Kell-e mondani, hogy az idei első vb-pontjait szerző Adrian Sutil annak ellenére pozitív jelzőkkel értékelte vasárnapi teljesítményét, hogy a második helyről indulva végül csak a negyedik pozícióban végzett?
„Nagyszerű verseny volt, és az autó remekül működött. Tudtuk, hogy a rajtnál nehéz lesz megvédenem a pozíciómat, mert a KERS jól működik Kiminél, és aztán szinte az egész futamon beragadtam mögé. Gyors voltam, de amint használta a KERS-t, nem tudtam tartani vele a lépést, ez nagy hatással volt erre a versenyre” – ecsetelte a Kimi Räikkönennel vívott harcot Sutil.
„A második kiállásnál volt esélyem, hogy megelőzzem Kimit a boxucában, ezért nagyon hajtottam, és későn fékeztem a boxnál. Elnézést kell kérnem a szerelőktől, amiért ilyen vad voltam, tökéletes munkát végeztek a mai napon” – dicsérte övéit a német versenyző.
Sutilhoz hasonlóan új csapattársa, Vitantonio Liuzzi is jól kezdte a futamot, ám végül a negyedik helyről kénytelen volt kiállni műszaki hiba miatt. „Végre újra versenyeztem, és száz százalékot próbáltam beleadni a versenybe, nem hibáztunk, és amíg egészen kiváló pozícióba nem kerültem, addig szinte minden tökéletes volt. Szokatlan problémánk volt, a motor különös hangot kezdett kiadni, és aztán nem tudtam tovább vezetni, hiába nyomtam a gázt” – sajnálkozott az olasz pilóta.
Liuzzihoz hasonlóan Lewis Hamilton sem szerzett pontot a versenyen, a harmadik helyért hajtó brit azonban csak magát okolhatta utolsó körbeli hibájáért.
„Minden körben úgy mentem, mintha időmérő edzésen lennék, szóval többet akartam. Még egy kicsit több kellett volna, ezért úgy nyomtam a gázt, ahogy csak tudtam. Nagyon sajnálom, ami történt, bocsánatot kérek a csapattól” – mondta Hamilton, aki sértetlenül szállt ki a McLarenből. „Úgy építették ezt az autót, mintha kőből lenne, szóval semmi gond” – mondta az ütközésről a világbajnok.
Hamiltonnal ellentétben – épp a brit kiesése miatt – a vb-pontversenyben a harmadik helyen álló Sebastian Vettel ugyan szerzett egy pontot vasárnap, ám ismét tetemes hátrányba került a brawnosokkal szemben.
„Összességében nem találtuk meg a sebességet, nem ez volt a legjobb futamunk ebben az évben. Ha a következő versenyen több hajtóerő lesz az autóban, ismét jobbak lehetünk, majd meglátjuk… A világbajnokságnak még nincs vége, az a célunk, hogy minél jobb teljesítményt nyújtsunk. Azért vagyunk itt, hogy minél több versenyt és világbajnokságot nyerjünk – erre kell fókuszálnunk, minden egyéb mások kezében van” – jelentette ki Vettel.
OLASZ NAGYDÍJ, VÉGEREDMÉNY
1. Barrichello | Brawn-Mercedes | 1:16:21.706 | 2. Button | Brawn-Mercedes | + 2.866 | 3. Räikkönen | Ferrari | + 30.664 | 4. Sutil | Force India-Mercedes | + 31.131 | 5. Alonso | Renault | + 59.182 | 6. Kovalainen | McLaren-Mercedes | + 1:00.693 | 7. Heidfeld | BMW Sauber | + 1:22.412 | 8. Vettel | Red Bull-Renault | + 1:25.427 | 9. Fisichella | Ferrari | + 1:26.856 | 10. Nakadzsima | Williams-Toyota | + 2:00.000 | 11. Glock | Toyota | + 2:43.925 | 12. Hamilton | McLaren-Mercedes | + 1 kör | 13. Buemi | Toro Rosso-Ferrari | + 1 kör | 14. Trulli | Toyota | + 1 kör | 15. Grosjean | Renault | + 1 kör | 16. Rosberg | Williams-Toyota | + 2 kör | NEM FEJEZTÉK BE: | | Liuzzi | Force India-Mercedes | 23. kör | Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari | 20. kör | Kubica | BMW Sauber | 16. kör | Webber | Red Bull-Renault | 1. kör | |
VB ÁLLÁSA – PILÓTÁK
1. Button | 80 pont | 2. Barrichello | 66 | 3. Vettel | 54 | 4. Webber | 51.5 | 5. Räikkönen | 40 | 6. Rosberg | 30.5 | 7. Hamilton | 27 | 8. Trulli | 22.5 | 9. Massa | 22 | 10. Alonso | 20 | 11. Kovalainen | 20 | 12. Glock | 16 | 13. Heidfeld | 12 | 14. Kubica | 8 | 15. Fisichella | 8 | 16. Sutil | 5 | 17. Buemi | 3 | 18. Bourdais | 2 | |
A VB ÁLLÁSA – CSAPATOK
1. Brawn-Mercedes | 146 | 2. Red Bull-Renault | 105.5 | 3. Ferrari | 62 | 4. McLaren-Mercedes | 47 | 5. Toyota | 38.5 | 6. Williams-Toyota | 30.5 | 7. BMW Sauber | 20 | 8. Renault | 20 | 9. Force India-Mercedes | 13 | 10. Toro Rosso-Ferrari | 5 | |