Bár egy versenyből nem lehet messzemenő következtetéseket levonni, egyelőre úgy tűnik, nem hozták meg a remélt sikert a szezon előtt végrehajtott módosítások. Ezen a véleményen van Martin Whitmarsh, a McLaren-Mercedes csapatfőnöke is, aki szerint minél előbb le kell ülni, és átbeszélni a tapasztalatokat.
Egyáltalán nem lett izgalmasabb a verseny, a pilóták alkalmazkodtak az új szabályokhoz, az élversenyzők nagy része egy kerékcserével oldotta meg a futamot. A visszatérő Michael Schumacher szerint pedig kifejezetten nehéz volt közel maradni a riválisokhoz, ez pedig az előzéseket is kizárta.
„Mi is egyike voltunk azon három csapatnak, amely úgy vélte, hogy két kötelező kiállásra van szükség, különben félő, hogy a többség egyszer fog csak kimenni a boxba. Véleményem szerint felül kell vizsgálni a döntést. Rá kellene venni a Bridgestone-t, hogy gyártson »versenyképesebb« gumikat, olyan szuperlágy keverékre lenne szükség, amely nem bírná ki 20 körnél tovább" – nyilatkozta Whitmarsh a BBC-nek.
A verseny után a Red Bull nyilvánosságra hozta, hogy nem a kipufogó, hanem a motor meghibásodása okozta a lelassulást. |
„Igazán nem kezdtek el kopni a versenyen a gumijaink, csak azért kezdtük meg a kerékcserét, hogy megpróbáljuk megelőzni Rosberget, de azután mindenki szinte egyszerre állt ki. Ha a legpuhább gumival meg tudod tenni, hogy akár 25 vagy több körig kint maradj, mindenki el fog menni a végsőkig" – tette hozzá a csapatfőnök.
„A Formula-1-nek szórakoztatónak kell lennie, hogy az emberek érdeklődése ne lankadjon a futam során. Az első verseny nem volt igazi show, mindannyiunknak azon kell dolgoznunk, hogy ezen változtassunk a jövőben" – zárta mondandóját a sportvezető.
Michael Schumacher is kritizálta a módosításokat, mondván: jó volt ismét versenyezni, de a futam maga elég unalmasra sikeredett.
„A rajtot el kell kapni, utána pedig csak arra figyelni, hogy ne hibázz. Előzni majdnem lehetetlen, ha nem követ el hibát az előtted haladó. Tartok tőle, hogy ennyi lesz az akció a továbbiakban is…" – mondta a BBC-nek.
A FUTAMRÓL KÉSZÍTETT KÉPGALÉRIÁT ITT TEKINTHETIK MEG!
Fernando Alonso bahreini diadala után feltettük magunknak a kérdést: más világbajnokok, más ászok vajon hogyan mutatkoztak be a maranellóiaknál? Nos, az általunk kiválasztott pilótanévsorból egyedül Nigel Mansell eredménye hajazott a spanyoléra, a britek egykori klasszisa az 1989-es Brazil GP-n debütált győzelemmel a Ferrarival.
Az első világbajnok, Nino Farina az élen haladt, amikor műszaki hiba miatt kiállni kényszerült, s a történelem egyetlen négyszeres (Prost), ötszörös (Fangio), valamint hétszeres Formula–1-es világbajnokának (M. Schumacher) sem lengették meg a kockás zászlót első ferraris futamán.
|
Bizarr jelenet is történt a hétvégi Bahraini Nagydíjon: a pilóták ugyanis azért tüntettek a boxutcában, mert Bernie Ecclestone, a Formula-1 „mindenható ura" visszautasította, hogy a fizioterapeutáik is bejárást kapjanak a versenyek alatt a garázsokba. Ecclestone szerint már így is túl sokan tartózkodnak a boxutcában, a pilóták viszont úgy érvelnek, szükségük van a szakemberekre ahhoz, hogy tökéletes fizikai állapotban legyenek. Jelenleg a fizioterapeuták csak a csapatok hivatalos keretlétszámának kárára kaphatnának belépést. |
1. Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:39:20.396 |
2. Felipe Massa | brazil | Ferrari | +16.099 |
3. Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | +23.182 |
4. Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | +38.713 |
5. Nico Rosberg | német | Mercedes | +40.263 |
6. Michael Schumacher | német | Mercedes | +44.180 |
7. Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | +45.260 |
8. Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | +46.308 |
9. Vitantonio Liuzzi | olasz | Force India-Mercedes | 53.089 |
10. Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | +1:02.400 |
11. Robert Kubica | lengyel | Renault | +1:09.093 |
12. Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | + 1:22.958 |
13. Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | +1:32.656 |
14. Nico Hülkenberg | német | Williams-Cosworth | +1 kör hátrány |
Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Cosworth | +1 kör hátrány |
Sébastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | +3 kör hátrány |
Jarno Trulli | olasz | Lotus-Cosworth | +3 kör hátrány |
Pedro de la Rosa | spanyol | Sauber-Ferrari | Nem ért célba |
Bruno Senna | brazil | Hispania-Cosworth | Nem ért célba |
Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | Nem ért célba |
Vitalij Petrov | orosz | Renault | Nem ért célba |
Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | Nem ért célba |
Lucas di Grassi | brazil | Virgin-Cosworth | Nem ért célba |
Karun Chandhok | indiai | Hispania-Cosworth | Nem ért célba |