher | Mercedes | 1:55.593 | 1:55.105 | 1:55.524 |
8. | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1:55.715 | 1:55.168 | 1:55.672 |
9. | Robert Kubica | Renault | 1:55.511 | 1:54.963 | 1:55.885 |
10. | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 1:55.213 | 1:54.996 | 1:56.309 |
11. | Rubens Barrichello | Williams-Cosworth | 1:55.969 | 1:55.330 | |
12. | Vitantonio Liuzzi | Force India-Mercedes | 1:55.628 | 1:55.653 | |
13. | Nico Hülkenberg | Williams-Cosworth | 1:56.375 | 1:55.857 | |
14. | Pedro de la Rosa | Sauber-Ferrari | 1:56.428 | 1:56.237 | |
15. | Sebastien Buemi | Toro Rosso-Ferrari | 1:56.189 | 1:56.265 | |
16. | Kobajasi Kamui | Sauber-Ferrari | 1:56.541 | 1:56.270 | |
17. | Vitalj Petrov | Renault | 1:56.167 | 1:56.619 | |
18. | Jaime Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari | 1:57.071 | ||
19. | Timo Glock | Virgin-Cosworth | 1:59.728 | ||
20. | Jarno Trulli | Lotus-Cosworth | 1:59.852 | ||
21. | Heikki Kovalainen | Lotus-Cosworth | 2:00.313 | ||
22. | Lucas di Grassi | Virgin-Cosworth | 2:00.587 | ||
23. | Bruno Senna | Hispania-Cosworth | 2:03.240 | ||
24. | Karun Chandhok | Hispania-Cosworth | 2:04.904 |