A két újonc különcsatája adja majd a pikantériáját az F1 2010-es idényének. A két tulajdonos pedig érzi is ennek a sajátos ízét: nem elérhetetlen csúcsokra törnek, semmitmondó, hangzatos nyilatkozatokkal, hanem számukra is elérhető célt tűztek ki maguk elé.
A Formula–1-ből kivonuló autógyárak helyére új együttesek érkeznek, és 2010 négy újonca közül kettőt egy-egy légitársaság tulajdonosa irányít. Richard Branson, a Virgin és Tony Fernandes, a Lotus első embere már egymásra is lelt, és sajátos motivációt is találtak.
„Engem az első idényünkben csak egyvalami érdekel, hogy a Virgin előtt végezzünk. Ha nem sikerül, visszavonulok és öngyilkos leszek" – kezdte a szópárbajt Fernandes, az Air Asia igazgatója. A malajziai csapatfőnök Jarno Trullitól és Heikki Kovalainentől várja, hogy a Mike Gascoyne által építendő autóval pontokat szerezzen. Branson nem sokáig várt a válasszal.
„Mivel a Virginnek lemezkiadó részlege is van, ha öngyilkos lesz, mi szívesen szolgáltatjuk a zenét a temetésén – válaszolta a vállalkozói sikerei elismeréseként tíz éve lovaggá ütött angol, aki Timo Glockban és az újonc Lucas di Grassiban bízik, no meg a 2010-es szezon egyetlen, szélcsatornás tesztek nélkül kifejlesztendő autójában. – Sajnálnám Tonyt, mert nagyon jó embernek tartom. Jobb ötletem van: ha legyőzzük a csapatát, vállalja el, hogy a Virgin egyik járatán légiutas-kísérőként dolgozik. Ez az ajánlat fordítva is érvényes, de biztos vagyok benne, hogy mi nyerünk, úgyhogy őrá kell majd formaruhát szabnunk."
Fernandes nem sokáig hezitált, elfogadta az ajánlatot.
„Nagyon jó ötlet, bizonyára elnyeri utasaink tetszését, hogy egy brit lovag fogja kiszolgálni őket" – mondta az ázsiai, aki arról is gondoskodott, hogy a csapat honlapján megjelenjen egy montázs Bransonról az Air Asia légiutas-kísérőjeként. Azaz áll a fogadás, amely kifejezetten érdekessé teheti az újoncok különpárharcát – a négy új együttes ugyanis nemigen lesz versenyben a pontszerző helyezért, a rutinosabb istállók közül talán az autóit már maga gyártó Toro Rossót tudják majd legyőzni.