„Szorosabbra sikerült a rajt, mint arra számítottam, de sikerült megtartanom az első helyet, utána már csak magamra figyeltem, és nyomtam, ami a csövön kifért – nyilatkozta a verseny után Sebastian Vettel. – Spóroltam a gumikkal, így a biztonsági autó kiállása után sem volt gondom. Nagyszerűen működött minden, élveztem a verseny minden pillanatát. Nagyon örülök a győzelemnek, így továbbra sem kell lemondanom a vb-címről.”
A német pilóta ezzel 16 pontosra csökkentette a Buttonnal szembeni hátrányát, azaz elvileg még ő is megnyerheti a pilóták pontversenyét. Az éllovas angol viszont nyugodtnak tűnik a befejező két futam előtt.
„Az volt a lényeg, hogy pontot, pontokat szerezzek, és ez sikerült. Egyébként meggyőződésem, hogy végül nem egy, hanem két ponttal gazdagodom, mivel Nico Rosberget meg kell büntetni. Rubens azonban így is csak egy ponttal kerül hozzám közelebb. Vettel nyilvánvalóan jóval nagyobbat faragott a hátrányán, de igazság szerint számítottunk a győzelmére, mert egész hétvégén nagyon jól ment” – nyilatkozta Button.
Rosberget egyébként szerinte azért kellene megbüntetni, mert a biztonsági autó pályán tartózkodása alatt túl gyorsan hajtott a boxutcában, ezzel pedig mintegy négy másodperc előnyre tett szert velük szemben.
A Brawn másik pilótája, a hetedik helyen végző Rubens Barrichello már a következő, számára hazai versenyre koncentrál, amit mindenképpen meg akar nyerni.
„Ez a hazai versenyem, így reményeim szerint meg tudom nyerni, ezzel életben tarthatom a világbajnoki reményeimet” – mondta a rutinos brazil pilóta, aki a Japán GP-n elmondása szerint sokat szenvedett a gumikkal, emiatt nem tudott előrébb végezni.
A második helyről induló Jarno Trullit a rajtnál ugyan megelőzte Hamilton, végül mégis ő állhatott a pódium második fokára.
„Általában nem jól sikerül a rajtunk, így nem ért meglepetésként, hogy Lewis megelőzött. Ezután olyan volt, mintha időmérőn mentem volna, folyamatosan őt üldöztem. Végül sikerült bejönnöm elé, Vettel viszont túl gyors volt, őt nem volt esélyem utolérni” – nyilatkozta boldogan az olasz versenyző, aki szerint ezzel, no meg csapattársa, Timo Glock szingapúri második helyével a Toyota bizonyította, hogy helye van a Formula–1-ben.
Lewis Hamilton elsősorban a KERS hibájával magyarázta, hogy nem tudott előrébb végezni a harmadik helynél.
„A rajtnál Vettelt és Trullit is meg akartam előzni, de csak utóbbit sikerült – kezdte a futam értékelését Hamilton. – Sebastian aztán hamar ellépett, mivel az első szektorban a tapadás miatt nem tudtam tartani vele a lépést. A második boxkiállásom előtt vagy után elszállt a KERS-em, ami nagyban befolyásolta a továbbiakat. Mikor bejött a biztonsági autó, megkérdeztem a csapatot rádión, hogy tudnak-e valamit kezdeni vele, de nem tudtak, így nem volt esélyem Trullit visszaelőzni.”
A futamról szóló cikkünket ide kattintva olvashatják el.
JAPÁN NAGYDÍJ, SZUZUKA | ||
1. Vettel | Red Bull-Renault | 1:28:20.443 |
2. Trulli | Toyota | +4.877 |
3. Hamilton | McLaren-Mercedes | +6.472 |
4. Räikkönen | Ferrari | +7.940 |
5. Rosberg | Williams-Toyota | +8.793 |
6. Heidfeld | BMW | +9.509 |
7. Barrichello | Brawn-Mercedes | +10.641 |
8. Button | Brawn-Mercedes | +11.474 |
9. Kubica | BMW | +11.777 |
10. Alonso | Renault | +13.065 |
11. Kovalainen | McLaren-Mercedes | +13.735 |
12. Fisichella | Ferrari | +14.596 |
13. Sutil | Force India-Mercedes | +14.959 |
14. Liuzzi | Force India-Mercedes | +15.734 |
15. Nakadzsima | Williams-Toyota | +17.973 |
16. Grosjean | Renault | +1 kör |
17. Webber | Red Bull-Renault | +2 kör |
NEM FEJEZTÉK BE | ||
Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari | 45 |
Buemi | Toro Rosso-Ferrari | 26 |
Glock | Toyota | 15 |
1. Button | 85 pont |
2. Barrichello | 71 |
3. Vettel | 69 |
4. Webber | 51.5 |
5. Räikkönen | 45 |
6. Hamilton | 43 |
7. Rosberg | 34.5 |
8. Trulli | 30.5 |
9. Alonso | 26 |
10. Glock | 24 |
11. Kovalainen | 22 |
12. Massa | 22 |
13. Heidfeld | 15 |
14. Kubica | 9 |
15. Fisichella | 8 |
16. Sutil | 5 |
17. Buemi | 3 |
18. Bourdais | 2 |
1. Brawn-Mercedes | 156 pont |
2. Red Bull-Renault | 120.5 |
3. Ferrari | 67 |
4. McLaren-Mercedes | 65 |
5. Toyota | 54.5 |
6. Williams-Toyota | 34.5 |
7. Renault | 26 |
8. BMW | 24 |
9. Force India-Mercedes | 13 |
10. Toro Rosso-Ferrari | 5 |