„Giancarlo és a menedzsere megkeresett tegnap a Ferrari ajánlatával. A vörös autó minden olasz pilóta álma, így az övé is, nem akartunk hát az útjába állni. A megállapodás szerint a Ferrari hosszú távra számol vele" – nyilatkozta Vijay Mallya, a Force India tulajdonosa.
Mallya szerint a Force India ugyan valóban tartozik a Ferrarinak a 2008-as motorszállítási díj egy részével, de ez nem játszott szerepet a döntésben.
Fisichella lesz a Ferrari történetének 22. olasz pilótája. Legutóbb Ivan Capelli indult itáliai versenyzőként az Olasz Nagydíjon, a Ferrari „hazai pályájának" számító Monzában, 1992-ben, az utolsó olasz dobogós a tűzpiros autóval pedig Michele Alboreto volt itt, 1988-ban.
„Köszönettel tartozom Vijay Mallyának, hogy elengedett a Ferrarihoz, rendkívül nagylelkű volt. Mindig is szerettem volna a Scuderiához menni. Remélem, segítettem abban, hogy a Force India nőjön és erősödjön, s úgy vélem, most már bizonyította a csapat, hogy versenyképes. A legjobbakat kívánom nekik" – mondta „Fisico".
A váltásra Felipe Massa Magyar Nagydíjon történt sajnálatos balesete miatt volt szükség. Mint ismert, a brazil pilóta olyan súlyosan megsérült a mogyoródi futam időmérőjén, hogy ebben a szezonban már nem versenyezhet. Két futamon keresztül Luca Badoer helyettesítette Massát, ám sem Valenciában, sem a Belga Nagydíjon nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket.
Ezután sokáig a spanyol Marc Genét emlegették a lehetséges új Ferrari-pilótaként, a mai napon azonban kiderült: Fisichella bizonyíthat a maranellóiaknál a szezon hátralévő részében, és 2010-ben is ő lesz a maranellóiak tartalékpilótája.
A Force India még nem jelölte meg, hogy ki indul a távozó Fisichella helyett a csapat másik autójában. A médiában megjelenő információk szerint azonban az eddigi tartalék pilóta, Vitantonio Liuzzi száll be az idény végéig az olasz helyére.